Durf jij je Spotify 2023 Wrapped delen?

DIsco! ja grappig... Ik zag tot mijn grote horror zelfs een schlager in mijn top 100. En toen besefte ik dat dat nummer er in staat omdat ik eens een schlager wou maken (way outta my comfort smaak zone) en dat de referentie was. Maar inderdaad, een top 5 zegt weinig, kan gerust 't 1e nummer zijn van een veel gebruikte playlist...
Taylor Swift? Nog nooit naar geluisterd dat ik weet :beard: Ik luister altijd naar mijn Suzuki Swift.
 
IMG_9095.jpeg
 
Ik geloof dat Last.fm ook een lijst maakt later in het jaar met daarin de tracks die het gescrobbled heeft. Wie weet heb ik tóch wat te delen hier strakjes.
 
Haha, same! Juist als muzikanten/artiesten mogen we wel wat kritischer zijn op hoe dit platform met talent omgaat.


Hier geen Spotify omdat ik een beetje vastgeroest zit aan Youtube... :D Maar YT heeft nadelen, voor de wat meer gevestigde artiesten lijkt soms de back catalogue te ontbreken, of het is incompleet. Dat is misschien wel een reden om 'ns naar Spotify te kijken. Verder zoek ik juist naar onbekende artiesten, om de juweeltjes eruit te vissen. Ik weet niet hoe dat zit op Spotify, hoe gemakkelijk je dat kunt vinden.
 
Favoriete genre: Disco :D
Haha, ja, er is 1 playlist (Best Disco 70 80) die ik ook vaak op heb staan overdag, word ik wel vrolijk van. Ook mijn extreme metal playlist heb ik vaak opstaan, maar dat zijn veelal een paar nummers van een paar artiesten. Die komen dus niet terug in het overzicht. Sowieso vind ik het raar dat Metal niet in mijn genre overzicht zit, daar luister ik best veel naar... (tenzij death metal onder "New romantic" valt, dan heb ik niks gezegd :D ).

IMG_0933.jpg
 
Haha, ja, er is 1 playlist (Best Disco 70 80) die ik ook vaak op heb staan overdag, word ik wel vrolijk van. Ook mijn extreme metal playlist heb ik vaak opstaan, maar dat zijn veelal een paar nummers van een paar artiesten. Die komen dus niet terug in het overzicht. Sowieso vind ik het raar dat Metal niet in mijn genre overzicht zit, daar luister ik best veel naar... (tenzij death metal onder "New romantic" valt, dan heb ik niks gezegd :D ).

Bekijk bijlage 3841729
Mooi contrast met je top 5 ;)
 
Niet zo heel informatief als je één album van 2 artiesten nogal vaak heb gespeeld ...
 

Attachments

  • 93c149a2-d.png
    93c149a2-d.png
    517,8 KB · Bekeken: 35
Ik heb heel lang volgehouden om een MP3 speler (begon in de late zeo's met een Creative ZEN, en later Ipods) te gebruiken met voor een groot deel geripte CD's aangevuld met wat MP3 van itunes. Ik had daar allemaal prachtige lijstjes in gemaakt en heb dat zo bijna 20 jaar volgehouden.

Tussendoor wel voorzichtig spotify geprobeert... last fm ook wel een beetje (lang geleden) en recenter Tidal ook een serieuze kans gegeven, maar uiteindelijk miste ik steeds mn MP3 lijstjes waar zoveel werk in zat dat het niet echt m'n main-ding werd...
Inmiddels zit echter mn hele familie aan de spotify, en heb ik sinds een paar maandjes besloten toch te comitten en ben heel langzaam begonnen mn MP3 lijstjes te maken in spotify (mis wel een paar nummers, maar overgrote merendeel staat ook op spotify).
 
Hoe zie je die wrap? Ik heb een Spotify Premium proefabonnement. Binnenkort opzeggen want ik doe er bijna niets mee. Ik wil hoezen/inlays.
 
Ik heb heel lang volgehouden om een MP3 speler (begon in de late zeo's met een Creative ZEN, en later Ipods) te gebruiken met voor een groot deel geripte CD's aangevuld met wat MP3 van itunes. Ik had daar allemaal prachtige lijstjes in gemaakt en heb dat zo bijna 20 jaar volgehouden.

Tussendoor wel voorzichtig spotify geprobeert... last fm ook wel een beetje (lang geleden) en recenter Tidal ook een serieuze kans gegeven, maar uiteindelijk miste ik steeds mn MP3 lijstjes waar zoveel werk in zat dat het niet echt m'n main-ding werd...
Inmiddels zit echter mn hele familie aan de spotify, en heb ik sinds een paar maandjes besloten toch te comitten en ben heel langzaam begonnen mn MP3 lijstjes te maken in spotify (mis wel een paar nummers, maar overgrote merendeel staat ook op spotify).
Op Apple Music kun je ook je eigen MP3s streamen bij een betaalde abo, bij Spotify kun je ze lokaal op een device opslaan en vanuit de spotify app afspelen. Dus als er wat ontbreekt in de library zijn er wel mogelijkheden die muziek alsnog toe te voegen, al gaat dat bij de ene dienst makkelijker dan bij de ander.

Ik heb wat verschillende diensten geprobeerd (Apple Music, Tidal, Spotify), maar Spotify vind ik wel de beste qua aanbod en integratie met andere apparatuur.
 
Back
Top