Danny - Remnants of a Star

Aan iedereen die al commentaar heeft gegeven: bedankt voor de lovende woorden, doet me erg goed. Enkele reacties wil ik wel uitlichten:

@rvanommen : bedank je vrouw maar voor je enthousiasme :). Dit houdt in dat het ook voor niet-synthfreaks best in de smaak valt (ervan uitgaande dat je vrouw natuurlijk geen synthfreak is).

@seyor : het nummer is van eerste noot tot laatste mixhandeling op vier weekends afgewerkt. Het idee (melodie en arrangement) is ontstaan in de nacht van 16 op 17 mei toen ik met mijn vrouw op de spoedafdeling van een ziekenhuis verbleef. Heel vreemd was dat ik een dag daarna vernam dat diezelfde nacht Vangelis overleden was. Uiteraard puur toeval maar wat voor één.

@Void Pointer : Gaaf ... dat van die demo wist ik totaal niet.

@Sankt Pauli en @flyweight : grappig hoe de ene de solo viool sample van de EMU uit een doosje vind komen terwijl de andere het juist vol emotie vindt zitten :).

En over de drums : het is de eerste maal dat ik een meer rock georiënteerde drumkit uit de Kronos gebruikt heb dus veel ervaring heb ik er niet mee. Wat ik wel persoonlijk niet mooi vind en dus ook bewust niet gebruikt heb, zijn al te luide of krachtige drums. Ik hou ervan dat ze mee "in de rest van de geluiden" vallen. Dus de mix van de drums is een bewuste keuze naar mijn eigen smaak :).
De term van "te workstationachtig klinken" is me niet bekend, ze zijn immers door pro drummers ingespeeld volgens de handleiding. Maar het kan uiteraard zijn dat men dat zo ervaart. Normaal gezien speel ik ze liever zelf volledig in maar met zo'n rock-kit bleek dat niet zo evident.

Maar smaken verschillen en maar goed ook :okdan:. Ik ben vooral blij met de waardering en hoop op voldoende stemmen voor een mooi plaatsje in de eindresultaten :engel: (zal voorwaar niet simpel zijn gezien het niveau van de inzendingen van dit jaar :halleluja .
 
Ja dit is dus waarom ik hier ben gekomen ooit
Compleet los gaan op die synths en die g'tar is ook eh
Yeah!
 
Mooie track, die me deed denken aan het betere werk van Kitaro. Kritiek op geluidskeuze en arrangement heb ik niet. Het is allemaal mooi in balans en dynamisch en verder een kwestie van smaak. Zonder DAW werken is volgens mij niet moeilijker dan werken met de computer. Ik zie het als werken met meerdere computers of het dirigeren van meer orkesten. Het is alleen soms wat lastig om partijen van de ene naar de andere sequencer te kopiëren.
 
Weer een hele mooie orkestrale compositie met veel aandacht voor detail, top! :okdan:
Knap hoe je dat altijd maakt zonder DAW.
Als ik dan toch iets moet vinden ter verbetering is na lang zoeken dat de drums een beetje ingeblikt klinken, alsof ze verder weg staan van de rest en in een doosje zitten.
 
ja! een echte Danny track! zalvend als altijd. voor mij op het randje*, maar dat maakt niet uit, dat werkt wel goed voor mij........ je draait met je eigen gevoel aan de geluiden, en dat... voel je...

*dit toch even verduidelijken; tegen de rand, is beter uitgedrukt, van wat bij mij niet binnen zou komen, maar juist omdat het net daar zit, en je eigen stijl, werkt het. voor mij. top!
 
Heel mooi weer, klinkt als een klok, waarbij ik ook denk dat de drums wat meer 'ballen' mogen hebben. Ben me er bewust van dat dit ook een kwestie van smaak is, maar zeker met die gitaar erbij zie ik een drummer wel vol uit zijn dak gaan, wat je niet terug hoort. Maar dat gezegd hebbende, weer met veel plezier naar geluisterd, hier hoor je een echte muzikant :okdan:
 
Je hebt er weer een prachtig stuk van gemaakt, zeg. Poeh. Knap werk. Bijzonder verhaal ook, van dat weekend op de spoed. Hopelijk is alles okay afgelopen..!

Ah, en ik was dus niet de enige die aan Kitaro moest denken.. :)

De drums aandikken, ben ik het wel mee eens.. ze zitten wat voorzichtig in de mix, terwijl ze dat zelf niet lijken te willen..


De term van "te workstationachtig klinken" is me niet bekend, ze zijn immers door pro drummers ingespeeld volgens de handleiding.

Hmm, dat zegt eigenlijk niet zo veel, behalve dat het door pro drummers is ingespeeld. Dat kan ook de midi geweest zijn, op een elektronische kit, met de Kronos-engine als geluidsbron. Want het klinkt inderdaad wel als een workstation. Is een optelsom van sounds en interne mixage, komt "als zodanig" uit het apparaat.. totaal niet lelijk, misschien juist te mooi (onnatuurlijk keurig)..


Al met al, petje af!
 
Je hebt een pracht van een track afgeleverd, ik heb er van genoten!
Heel goed uitgewerkt arrangement ook waar alle instrumenten hun plek hebben.
Ben blij dat je de drums niet volop met compressie hebt gemixt zodat het niet overdone is zoals in vele andere produkties maar...als je bij 4.30 naar de finale toewerkt dan had van mij de drums wel iets meer aanwezig mogen zijn in de mix, maar liever zo dan dat je er luistermoe van wordt.
 
Knap dat je dit zonder DAW in elkaar zet. Vooral de strings aan het begin vind ik erg mooi!
 
Back
Top