Propellerhead's Rebirth (808, 909 en 303 emulatie)

Denk dat iemand een keer een goede vbox image moet maken...
 
Waarschijnlijk heb ik je niet goed begrepen maar wat moet ik hier precies mee doen?

Het eindigt op .reg. Ik heb het gewoon gedubbelklikt en dan vraagt hij of hij die Rewiregegevens aan je windows registry mag toevoegen. Bevestigen met ja en dan was het in orde. Ik zit op windows7 maar dat zou gheen verschil mogen maken aangezien die file nog uit de tijd van windows95 komt :D Je windows is toch zo geconfigureerd dat je de extenties van alle bestanden kan zien?
Ik heb een compleet paket klaargemaakt met de hele iso, de patch, het windows help bestand, de mods en de 1000 rebirthsongs en de installatiestappen die je moet uitvoeren. Zal ze binnenkort uploaden, dan heeft iedereen er wat aan. Het is wel alleen voor 64bit gebruikers maar ik denk dat de aanwijzigingen voor x32 er ook bijzitten.
 
Het bestand stond niet op de cd, wel de installatiebestanden van Rebirth en Modpacks en 2 .Dat bestanden en een tekstbestand en nog wat Dirext X enz.
Het versturen ging niet omdat ik gmal ipv gmail had neergezet, niet goed opgelet.
Bedankt in ieder geval maar toen ik het downloadde kwam het regwire.reg als mp3 bestand binnen?
Ik had van alles verwacht maar hoe plaats ik dat in ableton?
In plugins gaan toch dll bestanden normaal gesproken?
Je had het over uitvoeren maar dit kan ik niet uitvoeren zoals bijv een exe bestand.
Waarschijnlijk heb ik je niet goed begrepen maar wat moet ik hier precies mee doen?
Ik gebruik al ruim 10 jaar geen Windows meer (zit op Linux), maar dit kan ik me nog wel herinneren. Op een .reg bestand kun je dubbelklikken en dan zet Windows de informatie uit het .reg bestand in het Registry van Windows (weet je wat dat is, het Registry?). Zo'n .reg bestand is volgens mij een tekstbestand met de extensie .reg in plaats van de extensie .txt. Dus als je op het gewraakte .reg bestand dubbelklikt (en helaas: die staat niet op de CD-ROM maar in een ander update bestand) dan wordt aan Windows "verteld" waar de rewire.dll is te vinden en dan kan alle Windows programmatuur die dll vinden (of het wordt gekopieerd naar C:/windows/system of zo iets).

Succes! :)


P.S. Oeps! Zie nu pas de reactie van FreddyConfetti hierboven. Komt op hetzelfde neer. :o:
 
Denk dat iemand een keer een goede vbox image moet maken...
Ik weet niet precies wat dat is en ik vraag me af of dan Rebirth goed samenwerkt met je DAW. Ik neem aan dat op die manier Rebirth in een virtuele machine draait...
 
k denk dat ik in de war was met mijn zoektocht naar een mogelijkheid om de knoppen v/d Rebirth sequencer(s) te bedienen. Maar misschien kan dat zelfs.

MeneerJansen: Hier was ik fout, dit kan inderdaad ;)
Je kan zowel de banks en patterns van elke module via midi besturen alsook de sequencers programmeren.
Staat in de handleiding vanaf pagina 199. Met notenummer C6 en B5 kan je wisselen tussen "program synth from keyboard" & "select patterns from keyboard".

When “Program Synth from Keyboard” is activated on the Options menu, and the
focus (see the main ReBirth manual) is set to one of the synths, the following functions
can be activated
via MIDI note messages:
MIDI Key Note Number Function
G#0 32 Pitch Mode On/Off
G0 31 Step
F#0 30 Back
F0 29 Note/Pause
E0 28 Slide
D#0 27 Accent
D0 26 Octave Up
C#0 25 Octave Down
C0 24 Pitch C
B–1 23 Pitch B
A#–1 22 Pitch A#
A–1 21 Pitch A
G#–1 20 Pitch G#
G–1 19 Pitch G
F#–1 18 Pitch F#
F–1 17 Pitch F
E–1 16 Pitch E
D#–1 15 Pitch D#
D–1 14 Pitch D
C#–1 13 Pitch C#
C–1 12 Pitch C
 
