SanktPauli - Special

Sankt Pauli

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2009
Berichten
181
Locatie
Ridderkerk
Het eerste nummer dat ik maakte in 2023, enigszins aangepast voor deze contest. De muziek is geheel door mij in elkaar geknutseld en de vocals heb ik van Splice gehaald. Ik heb m'n best gedaan er een wat duisterder tintje dan gewoonlijk aan te geven. Aan jullie om te beoordelen of het nummer inderdaad de titel Special waardig is. Veel plezier met luisteren en succes aan alle andere deelnemers! :okdan:

 
De vocals zijn vrij aardig, maar heb je niet zelf gezongen dus ik heb vooral streng geprobeert te luisteren maar hoe het geheel samen valt en hoe je er verder je eigen compositie van hebt gemaakt.

Het klinkt mij zeer goed gemixed (voor zover ik dat kan en mag beoordelen) en wat mij betreft staat de muziek als een huis.
Heel mooi gemaakt.

Je hebt er een sfeervol geheel van gemaakt.
Aangename geluiden. Mooi en in balans.
 
Zeer mooi gedaan.
Klinkt zeer poppie en catchy.
Maar vind het ook wel moeilijk om mijn aandacht erbij te houden.
Ook komt de beat net wat te hard in in verhouding.
Verder zeer mooie geluiden en mix.
Het is wel een heel aardige track geworden.
 
Door de afwezigheid van @sKeLeTvM komt jouw werk nu volop in de picture te staan :okdan: (dit zegt héél veel over je kunde en creativiteit) ;).
Stem.

:doei:
Nagel op de kop Danny, en mijn oprechte dank voor dit waardig compliment! :luv:
Sankt Pauli verdient nu eens eindelijk echt massaal veel stemmen...
Zeer mooi gedaan.
Klinkt zeer poppie en catchy.
Maar vind het ook wel moeilijk om mijn aandacht erbij te houden.
Ook komt de beat net wat te hard in in verhouding.
Verder zeer mooie geluiden en mix.
Het is wel een heel aardige track geworden.
@flyweight : De Jeugd wil snoerharde beats... :P

En nu mijn comment - zoals beloofd als 3-voudig winnaar van de SF Contest en dus ere-lid van die exclusieve club met slechts een paar leden (LOL), mijn comment zonder blad voor de mond omdat ik dit jaar niet wilde deelnemen:

Dit jaar zijn er weer goede inzendingen en het is duidelijk dat afgelopen jaren de kwaliteit, zowel qua composities als geluidskwaliteit enorm vooruit zijn gegaan.
Bij nagenoeg de meeste SF-leden, met een uizondering van nieuwkomer-groene oortjes die net hun eerste synth hebben ontdekt. (no pun intended...)
De keuze in de Synthforum Song Contest wordt steeds moeilijker, de strijd alsmaar heviger en bijgevolg wordt de competitie steeds interessanter!! Een all time greatest SF dubbel-CD dringt zich op, betaald door de eigen leden.
Wat de track van Sankt Paul betreft wil ik het volgende kwijt...


BEGRIJP ME GOED: Als ik A&R Manager was bij pakweg EMI, RCA of Virgin Records, dan kreeg Sankt Pauli van mij morgen een dubbel contract. Als componist én als producer! En een financieel arrangement.
Als het nu na de vele contributies van Pauli niet voor iedereen duidelijk wordt: Dit is een héél erg getalenteerd iemand en zijn muziek kan zo in de hedendaagse hitlijsten.
Of dat een ijkpunt is voor andere luisteraars moeten ze zelf beslissen.
Muziek is vrijheid en kent geen grenzen. Alles is mogelijk. Alles mag. Het blijft een kunstvorm.
Maar in stilte hoopt ieder van ons dat zijn track - whatever it's style - bekend raakt bij zijn specifieke grote publiek, toch?
En in deze kan ik niet anders dan erkennen dat dit een hitlijst toptrack is.
Je krijgt mijn stem Paul, en ik hoop dat je eindelijk eens op n°1 eindigt. Want dat verdien je. Echt.
 
Zeer gave track Paul :okdan:
De track zit goed in elkaar en de sound selectie en dynamiek is top.

Groet,
Paul
 
Probleem van Splice of loopcloud vind ik altijd dat iedereen gebruik kan maken van de voices, waardoor je vaak meerdere versies kan vinden op het wereldwijde web, de zang komt me ook bekend voor en dat maakt het net iets minder origineel. Maar jij weet verdomd goed de voices te gebruiken en je hebt ook nog andere voices toegevoegd, erg knap gedaan. Ik ben het overigens wel met @flyweight eens dat de drums er vrij hard in vallen, maar de rest van de sound design is ontzettend goed, het is wel echt een mooi lied. :okdan:
 
ja technisch top, dit spettert kwa sound. Je staat denk ik voor een keus, of die heb je al gemaakt.. je kunt de avantgardistische kant op, of meer Miley Cyrus.. en eerlijk gezegd denk dat je haar tracks all kunt masteren want klinkt beter! top dus
 
Mooie productie, veel details in de percussie en gebruik van de strings en bell sounds. Stops op de juiste momenten, houdt het spannend en gaat vervolgens nooit overboord :okdan:
 
ik vind dit een heel mooi stuk geworden, waarbij je er in geslaagd bent om de stem in haar waarde te laten en toch je instrumentale en productie kwaliteiten toont. bij uitzondering 2x achterelkaar afgespeeld.
 
Yes! Hele toffe track. Staat als een huis, muzikaal, waanzinnig hoge kwaliteit (zowel compositie als productie)!
 
mmm ik weet het toch niet. idd technisch niets op aan te merken, maar voor mij een beetje te saai, te gemakkelijk. Ook niet echt mijn genre, helpt ook al niet.
Ik denk dat ik gewoon niet de doelgroep ben voor dit nummer.
 
Erg mooi ingetogen begin, lekker die vinyl noise, vocals ook erg gaaf, hoewel ik wel wat blikkerige artifacts erin hoor, bewust gedaan vanwege de total mix?. Erg mooi arrangement, jij bent toch altijd wel 1 van mijn favorieten, misschien niet altijd in muziek genre (smaak) maar qua productie technieken sta jij voor mij zeker altijd in het bovenste lijstje.
 
Een van de meest professioneel klinkende tracks van de contest. Wat het doet, doet het eigenlijk perfect. Toch bekruipt mij het gevoel dat ik dit al vele malen eerder heb gehoord. Het is een specifieke sound / vibe die een tijdje erg populair is geweest, een beetje in de hoek van KD/A en de latere Beat Saber packs. Is dat erg? Weet ik eigenlijk niet. Dubbel gevoel dus.. qua uitvoering een 10, maar qua originaliteit iets lager (imho). Toch verdient dit erg hoog (zo niet bovenaan) te eindigen in de contest.
 
Persoonlijk geef ik niet zoveel om dit soort vocals. Maar dat doet verder niets af aan de kwaliteit van deze track.
Echt een toppertje. Super vette productie! :halleluja Het klopt allemaal. Inderdaad, met deze skills en sound heb je veel commerciële potentie, lijkt mij. :okdan:
 
Back
Top