W8 4iT

rubbah

Ongewassen Lid
Lid sinds
6 augustus 2006
Berichten
1.925
Locatie
Tjillburg
Hier mijn laatste creatie...

Het begon met de leadsound die ik maakte op de analog 4. Vervolgens op de A4 een simpel beatje gemaakt
Daarna had ik het Arpje gemaakt op de Digitone, en aangevuld met plingels (digitone en A4) en een druilerig pad geluidje uit de A4.

Vervolgens het een en ander met overbridge geautomate en in Ableton geslurpt en aangevuld met een Bassline uit serum en een simpele 909 kick.

Dit is tevens mijn inzending voor de contest, hoop dat jullie hem leuk vinden, ik ben er erg tevreden over. Geen idee in welk hokje dit past, zal waarschijnlijk meerdere boxes checken...oordeel zelf!
Opbouw duurt echt ff....vandaar de titel :)


 
Thanks Michiel!

Deze lof doet me deugd! πŸ‘ŠπŸ‘ŠπŸ˜œπŸ€©πŸ€©πŸ™
 
Ohh 😚 Thanks m8!!
ik bloos ervan
 
Leuk hoe je de title hebt gespeld. De track is ook fijn en blijft interessant tot het einde. Zou de kick iets zwaarder maken (tikje meer sub) en iets doen aan het hoog (een later?) om iets beter door de mix heen te drukken. De track mist ook wat hoog. Denk dat dit aardig opengedraaid kan worden op een aantal geluiden. De baas zou ik layeren: diepe sub in mono en de bass die je nu hebt een beetje laag wegfilteren om zo een mooie strakke laag (als in lagen) te krijgen.
 
Thanks allemaal voor de reacties en duimpjestsunami πŸ€™πŸ€™

@metatron thanks voor de tips! Ga ze zeker meenemen in een volgende verbeter ronde. Volgend jaar ergens ;)
 
Haha ja nu je het zegt. Komt denk ik omdat er nog niet echt genoeg elementen omheen zitten, maar wel een compressor en inflator op zit die hun werk doen. De ruis in het begin wordt daardoor ook aardig versterkt. Zal dit ook meenemen in een volgende ronde πŸ€™πŸ€™
 
Mijn initiΓ«le commentaar was (toen ik hem de eerste keer had beluisterd) : wel lekker, beetje chaotisch.
Omdat je op de 'misschien' lijst kwam, is er een tweede beluistering gaande en ik ga van 'misschien' naar 'ja'.
Lekker opzwepend. Heerlijke beats en die chaos past er wel bij.
Twee dingen die ik mogelijk anders had gedaan zijn dat de breakdown in het midden best lang duurt en er eigenlijk geen variatie zit in de basislijn. (anders dan dat hij af en toe weg is)
 
Back
Top