stoter - Voordat ik het wist

Lekkere sounds, mooie sfeer, goede opbouw, eindelijk ook eens gewoon een echt akkoordenschema (ahum... harmonische ontwikkeling). Yes.
 
Lekkere track, goede opbouw met spanning. Zou zo in een serie kunnen worden gebruikt. Lekkere random arp sound die van lief en poezelig naar een c64/chippy sound gaat. Als je denkt, nu is de spaning voorbij, komen er ineens torretjes uit alle hoeken en gaten van de kamer die op een rondslingerend nylon gitaartje kruipen en over de snaren dansen. Die torretjes worden langzaam weer het bleepy c64 arpje en komt de spanning weer terug.
Verveelt geen moment! Kansmaecker wat mij betreft, dus Huldensch! 🤙 👌
 
Man man man man man man man man man man man man man man man man..... wat een mooie reacties zeg. Sodejukes.



Leuk man! goede flow doorheen het nummer!

Toffe track. Als hoogte punt het moment dat de bas erin komt!

Ook al weer zo'n dikke track, super opbouwend, heel tof gedaan ! :okdan:

Mooi gemaakt.


Thanks voor het beluisteren en reageren! En wat fijn dat het klikte! Supercool. :)



Altijd weer verrassend hoe ieder op zijn eigen manier een track maakt.
Mooi creatief stuk!

Gewaagde unieke track, komt best fijntjes binnen 👍✌️

Toffe track, erg uniek!

hey stoter, deze is verdomd knap en uniek yo! Mijn stem heb je!

Gloomy


Oh wauw - dank jullie wel zeg! Pfoeh...!



@rvanommen - wat leuk om met je mee te luisteren! Tof man, thanks!

Als ik dan toch iets moet zeggen, dan zou ik benieuwd zijn hoe hij geworden was als er ook (meer) drums in hadden gezeten.

In elk geval nĂłg drukker. :) Snap je maar al te goed hoor, er zaten eerst ook drums in, maar ik kreeg de suggestie om die naar de achtergrond te duwen - om voor een puls te gaan, ipv een beat. En dat was goeie feedback. De track kreeg meer focus, en het was een stap richting het oplossen van de drukte.

Dus ik ben heel blij met jullie reacties daarop. Om dat draaglijk en, hopelijk, zelfs mooi te maken - dat was nog echt wel een laatste horde.



Mooie plucky synth sounds en bas en opbouw, dacht dat 'ie klaar was rond 3:15 maar dan komt er nog veel moois voorbij, wel gedurfd met die overstuurde lfo's. Echt een synthforum track.

Wat een mooi compliment zeg - dank je wel!



Leuke track

Je bent zelf leuk. ;)

Thanks mate, spreek je snel! x



Een 3/4-maat die eens niet als een weense wals klinkt :okdan:. Hij klinkt inderdaad wel best druk op sommige momenten maar nooit storend. Gewaagd stukje muziek đź‘Ť.

:doei:

Ha! Wat leuk dat de maatsoort wordt benoemd! En een zeer fijn compliment - dank daarvoor!



Doet me denken aan violen die met elkaar samenspelen. Klasiek !

Verdomd, nu je 't zegt! Thanks!



mooi. goeie sounds. dreigend.... vleugje gekte... in een strakke vorm. ja! ha!

Coming from the master - dank!



Toffe track! Het hoog mag wat meer aanwezig zijn (hihats enzo), dan wordt ie nog wat frisser.
Maar mijn stem heb je hoor!

Leuk dat die plukky sounds van spelcomputer achtige uitvoering zijn! Vind alleen jammer dat het niet zo helder doorkomt op mijn systeem. Want de sounds hoor ik graag! Creatief ben benieuwd naar komend audio van je


Yeahh vet - dank! En terechte opmerkingen over de mix. Stand-alone luisterend was ik helemaal happy, maar vergeleken met de overige inzendingen werd het.. ehm, helder. :) Thanks!



Soort Metal band afgespeeld op een C64.
Zo voor het eerst komt hij goed binnen.
Heeeeel origineel

Ha, weer zo'n toffe. Dank je wel man!

Ik ben opgegroeid met een C64, dus there you go. :) Totaal niet gebruikt, maar méga(drive) trots op jullie verwijzingen. Vet man. Hoewel die chiptune-elementen niet opzettelijk waren, liet ik ze graag toe, toen ik die lfo's op de arp-snelheid omhoog gooide "om es te kijken".



Briljante opbouw, gave polyritmes en geweldige sounddesign keuzes. Vooral in het 2e deel wordt het een brei van verschillende ritmes, die elkaar nooit in de weg zitten en die het menselijke brein -ondanks de hoge moeilijkheidsgraad- alsnog makkelijk kan absorberen, waardoor het prettig weg luistert en het mij in ieder geval nog een paar extra luisterbeurten gunt.

Jason. Kerel. Pfoeh. Zo gaaf.

..


Nee, da's gewoon een Fisherman's Friend.


