Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik snap wel dat het natuurlijk slimmer is om voor firewire te gaan, maar mijn vraag was eigenlijk of usb 2.0 ook zou voldoen. als ik firewire wil moet ik namelijk 500 euro meer uitgeven.

een andere optie is om het op de interne schijf van 5400 rpm te doen, maar ook hier heb ik weinig verstand van. is dit af te raden of moet het mogelijk zijn?
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
ik snap wel dat het natuurlijk slimmer is om voor firewire te gaan, maar mijn vraag was eigenlijk of usb 2.0 ook zou voldoen. als ik firewire wil moet ik namelijk 500 euro meer uitgeven.

HUH?????

voor 150 euro heb je al een degelijke FW schijf...
er zit wel degelijk FW400 op de macbook...
 
Origineel geplaatst door rvooh
HUH?????

voor 150 euro heb je al een degelijke FW schijf...
er zit wel degelijk FW400 op de macbook...

klopt, maar ik heb al uitgelegd dat ik die FW400 nodig heb voor mijn geluidskaart en aangezien er op de normale macbook maar 1 firewirepoort zit .....
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
zit er op je geluidskaart een tweede FW aansluiting ? zo ja, dan kan je deze gebruiken om een HD op aan te sluiten !

ja! als dat echt waar is ben jij een soort van meesterkoning! :kroon:
 
dan is er natuurlijk nog 1 vraag en dat is zou 1 firewire 400 bus dat trekken? een geluidskaart en harddisk die op hetzelfde moment gebruikt worden.
 
sorry ben ik zo onduidelijk?

ik bedoel als je 2 apparaten op 1 bron aansluit dat die bron het dan dubbel zo zwaar te verduren krijgt. het lijkt me dat die bron maar op 1 firewire apparaat berekent is. dus zou ie het trekken als ik een geluidskaart en harde schijf aansluit om ongeveer 10 kanalen te tracken tegelijkertijd?
 
hier heb ik er totaal geen problemen mee. Die 2e FW aansluiting op een audio IF of HD is er juist voor om door te rijgen naar een ander apparaat.

ik gebruik hier een Motu Ultralite met daar aan een FW HD. totaal geen problemen, ook niet bij het gebruiken van veel in / uitgangen.
 
Origineel geplaatst door rvooh
ja,

ga voor firewire..
USB is een kutprotocol, en de implementie ervan op mac is niet zo goed als in windoos..
firewire laat toe een stabiele verbinding te leggen, met een constante snelheid..
usb fluctueerd zodra andere toestellen op de bus aangesloten zijn (muis, keyboard, etc..)..
behoorlijk stom dat er geen FW800 gebruikt wordt overal :erm: gemiste kans van apple..

maar ben ik mis als ik zeg dat USB2.0 een wat grotere stream heeft dan firewire? bvb
USB 2.0: up to 480Mbits/s
FireWire 400: up to 400Mbits/s

nouja, ik ben ook geen topcomputernerd hoor :engel:

ik weet wel dat ik op m'n macbook pro m'n firewire voor audio gebruik, en een USB2.0 aansluiting voor mijn externe harde schijf, en dit alles zonder problemen
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
klopt helemaal, maar USB belast de processor weer redelijk, en FW niet. Dit compenseert het een en ander.

ahzo,
weer wat kennis bij ;)
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
hier heb ik er totaal geen problemen mee. Die 2e FW aansluiting op een audio IF of HD is er juist voor om door te rijgen naar een ander apparaat.

ik gebruik hier een Motu Ultralite met daar aan een FW HD. totaal geen problemen, ook niet bij het gebruiken van veel in / uitgangen.

ok dan ik heb namelijk ook de ultralite 8) thanks for the info
 
een soort van :D
 
gebruik echter NOOIT 2 toestellen die buspowered zijn samen..

en idd, USB2.0 is theoretisch sneller
ma in de praktijk niet,
houd er ook rekening mee dat zoals ik al zei USB2.0 een pak trager is op mac dan op windows.

zowel de Ultralite, als de meeste FW schijven hebben meerdere FW poorten om door te lussen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top