Laatst gewijzigd:
MeneerJansen: Hier was ik fout, dit kan inderdaad ;)
Je kan zowel de banks en patterns van elke module via midi besturen alsook de sequencers programmeren.
Staat in de handleiding vanaf pagina 199. Met notenummer C6 en B5 kan je wisselen tussen "program synth from keyboard" & "select patterns from keyboard".
Ja!!!! Bedankt voor de info, man! De knoppen v/d sequencer v/d 808 (lees: de 16 befaamde rode, oranje, gele en witte drukknoppen) kunnen inderdaad bediend worden vanaf een Midi keyboard! Zie pag. 203 v/d Manual voor de 808. :) :)

Nu alleen nog in Linux kunnen horen wat ik opneem in een DAW via de "loopback audio device" die ik kies als de geluidskaart waar Rebirth zijn geluid naar toe moet sturen. En Rebirth synchroon laten lopen met de Midi clock (lees: tempo in BPM) van mijn DAW. Effe vragen in het Linux Musicians forum.

Geeft bij jou (= Windows met Rewire) Rebirth het zelfde tempo aan in BPM als je DAW? Bij mij in Linux kan ik Rebirth wel sync laten lopen (in principe) met een DAW (Qtractor) maar Rebirth geeft een tempo in BPM aan van 20% te laag. Erg raar, want op tempo verhogingen reageert 'ie wel. Ik moet eens wat opnemen naar WAV en dan het WAV-je beluisteren of het Rebirth tempo inderdaad 20% te langzaam loopt (zal lastig te horen zijn vrees ik...).

Als ik het tempo van Rebirth slave zet aan mijn Korg Monologue synth (zonder DAW ertussen) dan klopt wat mijn Monologue qua tempo aangeeft en wat Rebirh aangeeft qua Tempo dan weer wel precies. Hmmmm.... :?:
 
Ja, tempo is geen probleem hier. Loopt perfect in sync met Reaper en bpm klopt. Ik gebruik de "loopback" virtual midi cable ( https://www.tobias-erichsen.de/software/loopmidi.html) maar daar ben je niks mee, alleen windows...

Ik heb vanavond een template gemaakt voor mijn midicontroller en ben er bijna in geslaagd om "elke" functie in Rebirth toe te wijzen aan een functie op de controller. Zodra ik het afmaak volgt er nog een video.
 
Het eindigt op .reg. Ik heb het gewoon gedubbelklikt en dan vraagt hij of hij die Rewiregegevens aan je windows registry mag toevoegen. Bevestigen met ja en dan was het in orde. Ik zit op windows7 maar dat zou gheen verschil mogen maken aangezien die file nog uit de tijd van windows95 komt Je windows is toch zo geconfigureerd dat je de extenties van alle bestanden kan zien?
Ik heb een compleet paket klaargemaakt met de hele iso, de patch, het windows help bestand, de mods en de 1000 rebirthsongs en de installatiestappen die je moet uitvoeren. Zal ze binnenkort uploaden, dan heeft iedereen er wat aan. Het is wel alleen voor 64bit gebruikers maar ik denk dat de aanwijzigingen voor x32 er ook bijzitten.

Het vreemde is dat het bestand bij mij als mp3 gedownload wordt.
Je ziet dan ook het bestand als mp3 en als ik met de muis erop sta dan verschijnt "bestand met mp3 indeling" dus ik weet niet hoe dit te plaatsen?
Als ik 'm dan open dan gaat windows mediaplayer aan en verder gebeurt er niets?
Hier de screenprint van m'n bureaublad en dan zie je iets rechts het .reg bestand
 

Attachments

  • Schermopname (89).jpg
    Schermopname (89).jpg
    75,3 KB · Bekeken: 162
Ga naar je windows vlag (start)
Typ: regedit en druk op enter
Kies File > Import
Browse naar de regfile op je desktop en druk op openen
 
Hier alvast alle files in 1 pakket: https://drive.google.com/open?id=0B_GTGfqCJj_eNGpxSDI2QkRpaGM
De aanwijzigingen staan in deze thread.

dank! gedwonload, had de thread al een tijdje gevolgd. vandaag weinig tijd, probeerde het nu even op mijn laptop, maar wist al dat het niet zou lukken (windows 10, de help "update"), wanneer tijd zet ik op mijn "werkstation", windows 7. veel met rebirth gespeeld, gemaakt, was eigenlik éen van de eerste programma's die ik werkelijk gebruikte, voor muziek, naast cooledit pro (in samenwerking met soundforge). midi, daar deed ik toentertijd niets mee. het blijft een prachtprogramma rebirth...
 