Afgelopen jaar lijkt mij het jaar van het experiment voor jou niet? Volgens mij wel veel verschillende stijlen gehoord in ieder geval. Veel creativiteit en expressie in dit nummer, die mij aan veel ander werk doet denken, maar ook weer helemaal niet, en dan toch heel uniek is, vreemd hoe dat soms werkt. Gaaf hoe je die chiptune sound weet te combineren met de rest, dat werkt verassend goed. Opbouw in deze track (zeker die transponaties) verdient ook punten!

Sjeuuuzz weer zo'n mooie. Dank u!

Ik heb vooral stappen gemaakt in het opvangen van m'n muzikale ADHD. Ik maak graag techno, maar ook graag "luistermuziek" (of, nou ja, wil steeds meer die kant op gaan), en dan zijn er nog wat varianten.

Dus zeker een jaar van experiment, maar ook van opsplitsen en 't een plek geven. Deze komt straks trouwens "gewoon" onder m'n eigen naam online te staan.



al meer gezegd, uitstekende opbouw: climax - rust - 'en daar gaan we weer' - fade out. jammer een beetje van dat de 2e keer climax dezelfde indruk geeft als het eerst stuk (wel met lichte variatie). mooie fade out. al met al best wel origineel en muzikaal.

Wow, dank je wel zeg! We zijn allemaal componisten hier, op het forum - maar jou zie ik wel als een van de componisten hier, op het forum. :) Dus heel gaaf om te lezen. En ik kan je goed volgen in je opmerkingen over de tweede helft. Dingen vaker eenmalig ;) laten langskomen is wel iets waar ik aan wil werken.



Lekkere sounds, mooie sfeer, goede opbouw, eindelijk ook eens gewoon een echt akkoordenschema (ahum... harmonische ontwikkeling). Yes.

...en een vertraging op het eind, helemaal mooi!


Ha, wat tof om ook het akkoordenschema benoemd te zien worden - bedankt! Superleuk.



Woah, wat is deze? Wat een coole track. Loving them gemoduleerde SID sounds. Hij springt er echt uit. Ik voorzie een top-3 resultaat (hopelijk) :D

Pffffwow - maak het nou niet zo spannend joh! :D WĂ©l onwijs bedankt!




Lekkere track, goede opbouw met spanning. Zou zo in een serie kunnen worden gebruikt. Lekkere random arp sound die van lief en poezelig naar een c64/chippy sound gaat. Als je denkt, nu is de spaning voorbij, komen er ineens torretjes uit alle hoeken en gaten van de kamer die op een rondslingerend nylon gitaartje kruipen en over de snaren dansen. Die torretjes worden langzaam weer het bleepy c64 arpje en komt de spanning weer terug.
Verveelt geen moment! Kansmaecker wat mij betreft, dus Huldensch! 🤙 👌

Ahhhhw zalig. Dansende torretjes. Ja man, wat goed haha - thankssss!



geniet, iedereen
-xx-
 
Ik vind 'm te gek man! :halleluja Origineel. Super opbouw. Het heeft bijna iets klassieks. Wow wat een track hey.
Het lijstje met tracks dat mijn stem krijgt blijft maar groeien!
 
Ik moest deze nog 3 keer luisteren om er iets zinnigs over te zeggen
Toen besloten er nog 3 nachtjes over te slapen en daarna nog eens te luisteren
Maar hij is fijn :mexico:
 
goed gemaakt, mooi gemixt en een fijn einde. Prima. Hier stem ik op.

wohoww thanks, kris! heel cool om te lezen


Ik moest deze nog 3 keer luisteren om er iets zinnigs over te zeggen
Toen besloten er nog 3 nachtjes over te slapen en daarna nog eens te luisteren
Maar hij is fijn :mexico:

ahhh, niiice, trag! vind ik tof - wat fijn dat je 'm de kans gaf, om even te laten marineren - dank je wel!



en iedereen die niet per sé reageert door te posten, maar door mijn track een duimpje te geven - ook heel erg bedankt! I hear ya, we zijn druk, achter die klik zat de moeite om even te luisteren, thanks voor de waardering xx
 
Geluiden vlechten mooi in elkaar, chiptune geluiden vind ik altijd fijn. Goeie opbouw naar het eind. Erg tof!
 
Ik had me al ingesteld op een wat chaotische jam van je of zo maar dit is wel wat anders. ;)
Track met veel meer struktuur in ieder geval.
Vind het goed dat je die dominante sequence laat evolueren en dat er steeds weer andere elementen bijkomen zodat het toch een coherente track wordt waar je je bij afvraagt waar die naar toe gaat?
Zo blijft ie interessant en al is dit niet een track die tot m'n favorieten dit jaar behoort kan ik 'm wel waarderen want ik hoor wel dat je er aandacht aan hebt besteed.
 
Fijne beheerste en ingetogen track ondanks dat er veel gebeurt. Toffe sounds. De interactie tussen de verschillende lagen werkt verrassend goed zelfs op de momenten dat het naar chaos neigt. En op het moment dat je denkt 'nu weet ik het wel' gaat de boel om. Goed gedaan en erg origineel!
 
