Dr Van Lansberg — Lost Years (Stoter Remix)

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.783
Locatie
Utrecht
Om alvast in de stemming te komen voor de SF Contest — de winnaar van afgelopen jaar, remixed.

Was m'n inzending tijdens de hussel, afgelopen mei. Wilde 'm gereed maken voor upload naar Spotify & Co, effe dingetje nog aanpassen.. van 't één kwam 't ander.. en toen was 't ineens december.. maar de track heeft nu wel een veel strakkere mix, wat mij betreft.

Enjoy, gooi er een danspasje tegenaan, en veel plezier alvast, met de contest van dit jaar - of je nu gaat luisteren of maken.

xx


 
Nee het stoort me ook niet maar denk dat de hele mix een stukje ... piep klein stukje beter word als de bas iets zachter gaat. Heel weinig 0.5 - 1db
 
Fijne akkoorden en lekker hoekige bas en beats! :okdan: De bas kan ook voor mij idd een klein tikje zachter. En in de tweede helft zou ik misschien nog een lekkere synth solo er overheen gooien?
 
Thanks voor jullie reacties, lieve mensen! Fijn :) Zowel de complimenten/bevestingen als de tips.

@flyweight heeft zeker een punt, die baslijn staat wat hard. Ik vond dat juist wel passen, niet te brutaal - maar ook niet het braafste jongetje. Wellicht dat het voor sommigen wat netter had gemogen. Snap ik wel. Is ook maar net hoe je er naar luistert, denk dat ik 'm in m'n hoofd een beetje de functie van "lead" heb gegeven..

Geldt ook voor de verrassingen, @Laboratorio Incognito en @funkaholic1972.. die zocht ik inderdaad niet in het thema, maar in de details eromheen.. met name de baslijn (om de zoveel maten een nootje gevarieerd), en kick (2x ergens een korte verschuiving/rust). Maar kan me voorstellen dat dat veel te "klein" was, waardoor het niet opviel.. of in elk geval niet genoeg verraste.. een solo erbij gooien was best een leuk idee geweest, eigenlijk - hoewel ik de noodzaak zelf niet voelde tijdens het maken..

Denk dat ik 'm voorlopig even zo laat. Heb te veel zin om aan andere muziek te gaan werken. Iets met een contest enzo. ;)

Maar superfijn dat jullie de moeite namen - heel zinvol, neem de opmerkingen mee naar de volgende!


edit // hier nog het origineel, trouwens:

 
Laatst gewijzigd:
ha @Montfrooij, nog bedankt voor je compliment! Leuk om te lezen :)

@flyweight en @Laboratorio Incognito + @funkaholic1972 wilde jullie ook (nogmaals) bedanken voor de (genuanceerde) opmerkingen, die heb ik sindsdien wel in m'n achterhoofd gehouden, bij het muziekmaken.. ik reageerde wat defensief, nu ik 't zo lees - maar zo was 't niet bedoeld, was om te duiden hoe ik het had ingestoken. Anywayz, op naar de volgende...!
 
Lekkere remix heb je gemaakt!
Vind ook de break bij 2.40 en de opbouw daarna goed uitgewerkt en die horn doet het heel goed in je remix!
 
Back
Top