Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Maks
de laatste van de site, 1.5.3 (voor 1814 uiteraard...)

ik heb al vanalles geprobeerd... niks werkt.

ik ben en blijf propably m-audio's biggest fan, maar ik ben genoodzaakt deze weg te knikkeren...
ik heb ook 'n 1814 aan m'n PB gehangen (niet die van maks maar die van onze bassist) en dat was één grote ramp...

eerst duurde 't met Live weet 'k hoelang voor er geluid uit kwam na 'play' te drukken. als ie 't deed, dan met ontzettend veel geklik en geplop. met 'n (input) latency van 10ms nog gestotter (mijn 828mk2 doet 't op 2ms), ook leek het mij dat niet alle geplop aan latency gerelateerd was. en bij 't oproepen van de m-audio config in OS X systeemvoorkeuren is ie er in geslaagd om mijn mac te crashen... (de weliswaar gestylede mac variant van de windows blue-screen-of-death ;))

de eigenaar heeft er met z'n pc laptop trouwens geen problemen mee
 
Origineel geplaatst door Maks
de laatste van de site, 1.5.3 (voor 1814 uiteraard...)

ik heb al vanalles geprobeerd... niks werkt.

ik ben en blijf propably m-audio's biggest fan, maar ik ben genoodzaakt deze weg te knikkeren...

Das k*t, echt.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Das k*t, echt.
right on!

soms gaat het even iets beter, en dan net als je denkt em te kunnen vertrouwen :P gaat alles de mist weer in...
 
voor de mensen die denken dat er geen g5 powerbook aan gaat komen .. de processors zijn er iig klaar voor !

images779599.jpg


13 watt ... daar mag een mobile pentium van dromen !

en lees dit maar eens goed door ..

http://architoshforums.forest.net/showthread.php?p=3924#post3924

ik wacht nog effe op de ibm 970 MP processor met dual core
( een dualprocessor zou dan 4 cores hebben !)

alleen moet ze hem wel voor 30 november aankondigen ..

nu alleen nog zoeken op de apple site of ik het laatste model krijg als ik net 3 weken daarvoor de snelste bak heb besteld ..

godver als ze nu eens zouden opschieten !
 
Heb je gekeken van wanneer die post is over die G5? (2001)
Snap je nu waarom Jobs CS over gaan op Intel? IBM kondigt vanalles aan maar maakt bijna niets waar. Freescale as well...

De huidige PB loopt opzijn end, het zou me hogelijk verbazen als ze een jaarvoor de transition de PPC lijn nieuw leven inblazen.

Just my € 0,02
 
Origineel geplaatst door The Q
Heb je gekeken van wanneer die post is over die G5? (2001)
Snap je nu waarom Jobs CS over gaan op Intel? IBM kondigt vanalles aan maar maakt bijna niets waar. Freescale as well...

De huidige PB loopt opzijn end, het zou me hogelijk verbazen als ze een jaarvoor de transition de PPC lijn nieuw leven inblazen.

Just my € 0,02

dat bericht is iid uit 2001 !

maar de rumours hebben zich weer de kop op gestoken de laatste tijd

http://www.thinksecret.com/news/0509g5.html

dat dateert van 15 sept. 2005 en daar wordt ook gesproken over een lowpower g5

'In July, IBM announced the PowerPC 970MP processor and a low-power version of the PowerPC 970FX on the heels of Apple's announcement'

bovenstaand bericht van 15 sept had ik al gevonden maar die plaatjes van die 13 watt cpu's vond ik toch wel erg mooi ! en wat dat aankonidingen betreft .. zie het meer als een algemeen probleem .. intel stapt namelijk ook niet voor niets over op dual cores ( al zal het daar minder snelheids winst opleveren dan de g5 .. zeker als de software niet voor dula cores gemaakt is )

maar idd het blijven geruchten en we moeten maar zien .. stuk heeft het er ook over dat powerbooks pas volgend jaar vernieuwd zouden worden ..

we zien wel dus !
 
yo,

naast mijn pc wil ik nog een powerbook g4 1,5 12'' aanschaffen om onderweg ook uit de voeten te kunnen en programmas als logic etc. te kunnen gebruiken
nou heb ik op internet al wat naar prijzen gezocht deze zijn tot zover allemaal het zelfde
bij de applestore krijg ik 15% korting toch hoop ik dat ze nog goedkoper te vinden zijn

iemand toevallig nog een site gevonden?

nog een vraag hoe zit het met die ethernet en de giga kaart zit daar zoveel verschil in ?
 
