And Then the Stars Aligned

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.786
Locatie
Utrecht
Gebaseerd op een track van vriend UG. Heb 't opnieuw opgebouwd, alle tracks nagespeeld en de opbouw daarna aangepast. Dat origineel is nooit uitgekomen - en hij vond 'm ook stand-alone genoeg. Als productie mocht 'ie dus onder mijn naam, en in de credits zijn we samen de schrijvers.


Hopelijk komt 'ie fijn binnen - laat gerust weten (van niet)
:)

geniet
xx


// SC




// Apple



// Spotify

 
ja lekker, mooie sounds, opbouw vind ik mwha weet het niet. denk dat je meer spanning kon krijgen me iers van een break ergens. nou ja weet het niet. klibkt iig super lekker.
 
Bedankt voor het luisteren en reageren! ook als dat duimpjes waren - fijne complimenten, goeie aanvullende feedback.


opbouw vind ik mwha weet het niet. denk dat je meer spanning kon krijgen me iers van een break ergens. nou ja weet het niet.

Iemand anders wees me er ook al op, goed punt hoor. Heb er zó lang aan gewerkt, dat ik dat niet meer hoorde - in de break (halverwege) heel even het roer omgooien en daarna weer terug op koers gaan. Het project was al voorbij z'n eindpunt, eigenlijk, dus ik heb 't maar laten gaan.. cheers!


Heb je je synth contest nummer al op spotify staan trouwens?

Ha, wat leuk :) Nog heel even geduld, hij zit in de planning
 
De intro heeft wat van 'Stranger Things', lekker haunted.. en de aanzwellende tonen, een vleugje Nathan Fake's Outhouse meets Aphex Twin. Heeft wat cinematisch en melancholisch, maar toch warm.

Nette track!

Gemaakt ITB/OOTB?
 
De arp vind ik wel iets te wollig.
Grappig, dat vind ik er net fijn aan. Mooie track, Stoter, mooie melodieën en sound design. Ik verwachtte wel nog ergens een uitbarsting maar dat die er niet komt is eigenlijk ook wel goed. Het geeft de track een film-achtige vibe. Ik zie hierop een scene waarbij twee droids afscheid van elkaar nemen door zichzelf te herprogrammeren.
 
Vind de opbouw wel mooi, drums blijven subtiel maar het begint behoorlijk te schuren richting het einde, waar het bijna maar net niet overboord gaat.
 
Whoa, dank jullie wel, allemaal! Wat een fijne reacties. :)


(Korg?)

No Korgs were harmed during the making of this track. :)


'Stranger Things'
een vleugje Nathan Fake's Outhouse meets Aphex Twin

Niet de minste referenties die je daar dropt zeg.. dank je wel!


Gemaakt ITB/OOTB?

Voornamelijk ITB. Enige twee OOTB-elementen zijn de kick (Machinedrum) en die hoge pad (bassline door Qu-bit Nautilus, met het pitch-shift-algoritme). De rest is Cherry Audio Voltage Modular en TAL Bassline, met een flinke rol voor Baby Audio's Super VHS.


Ik verwachtte wel nog ergens een uitbarsting maar dat die er niet komt is eigenlijk ook wel goed.

Lief dat je het goedpraat, maar die uitbarsting dacht ik zelf wel erin gestoken te hebben. Kreeg terug van mensen dat het too much was. De manier waarop ik het probeerde was door veel witte ruis op te laten komen richting een climax. Maar dat werd een veel te schelle bende. Veel dank aan @Disharmonic @Kenneth @MstrFX en @vink die me erop wezen. Door die feedback (pun intended :D) heb ik het einde aangenamer geprobeerd te maken, en dat hoor je nu, denk ik. Had achteraf gezien misschien andere geluiden of een ander arrangement kunnen proberen, maar ik wilde vooruit.


Ik zie hierop een scene waarbij twee droids afscheid van elkaar nemen door zichzelf te herprogrammeren.

Wow, zo verdrietig maar mooi..! Eternal Sunshine of the Spotless Mind, android editie. Love it. :)


het begint behoorlijk te schuren richting het einde, waar het bijna maar net niet overboord gaat

Ah, dat schuren bedoelde ik denk ik, @Kobboi, hierboven. Maar da's (inderdaad) niet per sé hetzelfde als een uitbarsting. Thanks @jando!


een heel aantal keer geluisterd

Wauw. Mooi compliment!


En wat betreft de wollige arp :D .... helemaal eens dat die erin zit - en aan ieder voor zich, om ervan te houden of juist niet. Mijn gok is dat de "VHS-wobble" lekker valt of juist niet. Wel interessant dat het ter sprake kwam, da's leerzaam - dank jullie wel!
 
Die dissonante duophonic 'lead' sound doet het hem voor mij.

nice! thanks! heb die akkoorden "the hard way" gedaan, drie-stemmige synth de lijn laten spelen en met automation de tertsen getuned..

Heeft wat weg van 'you're not alone' qua lijn.

och verhip! zag 'm niet aankomen, maar hoor wat je bedoelt :)


Had helemaal niet gezien dat je 'm hier had gepost. Mooi geworden! :)

dank u!! :)
 
Back
Top