Propellerhead's Rebirth (808, 909 en 303 emulatie)

? Verwijdert je Antivirus dan elke exe, zelfs uit een rar bestand? ReBirth RB-338 2.0.1 Installer (64-bit).exe
Zit gewoon in de downloadlink. (16MB)

Vandaag heb ik Rebirth op een andere PC geinstalleerd en daarvoor alleen het 64bit installatie bestand gebruikt. Ofwel kopieer je nadien de 2 .DAT files (132MB) naar je C-schijf en gebruik je de patch, ofwel start je Rebirth en zal hij vragen naar de CD, deze kan je dan mounten van de image in de download of op CD branden.
My bad. Was me niet opgevallen dat alles in een rar archief zat. :o:
 
freddy Confetti en Meneer Jansen; ik dank jullie voor alle moeite die jullie hebben gedaan om bij mij de boel aan de praat te krijgen in Ableton maar ook met de nieuwe bestanden die ik van Meneer Jansen kreeg werkt het niet.
Ik heb de nieuwe reg file in het register gezet en een nieuwe installatie gedaan.
Ik heb in de preferences van Rebirth de Ultranova als audio interface staan en zie in m'n windows mixer ook input zowel als ultranova als rebirth maar op geen enkele manier krijg de audio in Ableton dus ik ga er verder geen aandacht meer aan spenderen want dit werkt alleen maar frustraties op.
Ik heb zowel rebirth als eerste opgestart en ook andersom dus Ableton als eerste maar niets.
Ook wordt Rebirth totaal niet als input op m'n audio in Ableton vermeldt dus helaas.
 
Jammer...het klinkt zo alsof je de rewireswitch niet kan vinden in je DAW.

Ik heb in de preferences van Rebirth de Ultranova als audio interface staan
Wanneer de rewire geactiveerd is kan je ook helemaal geen audiodriver kiezen in Rebirth, dat vak is "grayed out":

audiorewire_zps6wihb6se.png


Het lijkt toch niet zo moeilijk met Ableton? Wel moeten zowel je windows, je Live als je Rebirth in dezelfde bit-architectuur geïnstalleerd zijn: 64 of 32bit, maar allemaal in dezelfde, anders werkt het niet.

Live as ReWire master
If you want to use Live as ReWire master, start Live first.

Once the program has finished loading, you can launch the second application, which will automatically run as ReWire slave.

By pressing the play button in either the master or the slave application, both DAWs will playback in sync.

To hear the audio generated from the DAW running as the slave, create an audio track in Live and select the ReWire slave in the track's Input Type chooser ("Audio From" drop down menu). Additionally, enable Input Monitoring for this track.
 
De 808 en 909 in Rebirth zijn samples. De PCF is erg cool, daar kun je in combinatie met de delay lekker spacy dingetjes mee maken. De 303 heeft inmiddels talloze vervangers.

Wellicht dat iemand de algos in de 303 kan decompilen/reverse-engineeren en als Reaktor ensemble kan implementeren :P

Op het moment dat het duurder in uren wordt om het ding aan de gang te krijgen zou ik toch kijken naar een Phoscyon of ABL ;)
 
ABL 3.1.1 is net uit, waanzinnig vet !

Maar als rackextension nu? Net nu Reason VSTi integratie heeft gekregen?
Iets anders trouwens Niel, met ABL2 kon je Rebirth303 sequences importeren, gaat dat ook nog met ABL3?

Edit>> toch even getest en inderdaad, dat werkt nog steeds. Het noemt nu: import Technobox2 patterns :)
 
Laatst gewijzigd:
Wanneer de rewire geactiveerd is kan je ook helemaal geen audiodriver kiezen in Rebirth, dat vak is "grayed out":

Als stand alone bedoelde ik kan je in audio preferences in Rebirth kan je verschillende mogelijkheden aangeven als audio driver.
Dan kies ik ultranova omdat ik die meestal gebruik als interface.

Ook nog een keer zoals ik al meldde de reg file door windows in het register laten opnemen en de DLL in de vst map gezet.
Misschien klinkt het gek maar ik vind zowel in m'n plugins als in m'n tracks nergens rewire?
Was het maar waar.
Zoals bij jou in Reaper, vond ik het maar in Ableton but nowhere.
Had ik wel die mogelijkheid gehad dan had ik al lang audio opgenomen

Hier een vergrote schermopname van m'n plugins bij de o, p en r want daar zou die moeten staan.
 

Attachments

  • Schermopname (91).jpg
    Schermopname (91).jpg
    52,7 KB · Bekeken: 165
Als stand alone bedoelde ik kan je in audio preferences in Rebirth kan je verschillende mogelijkheden aangeven als audio driver.
Dan kies ik ultranova omdat ik die meestal gebruik als interface.

