Danny - Caedis (Why did you do This?)

Zoals altijd, professionele track met veel aandacht voor alle aspecten van muziek (compositie, mix, sounds etc.) waarvoor dus alle respect. Dan toch weer die maar... tja, het is gewoon smaak, ik heb echt helemaal niks met dit soort muziek, dus hoe knap ook, persoonlijk kan ik er niet zoveel mee. Veel beterschap, hoop dat je gezondheid snel weer de goede kant op gaat!
 
Allereerst beterschap en sterkte met je gezondheisdssituatie man! Dit nummer is wel erg de moeite waard! Je weet duidelijk waar je mee bezoig bent. Ik hoor wat Vangelis-achtige uitspattingen voorbij komen hier en daar. Veel oog voor detail en zo te zien accepteer je geen rommel in je muziek. Van genoten!
 
Yeahhh, keytar om de nek en gaan! En een glowstick voor dat middenstuk, lucht-dirigeren. Sterke revanche op het "braaf"-commentaar, "ik zal jullie hebben", lijk je gedacht te hebben. Gelukt. En die sync-lead van de "kaften" is catchy zeg. Ik betrapte mezelf op het neuriën ervan, afgelopen week tijdens 't stofzuigen. Knap werk, ook mix-technisch etc.

// je openingspost had ik nog niet gelezen, veel sterkte toegewenst!
Minder braaf zijn zat niet echt in mijn gedachten maar wel leuk te lezen dat je het zo goed vindt dat je jet meeneuriet :okdan:

Heel mooie track weer van jou ! :okdan:
Thanks :-)

Ik vind de up-tempo stukken prima gemaakt, het middenstuk met de piano is helemaal subliem, dat spreekt me nog meer aan.
Het nummer komt voor mij wel over als een nummer dat gemaakt is van 2 verschillende tracks, vind ze eerlijk gezegd niet zo goed bij elkaar passen.
Zit verder muzikaal erg goed in elkaar. Sterkte met je gezondheid.
Het bijhorende verhaal vertelt waarom deze indeling er is, het is dus echt de bedoeling. Thx :okdan: .

Heel mooi gemaakt! Dat muziek je maar mag sterken! ❤️
Muziek kán een helende factor zijn maar ik heb nog wel een weg af te leggen. Thx.

Hey Danny,

Wat een prachtig epos man. Je hebt me een geweldige trip bezorgd, dank je wel hiervoor! Prachyig, stem

Gloomy

PS Een goede gezondheid in 2024 toegewenst.
Graag gedaan :engel:

Mooi gemaakt. Ligt ver van mijn stijl, krijg persoonlijk kriebels van zulke pitch bends :) , maar toch met veel plezier geluisterd.
Bedankt om er toch plezier aan beleefd te hebben, zelfs met die bends :-)

wat een kompositie! en al de details!

bizonder de kontrasterende passages!

ik vind het zelf, erg filmisch....

(en sterkte en beterschap, wat een jaar voor je, wow.)
Bedankt Vink, wordt erg geapprecieerd.
Zijn wat mij betreft 2 verschillende tracks in één nummer. Erg goed met elkaar verbonden. Middenstuk herinnert mij het meest aan eerder Danny-werk.
Is vast een flinke klus geweest. Het resultaat is erg goed. Knap stukje!
Dankjewel :okdan:
 
Zo hé, dat middel stuk is echt ongelofelijk mooi!
Dankjewel voor de waardering:-)

Zoals altijd, professionele track met veel aandacht voor alle aspecten van muziek (compositie, mix, sounds etc.) waarvoor dus alle respect. Dan toch weer die maar... tja, het is gewoon smaak, ik heb echt helemaal niks met dit soort muziek, dus hoe knap ook, persoonlijk kan ik er niet zoveel mee. Veel beterschap, hoop dat je gezondheid snel weer de goede kant op gaat!
Tja, smaken verschillen nu eenmaal en dat moet ook zo. Ik heb ongeveer eenzelfde reactie bij jouw inzending gemaakt dus de jouwe lijkt me in de lijn van de verwachtingen ;-).
Toch bedankt voor de erkenning van het werk dat ik erin heb gestoken :okdan:

Prachtig filmisch middenstuk, het begin en einde is minder mijn stijl.
Thx ;-)

Allereerst beterschap en sterkte met je gezondheisdssituatie man! Dit nummer is wel erg de moeite waard! Je weet duidelijk waar je mee bezoig bent. Ik hoor wat Vangelis-achtige uitspattingen voorbij komen hier en daar. Veel oog voor detail en zo te zien accepteer je geen rommel in je muziek. Van genoten!
Dankjewel voor de mooie commentaren en wensen.
 
