TR-808 & 909

De daling van de waarde van clones is voor mij niet relevant in de keuze. Prijs en klank wel. Ik gebruik de spullen tenslotte. Als ik wil investeren koop ik wel aandelen.
Dat geeft wel zekerheid.
 
De daling van de waarde van clones is voor mij niet relevant in de keuze. Prijs en klank wel. Ik gebruik de spullen tenslotte. Als ik wil investeren koop ik wel aandelen.
Klopt helemaal. Het zijn net die inversteerders die de prijzen oppompen! Geen echte 909 hier; ooit kunnen kopen voor 500 euro maar niet gedaan wegens geen tijd voor met het bouwen van onze woning… . Nu wel tevreden gebruiker van een RD-9 (en dat had ik nooit gedacht te zeggen van de Behringer).
 
Daar ben ik het mee eens. Heel veel techno is…

Rock en roll na uitvinding versterkers
Hiphop na de MPC series etc
House na de goedkope digistuff (en nee dus geen jupiters etc)zoals Kawai, Alphas, Amiga etc
Drum and bass na de evolutie in DAWs ,micro editing zoals APhex Twin in Audiacity etc.

Het is meer werken met de beperkingen (budget etc) dan werken met de luxes imo.
Ik wens je succes met muziek maken met beperkingen. 0 beperking en 0 euro als je wilt. De beperking is nu dat je alle sounds hebt en niet meer kan kiezen.
 
Ik heb hier nog een Yamaha AN1X liggen. Wat zijn ze waard hedendaags?
Er staat er eentje op mp voor 350, die waren eerst 200 toen ik er eentje kocht en verkocht een kleine 10 jaar geleden. Ik zie ze soms voor nog meer staan, 450 etc.
JP 8080 op mp was laatst ook 1150 op geboden, vraagprijzen op ebay etc zijn 1400+, en dat "VA synth" effect trekt door naar de an1x, virussen etc.
 
Klopt helemaal. Het zijn net die inversteerders die de prijzen oppompen! Geen echte 909 hier; ooit kunnen kopen voor 500 euro maar niet gedaan wegens geen tijd voor met het bouwen van onze woning… . Nu wel tevreden gebruiker van een RD-9 (en dat had ik nooit gedacht te zeggen van de Behringer).
Hier wel eventjes eentje op bezoek dus niet van mij en hij klinkt heel erg brak :D Liever een TR-8s eerlijk gezegd, rock solid.
 

Attachments

  • photo_6019382561127644306_y.jpg
    photo_6019382561127644306_y.jpg
    148,9 KB · Bekeken: 86
  • photo_6019382561127644305_y.jpg
    photo_6019382561127644305_y.jpg
    202,9 KB · Bekeken: 91
  • photo_6019382561127644304_y.jpg
    photo_6019382561127644304_y.jpg
    181,1 KB · Bekeken: 90
Ik wens je succes met muziek maken met beperkingen. 0 beperking en 0 euro als je wilt. De beperking is nu dat je alle sounds hebt en niet meer kan kiezen.
Je snap niet wat ik bedoel. Juist doordat die ouwe spullen beperkingen had, moest je eromheen werken en daarnaast gaven nieuwe technieken nieuwe manieren en zo dus nieuwe stijlen. Mijn punt is juist dat die beperkingen er bijna niet meer zijn (end stage technology) en daarom er ook geen echte nieuwe stijlen/genres meer zijn.
 
Dan moet je nog maar eens goed naar de koersen kijken van aandelen tov vintage synths...
Nee hoor, vintage synth nemen meer ruimte in, hebben onderhoud nodig en zijn niet snel liquide te maken. Dus voor dat rendement is het risico veel te hoog. Ze kunnen stuk gaan, de markt ervoor is en blijft niche.

Nee, er zijn op de financiële markten veel meer leuke producten om geld mee te verdienen dan met vintage synths

Bovendien vind ik dat er muziek mee gemaakt moet worden. Er zijn nu al veel professionele engineers en studio’s die niet meer aan goede spullen kunnen komen omdat ze tegen verzamelaars op moeten boksen die die vintage spullen neerzetten om naar te kijken en de set epische microfoons compleet te hebben.

Eeuwig zonde.
 
