soft modulars

zelfs Frozen Wasteland
Nope, zie het rode kruisje er naast. Deze modules zijn `GPL-3.0-only` wat niet compatible is met ons project. Alles moet minimaal `GPL-3.0-or-later` zijn zodat we kunnen garanderen dat de boel in de toekomst ook blijft werken!

Niks zo vervelend als dat presets of hele projecten in de toekomst stuk zijn. Daarom hebben we wat stricte regels over wat er het project in komt. Vooralsnog geen Frozen Wasteland dus ..
 
Nope, zie het rode kruisje er naast. Deze modules zijn `GPL-3.0-only` wat niet compatible is met ons project. Alles moet minimaal `GPL-3.0-or-later` zijn zodat we kunnen garanderen dat de boel in de toekomst ook blijft werken!

Niks zo vervelend als dat presets of hele projecten in de toekomst stuk zijn. Daarom hebben we wat stricte regels over wat er het project in komt. Vooralsnog geen Frozen Wasteland dus ..

o het was me ook een hele lijst... je bent bij dit projekt betrokken? moet wel, dus.

ik zal het blijven volgen, en eens installeren..
 
voor Reason; gratis;


gebaseerd op Mutable Instruments Plaits, wellicht volgen er nog meer...

Reason is zeker een soft modular... met zijn Noise Engineering Modules/Devices... etc.
 
Geinig, alleen is dit natuurlijk totaal niet te integreren in een "normale" workflow.

Tja, je zou het kunnen vergelijken met bijvooorbeeld een Bentō, voor frisse inspiratie.

Maar heb es gekeken, en verhip - zie screenshot in de bijlage... geen idee nog hoe, maar er zijn misschien wat opties..
 

Attachments

  • Screenshot 2022-04-03 at 23.15.52.png
    Screenshot 2022-04-03 at 23.15.52.png
    104,9 KB · Bekeken: 131
Laatst gewijzigd:
Dat browsers (chrome) midi ondersteunen maakt het nog geen goed idee om op die manier te "integreren" ;)

Maar goed ik heb al overload aan soft-modular geweld dus zit wel even goed :#
 
Vandaag is versie 22.03 uit gekomen: Release 22.03 · DISTRHO/Cardinal

Nu inclusief windows installer voor de noobs die niet kunnen lezen ;)
Ook een AU versie voor de appeltjes en ~200 nieuwe modules er bij.
@dreamer ik heb deze net gedownload (voor linux = Ubuntu 20+) en uitgepakt, om eens te proberen.... en wie weet...
Echter het uitvoerbare bestand : Cardinal activeren doet niets.
Wat nu ?
1649058609791.png
 
Dat browsers (chrome) midi ondersteunen maakt het nog geen goed idee om op die manier te "integreren" ;)

Wellicht. Da's nog nieuw voor me, het zal vast de nodige ellende opleveren.

Voor de mensen die dat minder belangrijk vinden kan het nog leuk zijn.


Maar goed ik heb al overload aan soft-modular geweld dus zit wel even goed :#

Haha, dat geloof ik..
 
@audiocollage draai je JACK? deze standalone is overigens alleen om te testen he.
Ik heb net geprobeerd met een start van QJackCtl (ik heb te weinig ervaring met al dit op linux) en nadien Cardinal. Geen verschil.
Ik zal wrs wel wat meer moeten instellen in die QJackCtl,.. maar ja om snel iets te testen ...
 
Dan gebruik je toch gewoon de plugin versies? De standalone is niet bedoelt voor "productie werk' zegmaar.
Als je niks van JACK snapt dan gebruik je beter niet de jack-standalone :)
 
Back
Top