Een echte "synthfonie"! Bijzonder hoe je dit soort stukken maakt, helemaal petje af dat je dat met die oude kassa's doet.
 
Leuk hoe je jouw track inleid met een verhaal. Het eerste stuk is niet mijn ding, het tweede gedeelte, wanneer ze tot inkeer komt, vind ik mooi, en zijn de gebruikte geluiden erg fijn om te luisteren. Toch altijd wel knap wat je uit je studio weet te toveren. Ook wetende (als ik het goed heb) dat je alles zonder de computer doet. Bij het derde deel verlies ik m'n aandacht weer.
 
Danny weet steeds waar hij aan begint. Maar weet hij in deze ook waar hij gaat eindigen?
Ik ga eerlijk zijn: Deze track staat als een huis maarrrrrrr....die gitaar vind ik gewoon niet goed. Dat komt omdat ik zelf gitaar speel en er imho weinig tot geen goeie distorted emulaties in synths te vinden zijn.
Je moet echt een grote trukendoos bovenhalen om dat zo goed mogelijk te camoufleren om (synth) solo gitaren zo echt mogelijk te laten klinken. Ik vind die gitaarsound echt niet goed en het stoort mij een beetje.
Maar ik geef je wel een stem. Omwille van je compositie. Daarin ben je sterk en dat heb je al vaak genoeg bewezen!! My vote sir! (en ik deel er maar 5 uit dit jaar) ;)
 
Het begin zette me op het verkeerde been. Eigenlijk vind ik die vierkante rechtdoor lead helemaal niet mooi, ook al zit het technisch kunstig in elkaar. Het orchestrale stuk dat volgt vind ik echt 1.000x mooier en zou wat mij betreft nog beter uit de verf komen zonder dat intro en outro. Je zegt dat je veel aandacht besteed hebt aan de mix, maar ik denk dat het middenstuk nog best wat voller aangezet kan worden zodat het nog opener en grootser wordt. En op 4:25 worden we uit de droom geholpen en gaan we weer terug naar de Atari sound inclusief corny 80s transpose, dat dan toch voelt als een koude douche. Zou beter geweest zijn zonder. Desalniettemin een hele toffe inzending!
 
Een echte "synthfonie"! Bijzonder hoe je dit soort stukken maakt, helemaal petje af dat je dat met die oude kassa's doet.
Bedankt :okdan:

Leuk hoe je jouw track inleid met een verhaal. Het eerste stuk is niet mijn ding, het tweede gedeelte, wanneer ze tot inkeer komt, vind ik mooi, en zijn de gebruikte geluiden erg fijn om te luisteren. Toch altijd wel knap wat je uit je studio weet te toveren. Ook wetende (als ik het goed heb) dat je alles zonder de computer doet. Bij het derde deel verlies ik m'n aandacht weer.
Ik werk inderdaad zonder PC. En ik snap dat het eerste en laatste deel niet even goed in de smaak vallen ;).

Danny weet steeds waar hij aan begint. Maar weet hij in deze ook waar hij gaat eindigen?
Ik ga eerlijk zijn: Deze track staat als een huis maarrrrrrr....die gitaar vind ik gewoon niet goed. Dat komt omdat ik zelf gitaar speel en er imho weinig tot geen goeie distorted emulaties in synths te vinden zijn.
Je moet echt een grote trukendoos bovenhalen om dat zo goed mogelijk te camoufleren om (synth) solo gitaren zo echt mogelijk te laten klinken. Ik vind die gitaarsound echt niet goed en het stoort mij een beetje.
Maar ik geef je wel een stem. Omwille van je compositie. Daarin ben je sterk en dat heb je al vaak genoeg bewezen!! My vote sir! (en ik deel er maar 5 uit dit jaar) ;)
Het idee dat ik met de lead een gitaar wil emuleren, komt volledig van jou. Mijn insteek is gewoon een muzikale beschrijving van een bitch, pestkop, bully weer te geven. Dan kom ik bij "aggressie" en dan denk ik dit muzikaal weer te geven via bends, korte en aggressieve sounds en dan kom ik al gauw bij overdrive terecht. En als je dat gebruikt, legt men al gauw de link met een gitaar. Maar bij mij is het van begin opgevat als zijnde een synthlead. Er zit trouwens een subtiel bovenlaagje over met een synclead van de Virus die op het einde van de vers de pitch naar boven leidt. Dat associeerde ik totaal niet met het concept van een gitaar. Ik denk dat het gewoon een kwestie van smaak is en daarin verschillen we dan duidelijk (wat helemaal niet erg is :) ).

Maar ik waardeer jouw waardering voor de compositie :okdan:.

