Mrdrbobo - Shallow Green

Echt een hele eigen compositie wat je hebt gemaakt en hulde daarvoor!
Ik lees dat je zo nu en dan naar Soma fm luistert dus kan me goed voorstellen dat dit zo z'n invloed heeft.
Heb je die blazers met Kontakt ingespeeld of zo?
Dank dank, leuk om te horen! Die blazers zijn gewoon een gratis vst genaamd "DSK Saxophones". Valt weinig aan in te stellen qua articulaties maar bij bepaalde simpele figuurtjes klinken ze best ok. Ik blijf op zoek naar een goeie physical modeling sax, maar die zijn er blijkbaar niet (behalve van SWAM, tikkie te duur).
 
Goeie vibe zeg! Ook ik vind het begin niet het beste stuk van de track, maar vanaf anderhalve minuut is het wel genieten geblazen (no pun intended). Waan me zo aan een rond tafeltje in een donker rokiger kroegje met veel te laag plafond :)
 
Het middelste stuk is erg gaaf, hoewel ook de zware sax/brass fijn klinkt. Qua mix vind ik de verschillende instrumenten nog iets teveel los van elkaar klinken, smelten nog niet helemaal goed samen.
 
dit is inderdaad (positief!) verrassend, met wendingen en wendingen! yeah!

jazz? het doet me wat aan de muziek van David Sylvian denken (een bepaald gedeelte). ach, die pakte dat ook mee, dus ja; jazz! (en me like jazz...).

onder de indruk; hoe het gemaakt is en hoe ik het ervaar.
 
Weer een heel ander sfeertje dan de rest van de tracks, dat maakt de contest leuk. De track komt wat moeizaam op gang met naar mijn smaak wat te droge geluiden die soms ook wat merkwaardig gepand lijken maar als alles eenmaal samenkomt werkt het toch wel goed. Mix zou wat voller mogen, de balans is nu soms een beetje zoek en sommige instrumenten lijken bijna 'schuchter' terwijl ze best meer aandacht naar zich toe mogen trekken. De lead zit er soms qua timing wat naast, maar dat heeft weer als voordeel dat het niet zo statisch en machine-achtig klinkt als veel andere tracks met ingetekende noten. Leuk ja. Nice one :okdan:
 
Dank voor de positieve reacties, vooral vergelijkingen met David Sylvian en TalkTalk doen mij goed en dat sommigen het jazz noemen vind ik ook niet erg, al zou ik het zo niet betitelen. Goed om te merken dat ook stijlen die een beetje aan de rand van wat hier gebruikelijk is toch gewaardeerd kunnen worden. Ik probeer dat zelf ook steeds bij het beoordelen, even voorbij mijn eigen smaak te kijken.
De oberheim-achtige akkoorden zijn van Tone2 Elektra2 en de synth solo komt uit Uhe Repro1.
 
Wat een sterke track. Wauw.

Lekker genoeg, om "gewoon voorbij" te komen - en een complexiteit, die laagje voor laagje zichtbaar werd, toen ik er es even goed voor ging zitten. Echt een knap arrangement.

En die solo....

Heerlijk.


Ik blijf op zoek naar een goeie physical modeling sax, maar die zijn er blijkbaar niet (behalve van SWAM, tikkie te duur).

@MacGyverGear is een handsome physical model. Misschien leest 'ie mee..
 
Eigenzinnig. Was dat al genoemd? Ik denk dat dit nou typisch zo'n track is die je vaker moet horen om hem op waarde te kunnen schatten. Ook ik moest aan David Sylvian denken op momenten. Het deel waar het geluid echt uitgesmeerd klinkt, smaakt mij het beste.
 
Verder over het begin: ik heb geprobeerd in de eerste maten de luisteraar op het verkeerde been te zetten over waar de 1 in de maat zit, en na 8 maten (meen ik) blijkt wat je denkt dat de 1 is de "ne" van de 2 te zijn, en dan struikel je een beetje over welk perspectief je nou moet hebben. Zoals je een tekening van een kubus kan opvatten als van boven gezien of als van onder gezien.
Dat verkeerde maat-been idee vind ik altijd tof.
Je track is origineel, bijna leuk en een beetje ongemakkelijk. Sommige akkoorden of klank afstellingen zijn technisch in orde, maar bij mij intern komen er vraagtekens. Gebeurt ook wel eens bij free Jazz of die losgeslagen saxofonisten die alles precies scheef blazen. Nevermind, dat is smaak.
Het is een goed muzikaal stuk wat idd onder een avant-gardistische scene gebruikt kunnen worden.
 
Back
Top