Inhoudelijke en technische discussies over synths van Behringer

Waren weer wat foto’s van de Behringer pin matrix gelekt:

Bekijk bijlage 3844825
Wat vind je van deze?

Screenshot 2024-02-03 at 14.48.35.png
 
Ieder zo z'n ideëen natuurlijk maar die Neutron waar ik het over had is metaal en de knoppen zijn niet wiebelig.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de eigenschappen op de Neutron of de sound je niet aanspreken maar de grote patchbay, de oscillatoren en de lfo met morphing waveforms, de sample and hold en 2 extra toewijsbare attenuators vind ik juist wel prettig, dat geeft leuke mogelijkheden op een monosynth, over het algemeen zijn de meesten wel enthousiast over die Neutron dus het zal je persoonlijke smaak zijn denk ik maar ik vind dat ze met die Neutron een prima monosynth hebben gemaakt.
Ik heb hem vandaag binnen dus nieuw oud nieuws van Behringer. Ik heb hem om de kleur voorheen links laten liggen.

Maar dit is idd een andere Behringer.
Werkt niet met de synthtribe app. (dacht dus even dat ie stuk was)

Maar heeft een uitgebreide handleiding, eigen software editor, firmware upgrade prog en iets met sysex. Daarnaast een bootloader setting. Kortom de nieuwere modellen zijn duidelijk gestandaardiseerd na dit model.

Ik heb hem in m’n Go case gezet na de laatste firmware.

Er zijn wat extra functies met knoppen combinatie’s. (Moet nog uitzoeken)

Kortom, top knoppen! Super strak en metal shaft! De LFO is als een Lazer en de cem sound had ik nog niet en heerlijk complimentair aan m’n Kobol.

Nu meer neutron knoppen scoren voor op m’n Kobol.

Beide kan ik aanraden.

Hier betere faceplate dan de standaard Neutron (persoonlijk)

 
Ik heb hem om de kleur voorheen links laten liggen.
Da's het laatste wat me heeft tegengehouden maar voor jou is kleur een heel belangrijk punt begrijp ik.
Kortom, top knoppen! Super strak en metal shaft! De LFO is als een Lazer en de cem sound had ik nog niet en heerlijk complimentair aan m’n Kobol.
Knoppen zijn prima wat mij betreft en de lfo is echt heel tof vind ik.
Met jouw achtergrond als ouwe modulair freak zal de Neutron je zeker bevallen en er komt nog een opvolger (Proton) aan.
Gewoon een heel veelzijdige monobak, vind 'm ook super voor bass en zeker omdat je van techno houdt is dit een prima bakkie, maar ook voor spacy of ambiënt stuff.
Hier een site met een grote hoeveelheid patches https://patch-library.net/patches?device=behringer-neutron

Zag dat je @Rutger die Erica drumsampler aanraadde maar als je die samen met die Erica joystick bij de Neutron in een case zet dan heb je echt een perfect setje en die Kobol voor een fijne lead erbij, Keystep Pro erbij en gaan met de banaan.
Een Quad Drum ipv de Erica is ook tof, heb je vier voices, met de KSP sequence je, de pitch en decay alsmede de mix regel je op de module zelf, zit nog een lfo ook op, je kan ook samples er op zetten;

Hier betere faceplate dan de standaard Neutron (persoonlijk)
Kan je doen natuurlijk, ik vond indertijd sommige van Heina Kroon erg mooi maar die maakt ze niet meer.
 
Laatst gewijzigd:
Nou ik zat zelf even op de Erica Sample drum te gassen aangezien er hier nu 1 in de verkoop gaat. Het blijkt 12bit te samplen en best veel mogelijkheden te hebben.
Maar er komt ook een nieuwe sampler van gingosynthe dit jaar (geloof ik) uit MK3 eurorack versie. Maar mn Waldorf Nw1 Sampled ook als een gek hoor. Heb gister als een soort mantra 45 minuten naar een wavetable lopen luisteren.

@Rutger houdt niet van eurorack denk ik haha ;). (verstandig)

P.s. die joystick is er nog steeds niet, zeggen nu dinsdag woensdag...
Na ja leuk speelgoed weer.
 
Ik heb hem vandaag binnen dus nieuw oud nieuws van Behringer. Ik heb hem om de kleur voorheen links laten liggen.

Maar dit is idd een andere Behringer.
Werkt niet met de synthtribe app. (dacht dus even dat ie stuk was)

Maar heeft een uitgebreide handleiding, eigen software editor, firmware upgrade prog en iets met sysex. Daarnaast een bootloader setting. Kortom de nieuwere modellen zijn duidelijk gestandaardiseerd na dit model.

Ik heb hem in m’n Go case gezet na de laatste firmware.

Er zijn wat extra functies met knoppen combinatie’s. (Moet nog uitzoeken)

Kortom, top knoppen! Super strak en metal shaft! De LFO is als een Lazer en de cem sound had ik nog niet en heerlijk complimentair aan m’n Kobol.

Nu meer neutron knoppen scoren voor op m’n Kobol.

Beide kan ik aanraden.

Hier betere faceplate dan de standaard Neutron (persoonlijk)

Op Heinakroon – Frontpanel Overlays and Accessories for synthesisers heb je eens gans assortiment voor verschillende Behringer toestellen.
 
Ik heb hem vandaag binnen dus nieuw oud nieuws van Behringer. Ik heb hem om de kleur voorheen links laten liggen.

Maar dit is idd een andere Behringer.
Werkt niet met de synthtribe app. (dacht dus even dat ie stuk was)

Maar heeft een uitgebreide handleiding, eigen software editor, firmware upgrade prog en iets met sysex. Daarnaast een bootloader setting. Kortom de nieuwere modellen zijn duidelijk gestandaardiseerd na dit model.

Ik heb hem in m’n Go case gezet na de laatste firmware.

Er zijn wat extra functies met knoppen combinatie’s. (Moet nog uitzoeken)

Kortom, top knoppen! Super strak en metal shaft! De LFO is als een Lazer en de cem sound had ik nog niet en heerlijk complimentair aan m’n Kobol.

Nu meer neutron knoppen scoren voor op m’n Kobol.

Beide kan ik aanraden.

Hier betere faceplate dan de standaard Neutron (persoonlijk)

Heinakroon heeft een heleboel verschillende.
 
Ja die Heinakroon plakbare dingen zijn ook best leuk voor meer funky peeps denk ik. Wat ik besteld heb is een volledige alu faceplate dus geen sticker.

Deze maakt ook faceplates

 
Laatst gewijzigd:
ik heb die heinakroon sticker en knoppen voor de Pro One. die rubber knoppen zijn wel fijn. die sticker... tja..
een hele faceplate wel toffer
 
ik heb die heinakroon sticker en knoppen voor de Pro One. die rubber knoppen zijn wel fijn. die sticker... tja..
een hele faceplate wel toffer
Oh zijn de knoppen een aanrader? Daar wil ik ook nog wat mee.

Edit.. net even gekeken dit ziet er idd niet verkeerd uit.

IMG_4518.jpeg
 
Wat betreft de 2500 serie 1050 model. Die gaat helaas terug.. tijdens audio sequence hoor je toch kleine klik…tis een twijfel geval voor mij in iedergeval
 
Het ziet er inderdaad wel strak uit.

OVCRAH-AL-2.jpg
 
Dit lijkt een render te zijn?
Mogelijk, het eindresultaat zal nagenoeg hetzelfde zijn. Prettige look, subtiele kleurduidingen. Mooi ontwerp.
 
Back
Top