Nieuwe ontdekkingen in oude gear

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
In de Kronos eindelijk eens de moeite genomen om wav-files in te laden en converteren naar multisample programs.

:okdan:

Had ik al veel eerder moeten doen!

Fred B.

working class hero
Ik werk 90 procent met samples, jarenlang in m'n DAW de leadsample gedubbeld en d'r eentje ge-eq'd om basslijntjes te filteren... ontdekte ik na jarenlang MPC gebruik ineens de lowpassfilter. Ging een wereld voor me open, met name door de resonantie.

L3N

ook wel EL L3NDELING
Boss BR-600 drums door eigen amp/mic effecten routen. Zoals in dit voorbeeldje. (master output instelling pas je dan aan)

Behringer Virtualizer Pro, (pitch algoritme klinkt best nice als je deze vrij subtiel insteld) (Heb er even snel geen voorbeeldje van)

Nicolas 2000

It's a household name
Die Behringer hangt hier ook in het rek (de oude versie); ik vergeet steeds dat ik hem heb ook al zit hij patchklaar. Toch nog eens in verdiepen.

• Duimpje
Duimpjes: L3N

Vic

Ouwe rot
Die heb ik ook nog ergens, oude versie......waar ben je ? 😶😁

• Duimpje
Duimpjes: L3N

L3N

ook wel EL L3NDELING
Die Behringer hangt hier ook in het rek (de oude versie); ik vergeet steeds dat ik hem heb ook al zit hij patchklaar. Toch nog eens in verdiepen.
Zelf heb ik ook de oude versie. De achterste presets zijn pre-fixed combi's en de edit mogelijkheden bestaan uit 2 pages.

kleine tip: Bekijk ook even in de global instellingen en experimenteer met: Serial 1 , Serial 2 , Parallel. Deze instellingen hebben invloed op het gedrag van de pitch reverb.

L3N

ook wel EL L3NDELING
Ah ja, ik bedoelde dan de nieuwere versie. ik dacht dat jullie met nieuwere de FX 2000 bedoelde 😬

Heb de PDF handleiding gedownload + doorgenomen oudere versie: Virtualizer Pro DSP1000P wat je eventueel kan proberen is spelen met de routing van Engine 1 en Engine 2. De pitch+reverb is aanwezig (aangeduid op frontpaneel)

Bij de In/Out opties heb je mogelijkheid intern te mixen, zou zeggen, stel deze in op intern: hierdoor kan je het wetlevel inregelen op de unit zelf.

Attachments

• dsp1000p.pdf
    2,6 MB · Bekeken: 4

Nicolas 2000

It's a household name
Al mijn fx units staan op 100pct wet omdat mijn publiek dat ook is. En omdat ze op send/returns van de mixer staan.