RIP are sounds electrik

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.596
Locatie
amsterdam
Echt even balen dit, mijn favoriete youtube kanaal is geëlimineerd. :( Net even teveel copyright strikes door enkele zeer zure personen. Ik kwam er eigenlijk ook per toeval achter omdat bijna al mijn disco, italo en synthwave playlists op youtube opeens allemaal bijna leeg waren. Ook de XTC clubland mashups waren echt goud (eigenlijk mijn standaard goto als ik net een paar borrels teveel op had en wilde grooven/flashbacks krijgen ;))

Eerlijk gezegd snap ik youtube hierin niet, dit was niet zomaar een keutelkanaaltje, maar ook iemand die wel af en toe in de media kwam als echte muziek freak. Zelf zet ik op de bank chillend niet snel wat italo op maar de combinatie met goede visuals maakte het leuk.

Die gast (Tony) is er zelf vrij chill onder, hij gaat weer door met een ander kanaal. Oude content heeft geen prioriteit krijg ik het gevoel, ook omdat hij altijd met nieuwe dingen bezig wilt zijn. Zie hieronder zijn nieuwe kanaal.

Edit: als toevoeging, dit toont ook wel weer eens aan hoe vergankelijk digitale media zijn. Er gaat een dag komen dat je spotify playlists gewoon weg zijn. Nog maar meer een argument om zelf weer goed te verzamelen.

 
Eerlijk gezegd snap ik youtube hierin niet, dit was niet zomaar een keutelkanaaltje
Misschien daarom wel juist. Uiteindelijk gaat het allemaal om geld en als jij (of Youtube) de rechten niet hebt, levert dat gezeik op met de rechthebbenden die geld willen zien. Zie ook het bericht van afgelopen week over TikTok waar ineens heel veel filmpjes op 'mute' zijn gezet omdat TikTok niet langer wil betalen voor rechten van bepaalde uitgevers om hun liedjes door TikTok gebruikers in filmpjes te laten gebruiken.
 
Misschien daarom wel juist. Uiteindelijk gaat het allemaal om geld en als jij (of Youtube) de rechten niet hebt, levert dat gezeik op met de rechthebbenden die geld willen zien. Zie ook het bericht van afgelopen week over TikTok waar ineens heel veel filmpjes op 'mute' zijn gezet omdat TikTok niet langer wil betalen voor rechten van bepaalde uitgevers om hun liedjes door TikTok gebruikers in filmpjes te laten gebruiken.

tja, zal inderdaad wel. Het verschil met TikTok is wel dat het om het gehele platfom gaat die met Universal Music beeft om de licenties. Dit ging om (niet gemonitiseerd meen ik) kanaal. Veel van de muziek die hij erop zette staat nota bene niet eens op youtube, en hij verwees altijd naar de plek waar je dat kon kopen. In principe een voordeel voor de rechthebbenden. Maargoed, het ging om enkele copyright houders, kan ook van de visuals zijn bijv.
 
Veel van de muziek die hij erop zette staat nota bene niet eens op youtube
Ja, dat is dus waarschijnlijk juist het probleem. Je mag niet zomaar muziek gebruiken waar jij als contentmaker of het platform waar het op gepubliceerd wordt niet de rechten van/op hebben. Monitised of niet maakt niet eens zoveel uit, het wordt gewoon gezien als illegale verveelvoudiging.
 
digitaal in software playlists hebben enz is idd zo verdampt... Ik heb vele duizende euro's in itunes gestopt en dat is nu ver obsolete
Als je beeldmateriaal wil bewaren, zei ik net nog: zet t analoog weg, op HD bewaren of zo is over 10 jaar ook weg. Heb hier n boel hd's die niet meer herkend worden met familie films op, en die schijven waren backups.
Vinyl speel je over 100 jaar nog, tenzij je ze laat smelten
 
Ja, dat is dus waarschijnlijk juist het probleem. Je mag niet zomaar muziek gebruiken waar jij als contentmaker of het platform waar het op gepubliceerd wordt niet de rechten van/op hebben. Monitised of niet maakt niet eens zoveel uit, het wordt gewoon gezien als illegale verveelvoudiging.

Klopt, maar wat ik vanuit het verhaal begrijp zijn het echt enkelen die die copyright strike hebben gedaan. Waarom dan niet alleen die specifieke videos verwijderen en dan wel gelijk het hele kanaal killen?
 
Geen idee. Meestal wordt het geluid disabled. Misschien teveel video's dat YouTube ze heeft aangemerkt als groot overtreder ipv incidenteel ofzo?
 
Klopt, maar wat ik vanuit het verhaal begrijp zijn het echt enkelen die die copyright strike hebben gedaan. Waarom dan niet alleen die specifieke videos verwijderen en dan wel gelijk het hele kanaal killen?
Omdat dat volgens mij in de voorwaarden van YouTube staat. Als het er te veel zijn dan zullen ze denk ik wat ingrijpender toeslaan zoals nu.
 
youtube-to-mp3 is onontbeerlijk, ik heb vele GBs aan muziek die er wss nooit meer op komt te staan als die gecancelled worden.

Het is ook het type muziek, veel van de kanalen die ik log en bezoek, komen vaak ook de originele artiesten op en die vinden het vaak tof dat er nog mensen zijn die het ook cool vinden. Dat is het mooie van de underground scene.
 
youtube-to-mp3 is onontbeerlijk, ik heb vele GBs aan muziek die er wss nooit meer op komt te staan als die gecancelled worden.

Het is ook het type muziek, veel van de kanalen die ik log en bezoek, komen vaak ook de originele artiesten op en die vinden het vaak tof dat er nog mensen zijn die het ook cool vinden. Dat is het mooie van de underground scene.

Ja bijv. meer de techno georienteerde kanalen zoals HATE en Analogue networks uploaden dagelijks volledige releases en dat gaat allemaal prima. Ook zou je dan in dat verlengde ook wel aan DJ sets kunnen denken. Wat nou als 1 van de copyrighthouders daar dan maar strikes van gaat maken? Van wat ik heb begrepen is het met 3 strikes klaar met het youtube kanaal.

Maargoed, om nou ook weer alles te gaan rippen. Dan heb ik toch iets dat de geluidskwaliteit me tegen gaat staan (als ik die moeite ervoor ga doen). Heel vroeger had je nog de releasekanalen waar je alle releases in hi-res (voor die tijd) kon downloaden. Denk dat ik zo 100 cdrs heb met alle d&b van ca 2000. Afgezien van de 'indie'-artiesten. Daardoor kocht ik ook wel meer vinyl als ik daarvan wat wilde draaien. Dus los van rechten zie ik het hele downloaden of 'free to listen' als een win-win voor iedereen.
 
Echt even balen dit, mijn favoriete youtube kanaal is geëlimineerd. :( Net even teveel copyright strikes door enkele zeer zure personen. Ik kwam er eigenlijk ook per toeval achter omdat bijna al mijn disco, italo en synthwave playlists op youtube opeens allemaal bijna leeg waren. Ook de XTC clubland mashups waren echt goud (eigenlijk mijn standaard goto als ik net een paar borrels teveel op had en wilde grooven/flashbacks krijgen ;))

Gelukkig had ik de meeste videos van Tony al gedownload en staan nu veilig op een schijf.
Het was inderdaad een geweldig kanaal met leuke vaak zelfgemaakte Electropop/Disco videos van bestaande beelden uit films e.d.
Over dit soort muziek is maar mondjesmaat dingen te vinden, laat staan videos en gewone plaatjes-videos zijn doodsaai.
 
Back
Top