soft modulars

22.04 is uit, met name een hoop kleine bugfixes: Release 22.04 · DISTRHO/Cardinal

ik heb de laatste Cardinal geïnstalleerd, de exe. ook de zip gedownload.
resizing, win10 (21H1), Nvidia 1060 6gb, laatste studio drivers; werkt niet...

of moet ik de zip hebben? heb het in Reaper 6.5x, Bitwig Studio 4.0.8, live 11.1 Suite (herkende ze niet als VST3 plugins...), Cubase Pro 11,
VST3 versie, zal eens de VST2 versie proberen.

overigens de eerste keer dat ik Cardinal ga uitproberen, nice!

EDIT: de VST2 versie werkt... in Reaper, zal ook in de andere proberen, maar eerst even lekker in Reaper gaan frummelen..
 
Ik vind Cardinal een indrukwekkend pakket. Mooi spul! En het verbaast me hoe goed mijn toch al wat oudere laptop het trekt. Ook echt wat voor jou Vink!
 
Ik vind Cardinal een indrukwekkend pakket. Mooi spul! En het verbaast me hoe goed mijn toch al wat oudere laptop het trekt. Ook echt wat voor jou Vink!

zeker, ik heb het wat uitgesteld, ik moet even wennen toch nog, tegenover VCV 2, standalone, maar dit is wel erg leuk.

en goed dat dit wordt gedaan. het is geen zwart wit iets. ik heb zelf b.v. Softube Modular, Voltage Modular, Reaktor + een aantal packs met veel Blocks... dus ook betaald...
maar bij VCV, hoe dat is gegaan, en de prijs, al steunen de modules wel erg ook op het aangeboden framework, verschilt natuurlik per module.
het is de maker die zeker mag wat verdienen, maar, b.v. bij Voltage Modular zijn er ook bundels gratis, die ook voor VCV gemaakt zijn, en ook in Cardinal zitten, hoe heet die ook al weer... NLC...
terwijl VM vanaf het begin commercieel was.

goed genoeg over dát gedoe.

wel fijn om VCV/Cardinal naast de andere Soft Modulars te gebruiken in een DAW, wat ik nu ook veel beter kan, het systeem kan het met gemak aan..
jammer; geen Frequency Domain........

Cardinal heeft het wel slim aangepakt, volgens mij heeft VCV niet echt een Quality Control voor modules... of het ontbreekt totaal...

even wennen, hoop dat er nog een MPE module komt, of ik zie m over het hoofd... maar genoeg spul om lekker mee eksperimenteren.
 
EDIT: de VST2 versie werkt... in Reaper, zal ook in de andere proberen, maar eerst even lekker in Reaper gaan frummelen..
Hoe vaak wil je dat ik herhaal dat de VST3 beta is? :)
(een lijstje met "known not to work" zou wellicht goed zijn)

Maar fijn om te horen dat het bevalt. In Reaper kun je overigens ook de LV2 gebruiken (die nog altijd de meeste features heeft en het best ondersteund is).
 
Hoe vaak wil je dat ik herhaal dat de VST3 beta is? :)
(een lijstje met "known not to work" zou wellicht goed zijn)

Maar fijn om te horen dat het bevalt. In Reaper kun je overigens ook de LV2 gebruiken (die nog altijd de meeste features heeft en het best ondersteund is).

hahaha... nou minimaal 1000x in mijn geval...

ik herinnerde me later inderdaad dat ik het ergens gelezen had...

ik vergeet dat, dat Reaper ook LV2 heeft, zal dat eens proberen. heb de zip file. en LV2 gebruik héel soms, maar dan met harrisson (of hoe schrijf je het), maar die gebruik ik maar heel weinig.. Reaper best veel.. goed...

substation, stond die ook op de lijst, al die GPL, LPG, PLG...... licenties, wel goed natuurlik, maar ik ken ze niet uit mijn hoofd.
slime child audio heeft ze open source gemaakt, weet niet onder welke licentie (iig niet, dacht ik de UI), wat veel mensen niet begrepen..... goed...

veel goed, he. hehe. maar cardinal, morgen ga ik er verder mee.

het is eigenlik jammer, de VCV instantie kunnen met elkaar communiceren, met een module, welke ben ik vergeten, dat niet meer soft modulars dat hebben, ach ja. is ook niet echt nodig, kan leuk zijn.

Softube Modular + Reaktor Blocks + Voltage Modular + Cardinal, kan erg leuke dingen opleveren.....
 
Cardinal komt ook met een ingebouwde plugin-host he (Carla). Kun je Voltage Modular enzo binnen een Cardinal patch draaien ;)
 
Cardinal komt ook met een ingebouwde plugin-host he (Carla). Kun je Voltage Modular enzo binnen een Cardinal patch draaien ;)

ik zag het! en omgekeerd! (ik heb wel de VCV plugin host gekocht, naast substation, Hora Detour en een kleine bundel van Hora, en Vult... en Frequency domain, een donatie...)
maar mooi dat ze dat hebben ingebouwd. Cardinal kan bijna VCV 2 voorbij streven op deze wijze.

je bent bij de ontwikkeling betrokken, hè... bizonder projekt!
 
Ik heb vcv maar verwijderd. Cardinal past beter in mijn werkwijzen.

Yea Veel minder modules, tot nu toe, vind ik een grote plus. De modules, die er nu bij zitten zijn erg goed gekozen.
 
Persoonlijk deed ik sowieso alleen de opensource modules in VCV gebruiken. Nu is het nog iets beperkter maar met ruim 800 modules is dat echt meer dan genoeg om hele leuke sounds te maken!

Mocht je nou wat modules missen of iets tegen komen dat geschikt is om in de toekomst aan Cardinal toe te voegen, dan kun je dit op deze wiki pagina zetten: Possible modules to include · DISTRHO/Cardinal Wiki
 
Hoe vet is dit. Ik weet niet hoeveel bandbreedte er beschikbaar is om veel publiek te trekken hiervoor, maar dit is wel iets om naar bijv. de matrixsynth redactie te sturen.
 
Nou, Cherry Audio maakt het erg goedkoop om aan modular in softwarevorm te beginnen. Ik heb nu de Voltage Modular Ignite bundle, wat zijn jullie favoriete modules/bundles voor Voltage Modular? :)
 
Back
Top