Ik werk 90 procent met samples, jarenlang in m'n DAW de leadsample gedubbeld en d'r eentje ge-eq'd om basslijntjes te filteren... ontdekte ik na jarenlang MPC gebruik ineens de lowpassfilter. Ging een wereld voor me open, met name door de resonantie.
Zelf heb ik ook de oude versie. De achterste presets zijn pre-fixed combi's en de edit mogelijkheden bestaan uit 2 pages.
kleine tip: Bekijk ook even in de global instellingen en experimenteer met: Serial 1 , Serial 2 , Parallel. Deze instellingen hebben invloed op het gedrag van de pitch reverb.
Ah ja, ik bedoelde dan de nieuwere versie. ik dacht dat jullie met nieuwere de FX 2000 bedoelde 😬
Heb de PDF handleiding gedownload + doorgenomen oudere versie: Virtualizer Pro DSP1000P wat je eventueel kan proberen is spelen met de routing van Engine 1 en Engine 2. De pitch+reverb is aanwezig (aangeduid op frontpaneel)
Bij de In/Out opties heb je mogelijkheid intern te mixen, zou zeggen, stel deze in op intern: hierdoor kan je het wetlevel inregelen op de unit zelf.
De remain knop op de Roland 404 Het betekend `alles allemaal blijf hetzelfde.` Dus alle samples gebruiken dat ene ingestelde effect voordat ze naar de uitgang komen. (jaren nooit geweten)
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.