15% korting?? Ik als student kreeg maar 8% korting... Misschien omdat je hem via je bedrijf koopt? Goedkoper dan die 15% zul je ze nooit vinden. Wat je misschien wel in gedachten hebt is om je Mac in Amerika te kopen, maar vergeet niet dat de prijzen ginds exclusief BTW zijn, voor Nederland moet je daar dus nog 19% bijtellen (voor België 21%), en dan kom je heel snel aan de prijs die je er hier voor moet betalen.

Er zit een WiFi kaart in waarmee je draadloos op het internet kan. Van een Giga kaart heb ik nog nooit gehoord... Misschien bedoel je gigabit ethernet? Die kan via een UTP kabel een theoretische snelheid van 1000Mbit per seconde aan, 1Gbit dus.
 
krijg die 15% korting via me opleiding op sae


gister nog ff binnen gelopen bij de macstore in rdam

zat toch nog met de twijfel of ik voor een 12" of een 15" moest gaan maar het wordt toch een 12" veel kleiner en daardoor veel fijner :D

wat je uitlegde over de kaart is wat ik bedoelde kon even niet op de volledige naam komen thnx
 
Ik zou ff wachten nog, er schijnen aanstaande woensdag updates aan te komen voor de powerbooklijn. Waarchijnlijk geen grote... maar toch. :)
 
Origineel geplaatst door The Q
Ik zou ff wachten nog, er schijnen aanstaande woensdag updates aan te komen voor de powerbooklijn. Waarchijnlijk geen grote... maar toch. :)

Waar heb je dit kunnen vinden als ik vragen mag?
 
Bijna elke Mac site staat er vol van omdat Apple op woensdag een "event" doet, check bijvoorbeeld:
www.macrumors.com
www.thinksecret.com

Mijn vermoeden dat de PB lijn een upgrade krijgt wordt sterk gevoed door het feit dat de levertijden van de PB's stilaan langer worden, dit is normaal voordat er een update plaats vind.
 
Origineel geplaatst door The Q

Mijn vermoeden dat de PB lijn een upgrade krijgt wordt sterk gevoed door het feit dat de levertijden van de PB's stilaan langer worden, dit is normaal voordat er een update plaats vind.


Das waar.
 
volgens think zouden eerst de dualcores g5's er aan komen .. 4 cores met elk 1 mb cache .. blijft erg lekker hoor
en in januari de powerbook naar die 16W g5 zoals ik hierboven al aangaf toe gaan ..

maar tot morgen blijft alles speculeren .. :D

bij mij blijft de delta 1010 een probleem vrees ik .. ivm dma busmaster waar de delta niet over beschikt in combinatie met een UAD ofzo .. ach we zien wel ..

heb wel een mailtje naar emu gestuurd om te vragen wanneer de osx drivers komen ..
 
Origineel geplaatst door MadR
volgens think zouden eerst de dualcores g5's er aan komen .. 4 cores met elk 1 mb cache .. blijft erg lekker hoor
en in januari de powerbook naar die 16W g5 zoals ik hierboven al aangaf toe gaan ..

En ik die twee maanden geleden te horen kreeg dat de G5 onmogelijk in de Powerbooks kon gekoeld worden...
Maar kom, m'n G4 doet het goed.

JaZz.
 
Het lijkt me erg stug dat er nog een G5 in een PB komt, technisch is dat volgens mij nog altijd niet mogelijk.

Anyway, hier even een linkje over hoe de rumor/product cycle werkt bij Apple :D
Kalik!
 
Origineel geplaatst door The Q
Het lijkt me erg stug dat er nog een G5 in een PB komt, technisch is dat volgens mij nog altijd niet mogelijk.

Anyway, hier even een linkje over hoe de rumor/product cycle werkt bij Apple :D
Kalik!

ik denk niet dat think er erg ver naast zit .. maar today is the day ! ben benieuwd !

en die cycle .. hehehe ..
 
Zat even te kijken in de MacStore maareh... het lijkt er idd erg op dat de 15" en 17"een upgrade gaan krijgen en dat de 12"PB gaat verdwijnen( hopelijk wordt dit een 13.3 Inch). Ook de dikke G5 PM zijn inmiddels in levertijd vercshoven, de rest lijkt normaal.

Zou me niet verbazen dat dat Jobs vanavond (19:00) de volgende dingen aankondigt:
1. iTunes video store
2. Madonna iPod (in navolging van U2)
3. speedbumps voor de PPC lijn (..en hopelijk een nieuw 13.3"PB, géén G5 voor de PB)

Zo, place your iBetts :D
 
de g4 dualcores zijn nog niet klaar dus het worden g5 enkel core 970 FX van 16W zoals ik al zei
dual core g5 dual processor en enkele g5 dualcores ...

de rest intereseert me niet ! :D
althans .. heb ik wel effe me alarm klok op 19:00 gezet !
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top