Nieuwe synthsizer

Dick89

Ingeburgerd
Lid sinds
11 april 2017
Berichten
25
Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van drumcomputers en synthesiezers (ik zal mezelf later "officieel" voorstellen).

Ik heb enige tijd geleden in een opwelling een Roland TR-8 gekocht om te integreren bij mijn DJ-set (ik draai voornamelijk techno (hedendaags, dus minder 808/909 sound). Ik wil dit gaan uitbreiden met een synthesizer maar gezien het feit dat ik er niet heel veel verstand van heb lijkt de keuze erg groot.

Mijn oog is gevallen op een aantal exemplaren:

Novation Bass Station II
Korg Minilogue
Elektron Analog Four of Analog Keys

In eerste instantie lijkt de Novation mij wel wat: de prijs is gunstig en van wat ik zie op Youtube wat je voor geluiden ermee kan produceren lijkt het mij een mooie synthesizer om mee te beginnen.

De Korg klinkt in mijn ogen dan weer net wat beter maar de prijs gaat ook wat omhoog.

De Elektron is ook een mooi apparaat, eigenlijk vind ik de sound van dit apparaat geweldig maar hier betaal je natuurlijk ook het meest voor.

Ik zoek een synthesizer waarmee ik de skills een beetje kan oefenen maar waar ik ook nog even mee vooruit kan als het mij bevalt. Zijn er kenners die over (één of meer van) deze machines beschikken.

Ik hoor graag de voor- en nadelen van de synts. :)

Met vriendelijke groet,

Dick
 
Novation Bass Station II lijkt me niet echt een goede keus, die is veel te beperkt.

die andere twee vind ik zelf wel ok maar zou ik niet kiezen op basis van je verhaal. Ik zou gaan kijken naar een korg electribe, die zit onder de prijs van een minilogue dus past in je budget. Dat is een geweldige uitbreiding op je tr8 kwa hoeveelheid sounds en vooral kwa diversiteit. Check de videos op YouTube maar eens of het je aanspreekt.

voorbeeldje van alleen de electribe
 
Laatst gewijzigd:
Hallo en welkom Dick,
De voor en nadelen van de Bass Station2 vs Monologue heb ik op blz 8