Op minuut 2 wordt ie op de een of andere manier heerlijk een tikkeltje hysterisch. Erg fijn. Hmmm iemand noemde 3/4 als maat, maar hij deint misschien wat meer heen en weer als een 6/8ste. Maar goed, wat boeit dat. Het is geslaagd en dat is wat het is.
 
Geluiden vlechten mooi in elkaar, chiptune geluiden vind ik altijd fijn. Goeie opbouw naar het eind. Erg tof!

Thanks, Bart! Fijne opmerkingen, leuk om te lezen! :)


Ik had me al ingesteld op een wat chaotische jam van je of zo maar dit is wel wat anders. ;)
Track met veel meer struktuur in ieder geval.
Vind het goed dat je die dominante sequence laat evolueren en dat er steeds weer andere elementen bijkomen zodat het toch een coherente track wordt waar je je bij afvraagt waar die naar toe gaat?
Zo blijft ie interessant en al is dit niet een track die tot m'n favorieten dit jaar behoort kan ik 'm wel waarderen want ik hoor wel dat je er aandacht aan hebt besteed.

Hahaha, ik heb destijds denk ik de toon bij je gezet, met de Blender Dimension-tracks, die van de jams met vrienden - we raakten daar toen over in gesprek. Veel gebeurd in de tussentijd, ook te merken aan je reactie :) Gaaf. Dank voor het beluisteren en reageren!


Fijne beheerste en ingetogen track ondanks dat er veel gebeurt. Toffe sounds. De interactie tussen de verschillende lagen werkt verrassend goed zelfs op de momenten dat het naar chaos neigt. En op het moment dat je denkt 'nu weet ik het wel' gaat de boel om. Goed gedaan en erg origineel!

Ahhh nice. Wat fijn dat die interactie hoorbaar was, ondanks alle prikkels - en dat ik je aandacht nog nét fris kon houden. Mooie complimenten, dank!


Op minuut 2 wordt ie op de een of andere manier heerlijk een tikkeltje hysterisch. Erg fijn. Hmmm iemand noemde 3/4 als maat, maar hij deint misschien wat meer heen en weer als een 6/8ste. Maar goed, wat boeit dat. Het is geslaagd en dat is wat het is.

Haha, ik heb hetzelfde, over de maatsoort - maar zou niet weten wat het nou "echt" zou moeten zijn. Is een 6/8 niet eigenlijk een hele snelle 3/4? Daar vast is nog wel een sappig internet-drama over te vinden :D Super bedankt voor je fijne reactie! "Heerlijk hysterisch" - yeahh 8)
 
Haha, ik heb hetzelfde, over de maatsoort - maar zou niet weten wat het nou "echt" zou moeten zijn. Is een 6/8 niet eigenlijk een hele snelle 3/4? Daar vast is nog wel een sappig internet-drama over te vinden
Argh, nou moest ik het wel opzoeken :stupid:) Volgens een vriendelijke pianoleraar-meneer op Youtube is 6/8 een 3/4 maat waarbij je tot zes wil doortellen om het gevoel van een volle maat te bereiken. Oftewel 2 x 3/4 wordt samen 6/8. “We are the champignons” van Queen staat bv in 6/8. De accenten liggen bij 6/8 op de 1, terwijl bij een 3/4 de accenten op 2 en 3 liggen. Ik denk dus inderdaad dat je song in 6/8 staat.

Maar goed, da’s dus vooral leuke info als je muziektheorie studeert of muziek van blad speelt.
Hopelijk kun je nu weer rustig slapen nu je deze levensreddende informatie tot je hebt genomen haha :D
 
Laatst gewijzigd:
Mja, alles is wel gezegd. Uiteraard de prachtige opbouw. Heel nice Michiel. Ik zie een proces in iemands hoofd die het op een gegeven moment allemaal teveel wordt en op ontploffen staat. Hij kan het allemaal niet meer aan, maar weet dan op het laatste moment toch een manier te vinden om zichzelf weer bedaren te krijgen. Technisch super track. Emotioneel op een rustige, frisse en zonnige donderdagochtend weet hij me nog net niet te pakken. Ik ga even mijn eigen emotioneel wanordelijke moment afwachten en zet hem dan nog eens op :).
 
Hopelijk kun je nu weer rustig slapen nu je deze levensreddende informatie tot je hebt genomen haha :D

Integendeel, haha.

De accenten liggen bij 6/8 op de 1, terwijl bij een 3/4 de accenten op 2 en 3 liggen.

Mijn hoofd blijft koppig (pun intended) volhouden dat Het Kleine Café aan de Haven toch echt wel een wals is - terwijl "klei", "ne", "fé", "aan", "Ha", "ven" de eerste tel accentueren.... moeilijk moeilijk... hier moet een gepassioneerd draadje aan gewijd worden!! :D
 
Back
Top