Ook nog een keer zoals ik al meldde de reg file door windows in het register laten opnemen en de DLL in de vst map gezet.
Misschien klinkt het gek maar ik vind zowel in m'n plugins als in m'n tracks nergens rewire?
Was het maar waar.
Zoals bij jou in Reaper, vond ik het maar in Ableton but nowhere.
Had ik wel die mogelijkheid gehad dan had ik al lang audio opgenomen

Hier een vergrote schermopname van m'n plugins bij de o, p en r want daar zou die moeten staan.
Misschien helpt dit: https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209774305-Using-Live-and-ReWire
 
willem1958: Heb je afbeelding bekeken. Met midi moet je niks doen tot je de audio werkende krijgt. Je moet in een audiospoor die "Ext in" veranderen naar Rebirth/Proppelorhead.
 
Misschien klinkt het wat ongeloofwaardig maar ook in de audio staat geen mogelijkheid om Rebirt/propellorhead te selecteren.
Hier 3 schermopnames waar je de mogelijkheden ziet.
En als ik configure aanklik dan kan ik alleen in de preferences een andere audio driver selecteren.
Dus ik heb geen idee hoe ik de audio in Ableton kan krijgen?
 

Attachments

  • Schermopname (92).jpg
    Schermopname (92).jpg
    42,4 KB · Bekeken: 170
  • Schermopname (93).jpg
    Schermopname (93).jpg
    79,9 KB · Bekeken: 168
  • Schermopname (94).jpg
    Schermopname (94).jpg
    55,9 KB · Bekeken: 171
Je rewire werkt dus wel. Melodyne staat er tussen als 1 van de mogelijkheden. Dan is het de x64/x32 problematiek. Zowel windows, rebirth als je windows moeten hetzelfde zijn.
 
Je rewire werkt dus wel. Melodyne staat er tussen als 1 van de mogelijkheden. Dan is het de x64/x32 problematiek. Zowel windows, rebirth als je windows moeten hetzelfde zijn.

Ik heb van meneer jansen nog een keer het 64 bit installatiebestand gehad en ik heb de DLL van Rebirth en Rewire er opnieuw ingezet en de nieuwe reg file en toch geen resultaat.
Waarschijnlijk werkt Rebirth gewoon niet in een 64 bit omgeving, in ieder geval niet in windows dan want anders had ik toch de audio binnen ableton moeten krijgen.
Wist trouwens niet dat Melodyne ook via het rewire protocol werkte, het is al zo'n tijd terug dat ik dat geinstalleerd heb.
In ieder geval bedankt voor de moeite en helaas geen Rebirth voor mij.
 
Je rewire werkt dus wel. Melodyne staat er tussen als 1 van de mogelijkheden. Dan is het de x64/x32 problematiek. Zowel windows, rebirth als je windows moeten hetzelfde zijn.
Wat voor Windows versie heb jij dan: 64 bit of 32?

(ik heb Linux met de standaard Windows "emulator" Wine (staat voor wine is no emulator) en weet niet of 32/64 bit problematiek dan speelt; mijn mini tablet draait op Win 10 maar dan wel de rare, zeldzame, 32 bit variant)
 
64 bit
Thanks. Bij FreddyConfetti werkt het in Windows (ik weet niet meer welke Windows versie) en als hij ook 64 bit heeft (zal wel) dan moet Rewire dus werken in een Windows 64 bit omgeving. Dus als Freddy vertelt welke Win versie hij heeft
 
Ik weet niet of er nog iemand geinteresseerd is in deze draad en ReBirth RB-338 maar naar het zich laat aanzien is ReBirth niet meer te downloaden via het 'ReBirth Museum' want dat bestaat niet meer.
Roland heeft bezwaar aangetekend bij Propellerhead en die zijn gezwicht:

https://www.propellerheads.se/suppo...-will-be-removed-from-app-store-june-15-2017/

Dus ook voor de app.

De manual staat er nog wel:

https://www.propellerheads.se/products/rebirth/manual/

en dit wisten we allemaal al:

https://www.propellerheads.se/press/36-propellerhead-software-discontinues-rebirth

Heb zelf het ISO bestand nog maar of ik die ook in Windows 10 aan de praat krijg?
(en ik heb niet eens Windows 10)
 
Ik weet niet of er nog iemand geinteresseerd is in deze draad en ReBirth RB-338 maar naar het zich laat aanzien is ReBirth niet meer te downloaden via het 'ReBirth Museum' want dat bestaat niet meer.
Roland heeft bezwaar aangetekend bij Propellerhead en die zijn gezwicht:

https://www.propellerheads.se/suppo...-will-be-removed-from-app-store-june-15-2017/

Dus ook voor de app.

De manual staat er nog wel:

https://www.propellerheads.se/products/rebirth/manual/

en dit wisten we allemaal al:

https://www.propellerheads.se/press/36-propellerhead-software-discontinues-rebirth

Heb zelf het ISO bestand nog maar of ik die ook in Windows 10 aan de praat krijg?
(en ik heb niet eens Windows 10)

Is ook wel normaal sinds Roland tegenwoordig reissue's uitbrengt. Ik snap Roland wel. Er zullen er waarschijnlijk nog wel volgen. Ik denk aan Cyclone, etc...
 
Back
Top