Kent iemand distrokid?

tja, geld mee verdienen pfff ha ! ?? zelfs geen losse euro'tjes,, ? maar 10.000 ste van een euro

Een beetje geld verdienen hoeft niet zo moeilijk te zijn, hoor.

1. Maak een gratis account aan bij Mailchimp en begin ergens een gratis website.
2. Geef 2 gratis tracks weg aan mensen die zich aanmelden voor je nieuwsbrief, dan zet je de downloadlink in de bevestigingsmail.
3. Stuur regelmatige een sympathieke update, bijvoorbeeld als je nieuwe muziek hebt uitgebracht.
4. Vraag na een poosje of ze je willen supporten met een euro.

Als je 20 volgers hebt, zit je dan al op 20 euro. Heb je er 1000 en vraag je een tientje? Dan wordt het interessant.

Of, wat ook kan:

1. Maak een advertentie op Marktplaats.
2. Bied je aan als muziekdocent op afstand.
3. Help iemand verder via Google Meet of Zoom.

Het is leuk om te doen en een paar euro hebben ze er sowieso voor over. Waardebepaling achteraf kan ook, betaal maar wat je wil. Soms is dat meer dan wat je zou vragen.

Of, wat ook kan:

1. Ontwerp een tof T-shirt.
2. Bied het aan via een on-demand print bedrijf.
3. Zij houden hun vergoeding in en jij krijgt de rest, automatisch in je account. Het kost je dus niets.

Of, wat ook kan:

1. Maak een sample-pack van je eigen tracks.
2. Verkoop het via Gumroad.
3. Promoot het via social media.

Of... nou ja, je snapt het idee. Je moet er wel wat voor doen 😁
 
Bandcamp zou ook een zeer goed platform zijn.
De diensten zijn er gratis, enfin bandcamp moet er ook iets aan verdienen, maar je houd wel 80% aan over.
Profiel aanmaken is gratis tenzij je pro betaalt voor iets meer.
Slechte verhalen heb ik toch niet gehoord.
Voor mij is geldgewin van geen tel.Een gemakkelijke manier van posten is belangrijkste.
 
Een beetje geld verdienen hoeft niet zo moeilijk te zijn, hoor.

1. Maak een gratis account aan bij Mailchimp en begin ergens een gratis website.
2. Geef 2 gratis tracks weg aan mensen die zich aanmelden voor je nieuwsbrief, dan zet je de downloadlink in de bevestigingsmail.
3. Stuur regelmatige een sympathieke update, bijvoorbeeld als je nieuwe muziek hebt uitgebracht.
4. Vraag na een poosje of ze je willen supporten met een euro.

Als je 20 volgers hebt, zit je dan al op 20 euro. Heb je er 1000 en vraag je een tientje? Dan wordt het interessant.

Of, wat ook kan:

1. Maak een advertentie op Marktplaats.
2. Bied je aan als muziekdocent op afstand.
3. Help iemand verder via Google Meet of Zoom.

Het is leuk om te doen en een paar euro hebben ze er sowieso voor over. Waardebepaling achteraf kan ook, betaal maar wat je wil. Soms is dat meer dan wat je zou vragen.

Of, wat ook kan:

1. Ontwerp een tof T-shirt.
2. Bied het aan via een on-demand print bedrijf.
3. Zij houden hun vergoeding in en jij krijgt de rest, automatisch in je account. Het kost je dus niets.

Of, wat ook kan:

1. Maak een sample-pack van je eigen tracks.
2. Verkoop het via Gumroad.
3. Promoot het via social media.

Of... nou ja, je snapt het idee. Je moet er wel wat voor doen 😁

Ik snap je insteek maar de punten die genoemd worden.. 🤮 Verschrikkelijke manier imo om geld te maken "met je muziek". Al die zijwegen om toch maar iets binnen te kunnen harken. Bah

Hoeveel streams heb je nodig per jaar op Spotify om de kosten van de release hierop, eruit te krijgen? Wat is het 0,0003 cent per stream ofzoiets?
 