dank! gedwonload, had de thread al een tijdje gevolgd. vandaag weinig tijd, probeerde het nu even op mijn laptop, maar wist al dat het niet zou lukken (windows 10, de help "update"), wanneer tijd zet ik op mijn "werkstation", windows 7. veel met rebirth gespeeld, gemaakt, was eigenlik éen van de eerste programma's die ik werkelijk gebruikte, voor muziek, naast cooledit pro (in samenwerking met soundforge). midi, daar deed ik toentertijd niets mee. het blijft een prachtprogramma rebirth...
Ik gebruikte in Windows 10 de "winhlp32.exe" die ik uit Windows XP heb gevist en plaatste het in "C:\Windows" (evt. je oude winhlp32.exe back-uppen!). Misschien lukt het je om die winhlp32.exe van WinXP nog ergens te vinden op een oude computer van je? Anders zou ik het je kunnen mailen. Maar veel mail providers laten geen executables door....

Misschien dat FreddyConfetti "mijn" oude winhlp32.exe in zijn alles in één pakket kan doen.

Het betreft hier overigens software die eigendom is van Microsoft en ik weet niet of ik die zomaar verspreiden mag. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat Microsoft geen bezwaar heeft.
 
Bestaat die al wel voor windows10?
In de onderstaande link staat wat meer uitleg. In de commentaren staat ook een fix beschreven hoe je het kan laten werken op windows10, zie comments pagina2:

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/winhlp32-do-we-have-to-go-through-this-again/ddcc2f40-e4f3-407b-9672-ee8a2b08a71e

Ik zou eerst gewoon de manier van MeneerJansen proberen, hoewel er blijkbaar verschil is tussen de file voor x32 & x64. In mijn upload zit een update-bestandje voor windows7 x64 die de WinHlp32.exe installeert, maar die werkt dus niet op win10.
Hier kan je die file apart downloaden: http://www.komeil.com/blog/windows-help-program-winhelp-winhlp32-exe

Als het lukt, laat zeker iets weten, dan voeg ik hem bij in het downloadpakket.
 
(b) If you use Windows 10 (x64), replace your "winhlp32.exe" (contained in Windows 10) with the "winhlp32.exe" contained in Windows XP [latest SP=SP2] (x64).
(c) If you use Windows 10 (x86), replace your "winhlp32.exe" (contained in Windows 10) with the "winhlp32.exe" contained in Windows XP [latest SP=SP3] (x86).

https://www.tenforums.com/general-support/16982-cant-read-older-hlp-files-windows-10-a.html

Je hebt dus echt de xp versie nodig x64 of x32 om die file in windows10 te overschrijven.
Ik heb ze mee in het pakket gestoken, je kan ze ook apart downloaden: https://drive.google.com/drive/folders/0B_GTGfqCJj_eX1c5NUl2YWVlSkU?usp=sharing
 
https://www.tenforums.com/general-support/16982-cant-read-older-hlp-files-windows-10-a.html

Je hebt dus echt de xp versie nodig x64 of x32 om die file in windows10 te overschrijven.
Ik heb ze mee in het pakket gestoken, je kan ze ook apart downloaden: https://drive.google.com/drive/folders/0B_GTGfqCJj_eX1c5NUl2YWVlSkU?usp=sharing
Werkt 32 bit programmatuur niet per definitie in een 64 bit omgeving, alleen niet andersom? In Linux in ieder geval wel. Dit zou nl. betekenen dat je de 32 bit WinXP versie van winhlp32.exe sowieso kunt gebruiken. Zie ook mijn top post over een stuk v/d WinHelp verhaal.
 