Het begin zette me op het verkeerde been. Eigenlijk vind ik die vierkante rechtdoor lead helemaal niet mooi, ook al zit het technisch kunstig in elkaar. Het orchestrale stuk dat volgt vind ik echt 1.000x mooier en zou wat mij betreft nog beter uit de verf komen zonder dat intro en outro. Je zegt dat je veel aandacht besteed hebt aan de mix, maar ik denk dat het middenstuk nog best wat voller aangezet kan worden zodat het nog opener en grootser wordt. En op 4:25 worden we uit de droom geholpen en gaan we weer terug naar de Atari sound inclusief corny 80s transpose, dat dan toch voelt als een koude douche. Zou beter geweest zijn zonder. Desalniettemin een hele toffe inzending!
Ook hier opnieuw de opmerking dat het al dan niet mooi vinden van de lead smaak gerelateerd is. Persoonlijk ben ik tevreden over de mix, ook over het middenstuk (dat klinkt voor mijn part groots en open genoeg). Maar ook dat is weer een persoonlijke kwestie van smaak.
Muzikale modulaties van een volle toon per vers dan weer afschilderen als "corny Atari sound uit de jaren 80" komt bij mij een beetje denigrerend over en daar hecht ik dan ook totaal geen enkele waarde aan (no hard feelings).

De hint dat het stuk beter zou af zijn met enkel het middendeel is nogal moeilijk te verantwoorden gezien de oorspronkelijke opdracht om het contrast tussen bitch - contemplatie - bitch. Probeer dat maar eens te beschrijven met enkel het zoeterige tussenstuk ;).

Toch bedankt voor het feit dat je als een toffe inzending waardeert en dat doet me wel iets :okdan:

:doei:

Danny
 
Het vakmanschap druipt er vanaf. Ik ben ervan overtuigd dat je inzending de nodige stemmen gaat opleveren. De compositie an sich weet me echter niet te raken. Smaakdingetje denk ik.
 
Ik was al bij je, je hebt t me allemaal getoond en ik zal nooit of te nimmer aan je enkels reiken.
Ben geen fan vd lead sound in t begin. Waar t 2 min 10 zich toont is heel andere koek.
Tempoverandering is heel knap. Geen idee hoe je zoiets doet.
hehe ik hoor er in gedachte zelfs stem over. Nog even denken of 't Freddy is of eerder n dame.
Op 4 min 20 komt jammer genoeg die lead terug :D
 
Ja Danny, dit is Top 3 werk. Klinkt als een klok, prima arrangement, zeer muzikaal. Een echt verhaal. Profi en dat met je fysieke (en ongetwijfeld mentale) shit. CHAPEAU!!!!!
 
Het vakmanschap druipt er vanaf. Ik ben ervan overtuigd dat je inzending de nodige stemmen gaat opleveren. De compositie an sich weet me echter niet te raken. Smaakdingetje denk ik.
Smaken verschillen inderdaad, dat hoort ook zo. Fijn dat je mijn ´vakmanschap´ waardeert 👍 .

Ik was al bij je, je hebt t me allemaal getoond en ik zal nooit of te nimmer aan je enkels reiken.
Ben geen fan vd lead sound in t begin. Waar t 2 min 10 zich toont is heel andere koek.
Tempoverandering is heel knap. Geen idee hoe je zoiets doet.
hehe ik hoor er in gedachte zelfs stem over. Nog even denken of 't Freddy is of eerder n dame.
Op 4 min 20 komt jammer genoeg die lead terug :D
Zoals al meerdere malen gesteld is de leadsound smaak gebonden en mag er iedereen zijn eigen gedacht over hebben. Vermist ik hem zelf geprogrammeerd heb, ben ik er wel tevreden mee (uiteraard *D).
Principieel mag dit niets aan jet aantal stemmen afdoen, maar ik verwacht toch het tegendeel.

Ja Danny, dit is Top 3 werk. Klinkt als een klok, prima arrangement, zeer muzikaal. Een echt verhaal. Profi en dat met je fysieke (en ongetwijfeld mentale) shit. CHAPEAU!!!!!
Dank je. Top 3 is wat hoog gegrepen maar ik heb veel mensen kunnen plezieren én dit jaar is er geen enkel commentaar geweest dat het te braaf zou zijn :dubbel:.
 
ik heb enkel de comments gelezen op de 1e pagina van elke inzending en probeer mijn eigen mening te uiten, als men dus al 20 keer zegt dat iets niet hun ding is, tja dan klink ik mss als n plaat die blijft hangen, maar ik probeer voor iedereen t zelfde te doen: niet een ander zijn mening te herhalen en nee, het doet voor mij (en dus u) geen verschil tss wel of niet stem.
 
Back
Top