Danny - Remnants of a Star

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.820
Locatie
Hoevenen - Antwerpen


Dit jaar is minder productief geweest dan andere jaren. Desalniettemin zijn er toch enkele nummers afgewerkt. De track "Remnants of a Star" is degene waar ik het meest trots op ben. Het geheel is zoals altijd zonder DAW gemaakt op Kronos, EMU EIV ULTRA, Virus C, Roland D20 en twee Yamaha's SY99. Sequencers van dienst: Kronos, SY99, Roland W30 voor de Virus C en twee Roland MC500 Mk2.


Meer info terug te vinden in de thread Eerste nummer in de nieuwe studio afgewerkt: Remnants of a Star

Deze track doet mee zoals ie indertijd gepost werd, geen veranderingen, mastering or whatever.


:doei:

Danny
 
:okdan:
Had vast al gereageerd in de oude thread. Hoe dan ook zeer geslaagd wederom, vooral het laatste stuk
Drums hadden wat meer power kunnen hebben.
 
Jij beheerst je vak en je bent zeer trouw aan je eigen stijl! Mijn complimenten voor deze track die bij mij zeer beeldend werkt: heerlijk zweven door de kosmos en af en toe op een mooie planeet landen.
 
Mijn vrouw luisterde toevallig mee met deze.
Lekker, zei ze, van wie is dit? Van danny van t synthesizer forum zei ik. Nou dikke complimenten van haar.
En ik ben het met haar eens. Goed stuk muziek.
 
Mooi nummer en knap gemaakt. Ben je stiekem best veel tijd mee kwijt geweest? Mag van mij wel iets meer richting symphonic rock, maar dat is een kwestie van smaak.
 
Mooi nummer voor bij de aftiteling van een emotionele arthouse film. Goede opbouw met veel lagen. Misschien iets te lang en die solo op het laatst is niet aan mij besteed.
 
Dit is magnifiek!
Mooi, verfijnd.. bijna met Vangelis feeling. Drum transitie @ 1:56 had veel prominenter in de mix mogen zijn.
Hier sluit ik me bij aan, ik ken andere gelijkaardige tracks waar drums zo'n rustig nummer een verrukkelijke energieopsoot geven.

Energie komt er nochtans wel in maar meer door de drukte van je arrangement, openen van filters, sprong in toonaard,.. om je plaat vaart te geven. Minder mijn smaak en daarom verdacht veel minder fan van het tweede deel.

Maar het eerste deel is zonder twijfel het mooiste dat ik hier tot nu gehoord heb!
 
Indrukwekkende compositie. Ik heb er erg van genoten. De drums kwamen inderdaad niet volledig tot z'n recht, maar dat is klein detail. Ik heb vooral veel "gevoeld", en dat is waar het om draait.

Het deed me ook erg denken aan Blue Flame; een van de demo tracks die bij Impulse Tracker 2.14 zat. Daar heb ik zeeeeeer warme gevoels bij. Dik compliment dus!

 
Super knap gemaakt weer. Ongelooflijk zo zonder DAW. Persoonlijk vind ik wel dat je met jouw skills tegen de limieten van je synths aan loopt. De drums en die gitaar aan het einde kunnen tegenwoordig beter klinken. Maar snap dat dit jouw workflow is. Chapeau!
 
Wow, wat een heerlijk rustig nummertje om bij weg te dromen. Sluit goed aan bij je nummertjes van de voorgaande jaren Danny. Niet makkelijk om langere rustige nummers boeiend te maken, maar had hier geen probleem hem helemaal tot het einde te luisteren. Top!
 
Prachtig! Je wordt aan de hand meegenomen door een soort van sprookjeswereld. Doet me denken aan Droomvlucht en dat bedoel ik zeker niet als belediging. Ik vind alleen de viool in het begin veel te veel uit een ‘doosje’ klinken. Een echte violist kan zoveel emotie overbrengen en dat lukt hier niet is mijn mening. Verder vind ik ook de drums te zacht staan en te workstation-achtig, typisch Korg volgens mij. Maar goed, dat zijn eigen keuzes. De muziek staat als een huis!
 
Prachtig zeg! En vrijwel alles perfect in balans. En ik hoef natuurlijk niet te vragen of je werk van Kitaro in de kast hebt staan :-). Ik wel, om regelmatig bij weg te dromen. Dat kan bij deze track ook en dus een dikke stem!
 
Back
Top