ARP 2600

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.594
Locatie
Zeist
Ben nu met twee gratis ARP 2600 emulatie plugins aan het spelen, aan de hand van de officiële ARP 2600 Owner's Manual. Wat mij vooral opvalt is hoeveel van de tegenwoordig bekende modules er toen al in zaten! Behalve de granulaire synthese zou ik niet zo snel weten wat daar later wezenlijk nog bij gekomen is. - Maar anderen weten dat vast wel... ;)
 
Inmiddels ben ik met gratis Minimoog emulatie plugins aan het spelen. Dit is mij leuk genoeg. Waarmee een groot (luxe) probleem is opgelost. Ik hoef nu ook niet meer zo nodig de hardware versies van klassieke iconische synths in huis te hebben. Ze zien er prachtig uit maar ze zijn me te duur en ik heb er ook de ruimte niet voor. Verder is de lol van synths er voor mij vanaf zodra ik door heb hoe ze werken. Het opbouwen van een studio met zulk spul heeft dus geen zin. Wat ik nog wel wil afronden is mijn analoge computer in Eurorack vorm, en wellicht nog een extra rack met TipTop Buchla modules. En heel misschien de Moog Subharmonicon.
 
Melodietje maken met je spullen, dat zou je ook eens kunnen doen.🫡
 
Melodietje maken met je spullen, dat zou je ook eens kunnen doen.🫡

Heb ik geprobeerd, maar dat werd niets. Ik ben meer een techneut of theoreticus. En ik ben ook liefst bezig audio apparatuur en/of programmatuur, en niet zo zeer met muzieknoten.
 
🤔 dus eigenlijk zoiets als een puzzel maken: het in elkaar zetten is het doel, zodra klaar, kan het weg/is de lol eraf?

Prima hoor, overigens, snap de lol alleen zelf niet zo.
 
dus eigenlijk zoiets als een puzzel maken: het in elkaar zetten is het doel, zodra klaar, kan het weg/is de lol eraf?

Prima hoor, overigens, snap de lol alleen zelf niet zo.
Het is vooral het onderzoeken heb ik 't idee bij @ProgHead , gewoon puur het technisch gedeelte.
Maar goed; als dat de lol is dan moet ie dat doen denk ik.
Als ie daarna z'n Buchla setje voor de helft aan mij verkoopt prima toch? :D
 
Een puzzel is me net niet avontuurlijk genoeg, maar het idee klopt wel. Er is ook niet zo veel aan te snappen: ik voel me als inmiddels ouwe man nog steeds een "jonge onderzoeker". Zo'n afwijking heb je in je, of je hebt het niet. Ik weet zelf ook niet hoe dat zo gekomen is, of waarom dat nou zo leuk is.
 
oscillator sync, octaaf schakelaars boven de vco’s, een LFO had wel leuk geweest op de 2600 destijds (bestond uiteraard wel allemaal al…)
 
Back
Top