Leuke (analoge) gear in de prijsklasse van Behringer

MstrFX

Ouwe rot
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
2.726
Deze thread is bedoeld om leuke gear te plaatsen in de prijsklasse van Behringer. Liefst analoog.

We zijn allemaal dol op de Nieuws van Behringer, en ik koop er nu het 1 en ander van maar soms sta ik er ook dubbel in. Zeker als het om kleine ontwikkelaars gaat. Vind jij een stuk gear dat competitief is en/of vergelijkbaar post het dan hier!

Zo heb ik op Etsy.com bouwers van Eurorack en synths gevonden. Ik raakte geinspireerd tot deze draad door aanschaf van een eurorack module Rides in the storm, de knoppen zijn de meest wiebelige die ik ooit gehad heb. Maar ik hou hem toch! Klinkt lekker en was 100,-



Screenshot 2024-02-03 at 12.44.09.png


Lijkt me leuk om te zien wat voor NIET Behringer / Behringer competitie gear jullie hebben gevonden of gebruiken!
 

Attachments

  • Screenshot 2024-02-03 at 12.45.20.png
    Screenshot 2024-02-03 at 12.45.20.png
    432 KB · Bekeken: 30
Last edited by a moderator:
Ik zit er sterk over te denken om een 914 fixed filterbank te kopen.. nu heb ik een paar alternatieven gevonden.

Screenshot 2024-02-03 at 14.15.44.png


Via Reverb


Screenshot 2024-02-03 at 14.17.09.png
 
Haha bestook je al die makers van gear ook nog eens met e-mails? Krijg je daar dan vaak normaal antwoord op?
 
Nou bestoken, ik koop ook bij ze en vraag het 1 en ander. Soms los ik ook problemen op met een bedrijf zoals ssl. Of ik zorg dat bepaalde informatie verzameld wordt voor verbetering van firmware. Ik krijg nooit negatieve reacties. Alleen de Korg importeur noem geen naam die deed echt onbeschoft.

Als hobby ben ik ook Moderator bij twee verschillende soorten hardware fb groups
 
Ik kan mezelf er niet mee bezig houden,ik ga er vaak gewoon van uit dat de dingen die ik verbeterd wil zien voor de maker ook wel een optie geweest is maar die om wat voor reden dan ook een andere keus heeft gemaakt.voordat ik iets koop zoek ik echt uit wat iets kan,en dan doe ik het daarmee.ik ga daarna niet een mail sturen met verbeterpunten.ik zoek pas contact als iets kapot is. Ik moet wel zeggen dat ik daardoor soms wel met vragen blijf zitten omdat ik die vragen niet stel.maar ik heb ook wel ontdekt in de jaren dat als niemand het er over heeft en niemand er over schrijft en nergens info te vinden is over iets.dat het vaak ook gewoon niet zo interessant is of gewoonweg crap gas
 
Maar ik heb ook wel ontdekt in de jaren dat als niemand het er over heeft en niemand er over schrijft en nergens info te vinden is over iets.dat het vaak ook gewoon niet zo interessant is of gewoonweg crap gas
Ja daar heb je gelijk in
 
Deze thread is bedoeld om leuke gear te plaatsen in de prijsklasse van Behringer. Liefst analoog.
Lijkt me leuk om te zien wat voor NIET Behringer / Behringer competitie gear jullie hebben gevonden of gebruiken!
Ik heb van Rides in the storm wat feedback gekregen over de SED Filter/vca module. De knoppen vond ik erg wobbly maar hij verzekerde me dat ze lang meegaan.

"The sed is an own discrete design using 4 stages ota (24db) and closest sound is jupiter 4 (is not discrete) but can sound cleaner and less noisy than a ladder filter. The bass fundament is more precise and punchy.
 
Ik had de Teenage Engineering Pocket Operator Modular 400 al eens gepost in flitskoopjes geloof ik. Maar het lijkt erop dat ie voorlopig gewoon onder de 300,- Blijft.
Gezien ik nu wat meer modular koop dacht ik bij mezelf zou er iemand zijn die wellicht zo'n 400 systeem in zn eurorack heeft geplaatst.
Nou er bestaan dus kant en klare panels voor :)

Screenshot 2024-02-16 at 10.58.30.png


Sowieso een leuke website voor euro spulletjes.
 
Sonicware Liven lijken me interessante bakkies, voor relatief weinig.

 
Pre-amp op accu! of usb/opladen.. met loudness/eq wellicht interessant om wat gear outs mee te temperen?

Screenshot 2024-04-18 at 12.14.57.png


Amazon product

Deze mag er ook nog wel bij, met TUBES met led verlichting! Balanced stereo xlr in out.

Screenshot 2024-04-18 at 12.54.47.png


Amazon product
 
Laatst gewijzigd:
De Korg Monologue is leuke analoge monosynth met patch memory en toetsen. Niet veel duurder dan veel behringer mono’s zonder die features.
 
Ik heb de monologue getest en en door een cwejman filter gehaald samen met mn studio maatje. Volgende dag op korgs website :engel: Tsja..dat was wel hilarisch.

Maar monologue leuk ding, ben blij met Korg wat ze aanbieden in het algemeen.
 
Back
Top