Caedis: rock maar eveneens symfonisch (DAW-less)

Mooie productie!



Niet bij iedereen ;)

Het eerste en laatste deel waren mijn favoriet. Lekker energiek.

Hoe is het werken met compressie bevallen? Voor herhaling vatbaar?

Thanks @stoter :okdan:

:okdan: Deel 1 en 2 bevat net zoveel aandacht voor detail als het middenstuk (vooral in de drums gecombineerd met de bas en rtimes) maar het valt er minder in op. En vooral het feit dat mijn nummers dikwijls als "te braaf" worden beschouwd, wordt hier toch wel weerlegd (denk ik). Fijn dat jij deze stukken de betere vindt ;). Persoonlijk vind ik dat de combinatie van de drie delen een soort magie vormen (zeker wanneer je het stuk enkele malen beluisterd hebt).

De compressie op de drums gaf wel een ander resultaat. Ze komen krachtiger door en de hihats knisperden terwijl ze anders in de mix weg dreigen te vallen. Als het nuttig is, zal compressie opnieuw gebruikt worden maar het merendeel van mijn nummers hebben er weinig baat bij (zoals bv het middenstuk bij Caedis waar er niets gecomprimeerd wordt).

In The Unseen God 'Time' zitten flink wat percussie en drums maar daar is geen compressie gebruikt en het was ook niet echt nodig, vind ik.

:doei:
 
Wel ik heb hier eindelijk eens naar geluisterd. Ik ben geen fan vd gekozen lead synth in deel 1 en 3, ik weet niet of dat gewoon n smaak dingetje is, verder stoort er me helemaal niets en deel 2 is gewoon subliem. Ik verlangde nog heel even tijdens deel 2 naar n kort extra laagje vocoder a la daft punk om t een (kuch) moderne toets te geven (- daft punk is 00's klinkske, wat lul je nu modern)
Ik kan mijn oren soms niet geloven hoe gelikt t klinkt.
Trouwens, als de lead niet klinkt in 1 en 3 vind ik t geweldig.
 
Thanks @klinkske :okdan:. Het al dan niet fan zijn van de leadsound beschouw ik als een smaakkwestie 8). Dat tweede deel is inderdaad één van mijn volste en mooiste stukken tot nu toe gecomponeerd. Zeker in contrast met deel 1/3 komt dat helemaal tot z'n recht, vind ik. Alleen een heel rare gedachte om in een klassiek stuk een vocoder à la Daft Punk te steken :?. Maar zoveel mensen, zoveel smaken ;).

Wel leuk te lezen dat je de mix als gelikt ervaart ... daar is immers ontzettend veel tijd in gestoken :engel:.

:doei:
 
Nee, ik bedoel een vocoder sound die klinkt als n synth. Ik zag dat zondag Live doen door een bandlid van Martin Dupont. Was heel graaf. Klinkt dus als n extra laagje synth, maar is deels gedaan met stem.
 
ik denk dat de stem meer een soort van neurie is en de gear de rest doet. Als t je mocht interesseren doe ik eens wat huiswerk en stuur ik iets door er over. Het is vermoedelijk meer je ding dan je op t eerste zicht denkt :D Ik wil t in elk geval zelf uitdokteren want was knap qua resultaat. De zanger legde er zelf de nadruk op (maar ik had t zelf al gezien voor ie t toelichtte)
 
Back
Top