Dan moet die professionele engineer maar meer zijn best doen , 1 hitje scoren en je kan alle wereld beroemde mics kopen die er zijn. Koop een slade systeem en je hebt alle mics onder je vingertoppen.
Als je echt gevoel hebt voor goed geluid koop je alles voor dat het hip/hype wordt, met andere woorden heb je dat gevoel niet Wordt het waarschijnlijk ook nooit wat en ben je eigenlijk ook een verzamelaar. Of het interesseert je niet want je maakt toch wel goeie muziek.
 
Nee hoor, vintage synth nemen meer ruimte in, hebben onderhoud nodig en zijn niet snel liquide te maken. Dus voor dat rendement is het risico veel te hoog. Ze kunnen stuk gaan, de markt ervoor is en blijft niche.

Nee, er zijn op de financiële markten veel meer leuke producten om geld mee te verdienen dan met vintage synths.
Het koers verloop bepaald voor het overgrote deel het risico van assets.

En de vintage synth koersen gaan constant en zonder veel fluctuaties omhoog, al decennia lang.
Dat zie je bij financiële producten echt niet.


Ik heb mijn synth verzameling niet opgebouwd om geld mee te verdienen, maar om plezier mee te hebben.
Het is gewoon stom toeval dat het nu 30 jaar later zo extreem veel meer waard is geworden.
Nee ik klaag niet.
 
Hallo... Ik geef 12.000 - 13.000€ voor een nieuwe, gesealde TR909. Moet dus echt splinternieuw in de doos zijn!! Ook de doos moet nieuw zijn. (niet reageren indien niet ernstig - wij doen een geurtest!!!)


PS: het is nu wel genoeg geweest met die 0x0 onnozeliteiten.
 
Laatst gewijzigd:
Hallo... Ik geef 12.000 - 13.000€ voor een nieuwe, gesealde TR909. Moet dus echt splinternieuw in de doos zijn!! Ook de doos moet nieuw zijn. (niet reageren indien niet ernstig - wij doen een geurtest!!!)


PS: het is nu wel genoeg geweest met die 0x0 onnozeliteiten.
wel geinig om ook al op yt je mening te lezen. Waar t hart van vol is
 
Het koers verloop bepaald voor het overgrote deel het risico van assets.

En de vintage synth koersen gaan constant en zonder veel fluctuaties omhoog, al decennia lang.
Dat zie je bij financiële producten echt niet.


Ik heb mijn synth verzameling niet opgebouwd om geld mee te verdienen, maar om plezier mee te hebben.
Het is gewoon stom toeval dat het nu 30 jaar later zo extreem veel meer waard is geworden.
Nee ik klaag niet.
Het is leuk een papieren waarde, maar het kost mij gewoon teveel als ik er niet op zou spelen. Bovendien hoe ga ik de apparatuur verzekeren tegen verzamelaarswaarde ? En wat zijn de kosten ervan. Uiteraard is het leuk dat het omhoog gaat maar ik zou een 909 nooit kopen als investering. In de verwachting hem voor mijn pensioen te verkopen.

Het is in die zin geen asset. Het betaald geen rendement uit, heeft geen transparante markt en is onderhevig aan slijtage. Het 'opslaan ervan kost geld'. Niet gebruiken is ook niet goed. En ga zo maar door.

Maar goed dat wordt een technische discussie die niets met muziek te maken heeft, alhoewel het wel degelijk interessante materie is ;)

Wat zou een toekomstige klassieker zijn die de komende 30 jaar het niveau qua prijs van een 909 halen ? Een Machinedrum ?
 
Hier wel eventjes eentje op bezoek dus niet van mij en hij klinkt heel erg brak :D Liever een TR-8s eerlijk gezegd, rock solid.
Werkt de Behringer RD-9 en Roland TR-8s op basis van samples? En welke van de 2 is beter qua mogelijkheden, geluidskwaliteit etc?
 
Hola.
Volgens mij gaat het een keer
Mis.
Je ziet het ook bij supermarkten eerst hoge prijzen.
En nu zie je sommige producten weer omlaag gaan.
Wij worden getest dus.
Geld ook voor de muziek als
Men er geen geld voor over
Heeft zakt dat ook.
Zolang de prijzen niet zakken
Met elektrische auto's worden
zij niet massaal gekocht.
En in de zuidelijke landen kan men dat nieteens betalen en zijn blij met een goedkope
tweedehandse.
Ik doe niet mee aan de hardware race.
Maar ga voor vst.

Groeten van andreos.
 
Back
Top