Al die zijwegen om toch maar iets binnen te kunnen harken. Bah
Je gaat op een podium staan en mensen kopen een kaartje en drinken (bij voorkeur) zoveel mogelijk bier. Wat is daar anders aan? Je kunt ook de grote kunstenaar uithangen. Moeilijk kijken en klagen dat niemand je begrijpt. Dan ben ik wat pragmatischer 😁

Voor 5 dollar staat je liedje voor altijd op alle grote platforms, en bij Distrokid is de eerste upload zelfs gratis. Waarom zou je dan gaan haten op Spotify? Dan doe je het toch niet?

Ik was van de week bij mijn favoriete platenwinkel. Die man heeft er uit liefde een platenlabel bij. Voornamelijk vinyl en alles in eigen beheer. Daar stopt hij duizenden euro's in en als hij quit speelt, is het prima. Dan kies je voor die weg, dat kan ook. Moet je alleen wel eerst flink investeren.

Denk in mogelijkheden en doe wat bij je past, zou ik zeggen. En wil je er helemaal niets mee verdienen en doe je het voor de kunst, dan kan dat ook. Negativiteit levert alleen sowieso weinig op. Weet ik uit ervaring.
 
Of... nou ja, je snapt het idee. Je moet er wel wat voor doen

tja, idd, maar dat versnipperd m'n aandacht,,

ik maak muziek, programmeer in amiga amos pro basic,,, en kan al m'n synths leeg samplen,,

tja, "business",, ik kan het niet zelf bedenken,, en anders vergeet ik dat toch,,
 
Bandcamp zou ook een zeer goed platform zijn.
De diensten zijn er gratis, enfin bandcamp moet er ook iets aan verdienen, maar je houd wel 80% aan over.
Profiel aanmaken is gratis tenzij je pro betaalt voor iets meer.
Slechte verhalen heb ik toch niet gehoord.
Voor mij is geldgewin van geen tel.Een gemakkelijke manier van posten is belangrijkste.
ik verkoop toch regelmatig op bandcamp (100 a 200 eur per jaar) , TIP ik verkoop alle tracks aan de helft vd prijs en de meeste kopen deze optie :d
 
Plus Soundcloud staat erom bekend de kwaliteit van je geuploade muziek te vern**ken, dus dat zou echt mijn laatste keuze zijn. Ik zit eigenlijk alleen maar op SoundCLoud omdat het zo makkelijk is om je muziek snel even online te zetten met optie om bestanden te vervangen voor nieuwere versies.
Mee eens! Soundcloud gebruik ik eigenlijk alleen maar om snel even wat mix versies of demo's met anderen te delen. En dan heb ik next pro vooral uit luxe om lekker ve via secret links te delen, bestandjes verwisselen etc.

Releasen doe ik alleen voor de lol, en dan vaak via kleine obscure bandcamp labeltjes. Hierbij tekenen we een non-exclusive deal waarbij zij de release doen via bandcamp en ik zelf de vrijheid heb om de muziek te distribueren. Daar gebruik ik Routenote voor.
Ja, Distrokid lijkt me nog iets professioneler. Biedt meer opties etc. Maar voor een hobbyist is de gratis versie van Routenote prima. Mijn muziek is te vinden via Spotify, Apple Music, Youtube etc. Zij pakken 15%. Maar rijk worden van muziek doe je toch niet snel. Afgelopen jaar wel 40 cent gepakt op streaming...
 
Zo wordt je muziek ook gehoord.😆🤔

329748896_909512026736477_5243660382456815668_n.jpg
 
die distrokid kun je alleen downgraden door je account te deleten,

dat ga ik ook doen,,, als ik de 0.00001 eurocent business stress weer beu ben
maar wel intressant om van te leren, en mee bezig te zijn (geweest),, nieuwe view points,,
 
die distrokid kun je alleen downgraden door je account te deleten,

dat ga ik ook doen,,, als ik de 0.00001 eurocent business stress weer beu ben
maar wel intressant om van te leren, en mee bezig te zijn (geweest),, nieuwe view points,,
Wat verdient men werkelijk per stream? En geldt het bedrag voor alle distributeurs, of zit daar variatie in?
 
