Opvolger van de contest: Obsidian Butterfly (DAWless)

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.820
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
De vele positieve en ondersteunende commentaren van de contest hebben me de energie gegeven om terug de studio in te kruipen en een nieuw nummer te maken: Obsidian Butterfly.

Omdat het ganse stuk muzikaal gemoduleerd wordt, deed het me denken aan een vlinder die vrolijk en onbezorgd door de natuur van bloem tot bloem, blad tot blad enz fladdert. Zoals altijd stel ik het muzikale voorop in mijn werk en dat is hier niet anders. Dit zal sommigen mogelijks een doorn in het oog/oor zijn (zeker voor wat het middenstuk betreft) maar so be it :).

Song (58 tracks in totaal) werd gemaakt met Kronos, Montage, SY99, Emu E4 Ultra, Virus C, Roland D20.
Alles werd lineair ingespeeld; bas, melodie, akkoorden. De drums (uit de Kronos) zijn ingespeelde RPPR's van 4 maten. Enige arp die gebruikt werd is die van de akoestische gitaar uit de Montage (picking en strums).

Sequencing werd (voorlopig) nog op twee Roland MC500 MkII's, Kronos, W30 en SY99 gedaan. In de toekomst ben ik van plan over te schakelen naar een MPC Live 2 (staat bij Thomann in bestelling).




Hopelijk geeft het jullie evenveel plezier als ik er de afgelopen drie weken aan gehad heb om het af te werken :engel:.


:doei:
 
Hele mooie muzikale track post je hier, ik heb heerlijk zitten luisteren en kan me heel goed voorstellen dat je met plezier aan deze track hebt gewerkt.
Mooie sounds in een prima arrangement, goed in balans en fijne afwisseling in dynamiek, dit zou zomaar een track kunnen zijn als inleiding bij een mooie fantasyfilm of zo, deze track staat als een huis!
 
Ik heb nog nooit van die Arjen Lucassen gehoord maar ga hem wel eens opzoeken :okdan:.

:doei:
Meen je dat? De meester van de Progressive Rock! Heeft onder de naam Ayreon al heel wat geweldige rock-opera's op zijn naam staan en dacht dat je wat door hem was geïnspireerd als ik de track zo hoorde. Lang niet alles, maar sommige nummers van hem hebben hier wel iets van weg. Hoewel hij dan graag nog wat extreem goede zangers en zangeressen erbij laat zingen ;)
 
Zo vreemd is dat niet. Ik ben zelf vrij goed op de hoogte van Progressive Rock, maar ook voor mij was de vondst een aantal jaren geleden van de dubbel-CD box Into The Electric Castle een grote verrassing. Het is (binnen het genre) topkwaliteit, maar desondanks toch weinig bekend.

 
Ik moest de titel 5 keer lezen, voordat ik zag dat er geen Ophidian stond.
Dat had ook een mogelijkheid geweest :). Is een beetje met hetzelfde personage Itzpapalotl gelinkt maar op zich heeft dat geen belang. Het kind moest uiteindelijk een titel krijgen en de muzikale modulaties deden me aan een van bloem tot bloem fladderende vlinder denken.

:doei:
 
Back
Top