Bitwig Studio 4.1

Bitwig-Studio-4.1.001-1-678x381.jpeg

"
De nieuwe Bitwig Studio 4.1-update heeft veel krachtige goodies voor de community.
Het begint met acht nieuwe note FX-apparaten die gebruikers tal van nieuwe manieren bieden om met melodische inhoud om te gaan.
Tools die elke sequentie of track een bepaald organisch tintje geven"

  • Ricochet, a bounce/collide processor based on physics with both panning and timbre control
  • Humanize randomize chance, timing, or velocity
  • Quantize holds notes until the next beat, with optional “Forgiveness”
  • Dribble is the second bouncing effect: it bounces each note until gravity wins. The additional damping function makes it smart.
  • Randomize is a device that adds chaos to any note expression including pitch and MPE
  • Strum fragments your chords, playing them one (or more) note at a time. Similar concept as in Keystep 37 where you can play chords like on a guitar.
  • Bend is a unique take on glide/portamento where you can slide to each note’s pitch.
  • Note Repeats is a smart retrigger device with Euclidean and Burst pattern modes.
"Bitwig Studio 4.1 beta kan vandaag worden gedownload. Iedereen met een actief Bitwig Studio-upgradeplan kan het installatieprogramma downloaden van zijn account.
Het upgradeplan is beschikbaar voor 169€, de volledige versie kost 398€. De officiële release van Bitwig Studio 4.1 staat gepland voor dit jaar.
De nieuwe Bend-, Humanize-, Quantize- en Randomize-apparaten zullen beschikbaar zijn in Bitwig Studio 16-Track."



 
Update: Bitwig Studio 4.2 is out now.



Geen mega update voor mij, hoewel de plus versies van de Flanger, Chorus en Phaser erg goed klinken. De note grid was ooit al eens gemaakt door Polarity. Ik moet er nog in duiken maar de filmpjes die ik er tot nu toe van gezien heb vielen me tegen, hoewel er met MPE wel veel meer mogelijk is in de Grid. Wellicht komt mijn enthousiasme nog.
 
Back
Top