Aan iedereen die al commentaar heeft gegeven: bedankt voor de lovende woorden, doet me erg goed. Enkele reacties wil ik wel uitlichten:
@rvanommen : bedank je vrouw maar voor je enthousiasme

. Dit houdt in dat het ook voor niet-synthfreaks best in de smaak valt (ervan uitgaande dat je vrouw natuurlijk geen synthfreak is).
@seyor : het nummer is van eerste noot tot laatste mixhandeling op vier weekends afgewerkt. Het idee (melodie en arrangement) is ontstaan in de nacht van 16 op 17 mei toen ik met mijn vrouw op de spoedafdeling van een ziekenhuis verbleef. Heel vreemd was dat ik een dag daarna vernam dat diezelfde nacht Vangelis overleden was. Uiteraard puur toeval maar wat voor één.
@Void Pointer : Gaaf ... dat van die demo wist ik totaal niet.
@Sankt Pauli en
@flyweight : grappig hoe de ene de solo viool sample van de EMU uit een doosje vind komen terwijl de andere het juist vol emotie vindt zitten

.
En over de drums : het is de eerste maal dat ik een meer rock georiënteerde drumkit uit de Kronos gebruikt heb dus veel ervaring heb ik er niet mee. Wat ik wel persoonlijk niet mooi vind en dus ook bewust niet gebruikt heb, zijn al te luide of krachtige drums. Ik hou ervan dat ze mee "in de rest van de geluiden" vallen. Dus de mix van de drums is een bewuste keuze naar mijn eigen smaak

.
De term van "te workstationachtig klinken" is me niet bekend, ze zijn immers door pro drummers ingespeeld volgens de handleiding. Maar het kan uiteraard zijn dat men dat zo ervaart. Normaal gezien speel ik ze liever zelf volledig in maar met zo'n rock-kit bleek dat niet zo evident.
Maar smaken verschillen en maar goed ook

. Ik ben vooral blij met de waardering en hoop op voldoende stemmen voor een mooi plaatsje in de eindresultaten

(zal voorwaar niet simpel zijn gezien het niveau van de inzendingen van dit jaar

.