Grappig, niet aan gedacht, maar dit heb ik ook pas onlangs geleerd.ondertussen al eeuwen geleden, maar ik heb redelijk laat ontdekt dat je op de 303 de "up" en "down" kan ingeven tijdens de eerste ingave van pitch mode. Ik ging er daarvoor altijd van uit dat je up en down, zoals accent en slide, pas achteraf kan ingeven.
voor mij was dat wel een redelijke schok, want ik kende de sequencer van dat apparaat toen al vanbinnen en vanbuiten. Had ik kunnen vermijden door de handleiding te lezen natuurlijk![]()
De ene handleiding is de andere niet. Kwaliteit verschil zal er best zijn... het onvermijdelijke RTFM commentaar. Natuurlijk, maar geef toe: sommige handleidingen zijn zo slecht geschreven dat ze gewoon niet in één ruk te studeren zijn. En dan zijn er nog de manuals die gewoon niet alles uitleggen (Arturia Origin, Eventide Space, ..).
Ja man, dat is een physical modeling string synth maar in de development fase. Zonder volumecontrole en met parameters die hun bereik nog niet op punt staan. Soms klinkt hij muisstil, dan weer snoeihard. Ik had soms compassie met mn buurman ...Haha de blaas je speakers door de muur mode op de nord rack 2 herinner ik ‘e nog, ja…
Waar is die paper (en interface) te vinden? Ik heb ook wel een wat asngeklooid met die Pelle mode maar ben er niet ver mee gekomen.Enkele maanden terug herinnerde ik me 'Pelle's mode' in de NL1 & NL2. Wout Blommers deelde die ontdekking rond 2010 maar tot vandaag bleef weinig info beschikbaar.
Heb er een studie van gemaakt, alle parameters in kaart gebracht en benoemd, daarna een nieuwe grafische interface ontworpen en alles in een onderzoekspaper gegoten.
Make-TFM![]()
Die paper bevat alle info maar is nog in draft versie en ligt even terzijde omdat ik werk aan een ander onderzoek om af te studeren. Ik plan er in juni een YouTube of patereon tutorial van te maken. De interface daar wil ik zo'n magneetstickers van laten drukken die passen op de vrije ruimte van de NL keyboardversie.Waar is die paper (en interface) te vinden? Ik heb ook wel een wat asngeklooid met die Pelle mode maar ben er niet ver mee gekomen.