Ga naar je windows vlag (start)
Typ: regedit en druk op enter
Kies File > Import
Browse naar de regfile op je desktop en druk op openen

Dat werkt inderdaad en voegt ie het toe, vreemd dat ie 'm met dubbelklikken als mp3 wil openen.
Nooit geweten trouwens dat iets wat als mp3 file wordt gezien toch aan het register kan worden toegevoegd.
maar.....even opnieuw opgestart en Live geopend en rebirth maar op geen enkele manier krijg ik een signaal van rebirth in Ableton terwijl bij jullie werkt het wel.
Rebirth speelt gewoon en in m'n mixer wordt ie weergegeven maar in Ableton dus niet.
Er staat ook geen rewire mogelijkheid in m'n trackopties, wel propellorhead maar dat was ook al voordat de regfile was toegevoegd.
Snap niet hoe jij zo makkelijk bij plugins gewoon rewire kan openen en ik met geen mogelijkheid het in ableton krijg, nu ook staat het niet bij de plugins.
Even om verwarring te voorkomen, ik zit niet op w 10 maar op w8.1
 
Werkt 32 bit programmatuur niet per definitie in een 64 bit omgeving, alleen niet andersom? In Linux in ieder geval wel. Dit zou nl. betekenen dat je de 32 bit WinXP versie van winhlp32.exe sowieso kunt gebruiken. Zie ook mijn top post over een stuk v/d WinHelp verhaal.

Klinkt logisch ja :)

Even om verwarring te voorkomen, ik zit niet op w 10 maar op w8.1

64bit? En je Rebirth installatie, is die 64bit? Daar zou wel eens je probleem kunnen liggen.
Ik raad maar wat: je windows is 64bit, je Ableton ook en je Rebirth 32bit?
Probeer dan uit de download de 64bit te installeren.
 
Probeer dan uit de download de 64bit te installeren.

Het is de 2.0.1 versie maar ik had niet de mogelijkheid om een keuze te maken tussen 32 en 64.
Het was alleen de exe uitvoeren en installeren.
Ik dacht eerst nog van waarschijnlijk doet hij het niet maar met het bekende help bestand ging hij toch draaien dus ik ging er automatisch van uit dat het de 64 bit versie was.
Maar wat je zegt, misschien is het wel de 32 bit versie, tenslotte draait 32 bit ook op een 64 bit os.
Ik moest 'm wel in de compatibiliteitsmodus draaien van windows xp met servicepack 3 maar goed hij deed het dus toen ik jullie draadje las kreeg ik het gevoel dat het ook bij mij moest gaan lukken.
Het is zowiezo vreemd dat er bij mij geen rewire.reg in het installatiebestand te vinden was en bij jullie wel?
 
Het is de 2.0.1 versie maar ik had niet de mogelijkheid om een keuze te maken tussen 32 en 64.
Het was alleen de exe uitvoeren en installeren.
Ik dacht eerst nog van waarschijnlijk doet hij het niet maar met het bekende help bestand ging hij toch draaien dus ik ging er automatisch van uit dat het de 64 bit versie was.
Maar wat je zegt, misschien is het wel de 32 bit versie, tenslotte draait 32 bit ook op een 64 bit os.
Ik moest 'm wel in de compatibiliteitsmodus draaien van windows xp met servicepack 3 maar goed hij deed het dus toen ik jullie draadje las kreeg ik het gevoel dat het ook bij mij moest gaan lukken.
Het is zowiezo vreemd dat er bij mij geen rewire.reg in het installatiebestand te vinden was en bij jullie wel?
Ik denk dat ik er in mijn top post naast zat toen ik schreef dat het executable er in een 32 en 64 bit versie is. Er is een installer voor 64 bit systemen. Dat bestand overschrijft de originele geïnstalleerde bestanden niet maar plaats ze in een nieuwe directory waar je ze zelf uit moet halen. Die dir is C:\ReBirth RB-338\. Ik zie dat die aloude "update" of ook wel "64 bit installer" niet er bij staat in de Google Drive link die Freddy confetty postte.

@Willem 1958: check je PM even. :)
 
Ik zie dat die aloude "update" of ook wel "64 bit installer" niet er bij staat in de Google Drive link die Freddy confetty postte.
? Verwijdert je Antivirus dan elke exe, zelfs uit een rar bestand? ReBirth RB-338 2.0.1 Installer (64-bit).exe
Zit gewoon in de downloadlink. (16MB)

Vandaag heb ik Rebirth op een andere PC geinstalleerd en daarvoor alleen het 64bit installatie bestand gebruikt. Ofwel kopieer je nadien de 2 .DAT files (132MB) naar je C-schijf en gebruik je de patch, ofwel start je Rebirth en zal hij vragen naar de CD, deze kan je dan mounten van de image in de download of op CD branden.
 
Back
Top