Een forumlid heeft mij in het verleden Feiyr (feiyr.com) aanbevolen omdat hij er erg tevreden over is. Destijds heb ik een account aangemaakt en de opstartkosten betaald (niet hoog), maar heb er daarna geen gebruik van gemaakt, mede doordat ik afgelopen jaar nauwelijks muziek heb gemaakt. Wellicht is het interessant om te bekijken.
Lang verhaal, hebben wij slechte ervaringen mee, zeker als je wil switchen van distributie. Zo goed als onmogelijk. Ondertussen blijven ze incasseren.
 
Distrokid ook vermijden, zie de paar video's van deze gast over zijn ervaringen.
Ze rekenen belastingen die niet van toepassingen zijn op buitenlanders etc.
Sowieso zou ik nooit betalen om muziek online te zetten, dat zijn kosten voor het label.



deel 2:

 
Distrokid:een onafhankelijk digitale muziekdistributiedienst.
Zou de gemakkelijkste weg voor muzikanten zijn om hun muziek in
Spotify, Apple, Amazon, Tidal, TikTok, YouTube,en meer te krijgen.
Iemand die er iets meer van af kent?Aangesloten is.
www.distrokid.com
"onafhankelijke"

Is DistroKid niet gewoon van Spotify stiekem? Volgens mij had ik dat ergens gelezen/gezien...
 
"onafhankelijke"

Is DistroKid niet gewoon van Spotify stiekem? Volgens mij had ik dat ergens gelezen/gezien...
Volgens Google zit Spotify er nog voor zo'n 4% in. Ze hebben wel Anchor.fm overgenomen en daarmee kun je gratis podcasts publiceren.

Ik gebruik al jaren REBEAT. Veel makkelijker en goedkoper.
Ga ik naar kijken, dank voor de tip.
Sowieso zou ik nooit betalen om muziek online te zetten, dat zijn kosten voor het label.
Dan betaal je ook, alleen via een omweg. Misschien versleutelen ze het wel in je vergoeding? Ik ben gestopt bij mijn label en doe voorlopig alles zelf. Dan heb je wel zo'n tussenpartij nodig.

Lang verhaal, hebben wij slechte ervaringen mee, zeker als je wil switchen van distributie. Zo goed als onmogelijk. Ondertussen blijven ze incasseren.
Ook een mooie aanvulling. Dan wordt goedkoop opeens duurkoop.
 
Best intressant dat ik eens een track hoor door industrie standard mastering van anderen

Hi!
DistroKid just launched an instant mastering service and it's awesome.
It's adjustable & optimizes sub-bass, compression, stereo enhancement, limiting and loudness.
Mixea helps you put the finishing touches on your tracks before they're sent to streaming services.
Check it out when you have a chance:

https://mixea.com

Dat zal nu wel op punt staan,, (Mss met AI) ,, die online Batch Mastering, en de geld wolven zijn mss weg ???
 
Laatst gewijzigd:
Wow,

tja, Dat via labels online zetten op platforms voor mss enkele uitgerekende duizende van een euro, intresseert me nu nog minder

maar al mijn tracks kunnen industrie standard masteren volgens de norm wel,
amai,, da's dan bereikbaar voor amateurs,, gans je >1000 tracks music library masteren,, voor mss 99$ per jaar ,?

jaja, amai, 't klinkt perfect ,de mixea versie op gebrande cd met BBS DSP, niks op aan te merken,
't verschil tussen cassette en Audiophile CD

tja, Ik wil gewoon voor mezelf perfecte cd masters hebben,, da online sharen is iets totaal anders,, op viny zetten is onmogelk en daar geloof ik ni in,

okey, heel cool, intressant,,,,
 
Back
Top