Rubbah - W8 4iT

rubbah

Ongewassen Lid
Lid sinds
6 augustus 2006
Berichten
1.925
Locatie
Tjillburg
Hierbij mijn inzending :)

Begint rustig en bouwt langzaam op naar een beetje 'vuig' hoogtepunt. Hoop dat jullie hem leuk vinden!


 
Thanks man!! In feite heb ik m’n doel al bereikt, dat in elk geval 1 iemand het leuk vindt.🙏

Ik ga er zo zelf ook even goed voor zitten om alles te beluisteren 🤙
 
Ja ik had eerder bij die 4:25 willen zitten! Maar dat is echt mijn probleem. Ik luister en produceer nog steeds rondom 2,5 minuut ivm ex dj'n.
Super ongeduldig.. Maar ja dit is wel echt een goede track! Nu denk je komt ie weer want ik val in herhaling maar er zijn hier echt een paar tracks te vinden met zeer goede
mastering in mijn oren dan.. zou zelf ook effe checken wat je goed vind klinken en bij jou stijl past en een pm sturen voor wat setting tips. Dit is echt positief bedoelt want je hoort de kwalteit van de compositie. Ik vind hem Tof!
 
mooie opbouw in t begin. best noisy en gruizig... maar niet te...
de drums die langzaam escaleren richting de minuut en dan die vocal die ff hijgerig in mn oor fluisterd vond ik ook leuk.

Dat arp achtige synthje wat er dan inkomt is ook wel fijn, had wat mij betreft de rest wel heel even een tandje rustiger voor mogen staan om die te introduceren.
maar dat is meer een persoonlijke gedachte en geen serieus commentaar.

De synths die met genoeg modulatie en/of automation beurtelings om de aandacht vechten zijn verder superlekker (zeker in de break, waar ze de spanning goed opbouwen).
Als de drums er dan vervolgens weer inkomen op 4:23... heerlijk! had zelfs nog wel wat harder gemogen door een kleine stilte voorafgaand aan de drop, of door wat volume automation op je master toe te passen (geleidelijk paar decibel wegsnoepen gedurende de break, en die in een klap terg geven op de drop (een dB of 3 werkt volgens mij vaak erg aardig), en als je dat al gedaan had... wellicht nog een beetje meer).

Maar zoals ik al zei, harstikke lekker verder!
 
Mooie track, goeie trage opbouw, lekkere break en vervolgens gaat ie lekker door met indrukwekkende arps op een zeer korte snappy kickdrum. Qua mix klinkt het echter nog wel een beetje dun.

(ps: zoek eens op google : Libere - the nothing , dat is mijn maat die dezelfde sample heeft gebruikt in zijn track! zo toevallig!)
 
Hey guys, thanks voor de meningen/tips etc!

De track is wat betreft opbouw/ arrangement wel af wat mij betreft. Aangezien de track ingezonden moest worden heb ik minder tijd besteed aan de mix dan ik zou willen. Ben no0g bezig om alles wat beter tot z'n recht te laten komen, maar dit is ook nog eens mn eerste project in ableton, dus alles is wat nieuw voor me.. Dat gezegd hebbende ben ik kwa mixingskills nog niet ver genoeg om dit er in 1 keer fris uit. te laten komen.

Ben nu bezig om alles wat meer een eigen plek te geven (bijv geluidje a links, fx rechts, kijken of dat wat meer ruimte schept in de mix) zie op mn SSL uf1 metering dingy wel al dat ik op sommige plekken het hele spectrum gebruik, dus dat is goed. Heb de afgelopen dagen ook al wel wat gedaan met eerdere comments, dus heb wel het idee dat ik hem al wat heb verbeterd, maar aangezien de contest bezig is, vind ik het niet fair om hem bij 'de nieuwste tracks ' te gaan updaten, voelt als vervalsing, dus daar wacht ik ff mee.


Deze track is als volgt tot stand gekomen; ik zat te twijfelen of ik m'n analog4 of syntakt zou verkopen. Dus eigenlijk voor het eerst een eigen geluid gemaakt op de analog 4 (de lead sound die van vrij rustig/ mooi, naar redelijk smerig gaat). Die gaat dus de deur niet uit (syntakt is nu doeidoei).
Vervolgens een geluidje gemaakt op de digitone, en daar een arpje van gemaakt. aangevuld met een vrij simpel beatje op de analog 4 met wat randomisation op de snares 1:6, plingel geluidje en pad op de a4 erbij, ook met wat randomisation op de trigs, en toen besloten dit te gaan importeren in ableton om er iets van te gaan maken.

Hierbij had ik de lead van de a4 als leidraad genomen, en deze als eerste voorzien van automation, voordat ik hem ging opnemen. Het idee was dat het van mooi en zacht moest omslaan naar grof en ietwat aggresief, zonder in een complete tantrum terecht te komen. dit is ook een beetje de reden dat het hoogtepunt zo laat komt, doel was echt opbouwen, ipv meteen klappen met die hap (ik ben namelijk ook ongeduldig, dus dit was voor mij ook een soort test; hoe houd ik m leuk zonder dat ik me intussen de tandjes verveel). Van dat punt ben ik verder laagje voor laagje gaan bouwen, met als insteek; dit moet zo snel mogelijk vorm krijgen, voordat ik het compleet verkloot (die kunde heb ik namelijk, alles overdenken en daarmee iets leuks vergallen. Nu ben ik puur vanuit deze kaders gaan werken, en daar ben ik erg tevreden mee).

In dit proces is de plaatsing/levels van de geluiden echt in het verdomhoekje gekomen, en daar ben ik nu mee bezig, dus hij is verre van opgepoetst. Ben in elk geval heel blij met mn huidige workflow; eerst dawless klooien, en als ik snel wil schakelen naar opname en arrangement opbouwen, dan kan dat nu zonder latency gezeik, of technisch geneuzel (wat mega demotiverend werkt voor me), zodat ik in elk geval snel m'n idee kan uitwerken. Ben eigenlijk sinds corona erg veel bezig geweest met zoeken naar wat voor mij werkt, dus dat is (eindelijk) goed gelukt.

@Jason31 ik ben op splice wat sampletjes gaan zoeken met zuchten.fluisteren en kwam deze tegen, vond m wel passen :)
 
De sounds en opbouw vind ik goed en dan komt er een soort climax dies ook tof.
Aan het einde vind ik het wat druk.
Wel lekker afgeluisterd.
 
echte electronische sequencerloopmuziek. lekker doorfietsen op 2 akkoorden en dan loos gaan met geluidsbewerkingen daar bovenop. niet negatief bedoeld, want ik vind het nummer wel karakter hebben. de analog4 lead vind ik te lang aanwezig, maar ik snap je bedoeling (en daar heb je tijd voor nodig). en de overgangen naar de verschillende delen zijn goed gemaakt!
 
Complex ritmisch, ruimtelijk, goeie mix... hele lekkere track! Jij weet duidelijk waar je mee bezig bent. Ik vind 'm aan de lange kant, maar hoe dan ook: toffe track!
 
Nice. Mooie opbouw. Te lange opbouw? Misschien niet. Zijn al genoeg tracks met standaard opbouw. Dit is wel weer verfrissend.

Nu even eerst boodschappen doen in het zonnetje voordat ik volgende track ga luisteren. :)
 
Thanks! Ja die zon zeg, schrok ervan vandaag ;)
 
Back
Top