wie gebruikt er nog cassettes?

wie gebruikt er nog cassettes?

  • ja

    Stemmen: 49 51,0%
  • nee

    Stemmen: 47 49,0%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Mja ...een maandje of zo terug heb ik een bijna nieuwe dubbele cassette deck gekocht voor 5 euro.
Even 2 rackoortjes eraan , en hup...in het rack.
Dan ik heb voor in de toekomst toch nog zo,n ding voor het geval dat ik nog een cassette ga gebruiken.
Op veel oudere synths heb je ook nog die cassette dump.

Ergens zwerft ook nog mijn fostex multitracker , daar heb ik ooit wat oude opnames op cassette mee gemaakt.
 
Ik gebruik echt al jaren geen cassettes meer. Altijd een hekel aan gehad met dat gespoel en doffe geluid (al zal dat ook wel aan de kwaliteit van mijn deckje gelegen hebben). Eind jaren '90 ben ik aan de MiniDisc gegaan voor opname en sindsdien geen cassettebandje meer aangeraakt. Sinds een jaar of wat gebruik ik ook geen MD meer maar doe alles op de PC, MP3 CD of CDR.
 
Cassette`s

Cassette`s

Ik neem 90 procent op CD via pc.Maar ga jullie iets vertellen ik ben als sinds mijn prille jeugd gefascineerd door geluid en opnames. Dit begon met een Cassettespeler die ik van mijn grootmoeder kreeg en meteen een virus en een dure hobby erbij. Dan ben ik conservatorium solfege gaan leren en 4jaar prive lessen orgel. dan kocht ik mij een grote bandopnemer, dan volgde er een vier sporen bandopnemer, mc 50 van roland voor midi-opnames. Dan zijn de eerste pc`s op de markt gekomen waar men beperkt kon gaan opnemen wat heel snel evalueerde, kocht meerdere muziek kaartenvan soundblaster, maxi isis van Guillemot en zoverder Stak volledig eigen handig eigen pc in mekaar met asusmoederbord Riva NT proccessor 2400+ en Ramgeheugen van 1024.Mixers van Boss BX8 Yamaha NX 12/4 en een behringer van 32 kanalen.Nu pas de Edirol M-16DX aangekocht.
MAAR IK WEET NIET OF HET WAAR IS, EEN OUDERE EENGINEER HEEFT ME OOIT EEN TIP GEGEVEN ALS JE JE OPNAME WIL BEOORDELEN ZE OP EEN CASSETTE ZETTEN (GEEN CD) EN IN DE WAGEN BELUISTEREN VOOR TE LUISTEREN NAAR DE MIX ALS HET DAAR GOED IS EN GOED KLINKT ZAL HIJ BIJNA OVERAL GOED KLINKEN
.EVENALS EEN OPNAME NAAR MP3 OMZETTEN ALS DIE NOG VRIJ GOED KLINKT ZIT JE MET JE OPNAME OOK GOED KLINKT DIE SLECHT, GA DAN MAAR DE OFFICIELE OPNAME MAAR EENS OPNIEUW BELUISTEREN ER ZAL DAN ERGENS WEL IETS SCHORREN.

Nu ik zelf zing niet en speel geen liedjes meer in, maar ik hou me bezig met montages opnames voor allerlei activiteiten One man shows, toneel, prinsverkiezingen, Gagbands koren. P.A. enz. waar jaarlijks duizenden zich met amuseren en dat is vooral mijn grootste betrachting

Groeten Henri
 
hoort bij het vorige

hoort bij het vorige

Heb eveneens 4 MD recorders/players 2 van Sony gebruik ik voornamelijk voor podium door de functie pause stop tussen elk liedje die alleen op Sony op voorhande is.
De Yamaha voor thuisweergave en de Pioneer vooral voor opnames te maken.

Groeten Henri
 
Bedenk me net dat ik door de aanschaf van de H2 recorder afgelopen week mijn portable MD speler nu echt met pensioen kan sturen. Het enige waar ik die nog voor gebruikte was voor opnamen buiten.
 
Heb ook nog steeds een cassete en tape deck staan tussen mijn stereo, maar gebruik ze alleen om oude bandjes af te spelen, voor me muziek heb ik vroegah wel eens met een tape deck gekloot maar dat was wel voor ik midi ontdekt had.
Heb het geluid altijd wel ok gevonden van tape, maar ff een trackje zoeken op tape...:stupid
 
Om op te nemen gebruik ik al sinds 1996 geen cassette meer. Minidisk, hè? En die paar bijzondere dingen staan inmiddels op CD.

Maar je zal ze de kost geven: diegene die nog steeds hun favo bandjes afspelen in de keuken, auto, camping etc...

:D
 
Ik heb deze van JVC nog in gebruik.
Had er toen nog 1000 gulden voor betaald, maar hij klinkt waanzinnig goed.
Tevens leuk om als tape echo te gebruiken omdat hij 3 koppen heeft.
JVC%20tdr611.jpg
 
Alleen nog in de auto. Zo'n beetje de hele platenbibliotheek van de Utrecht in de jaren 80 en die draai ik van A tot Z. Duurt een paar jaar en dan weer opnieuw. Zo nu en dan wordt er eentje opgegeten, vooral bij warm weer. Die mag ik dan van mezelf op CD vervangen. M'n onlangs overleden Aiwa deck gaat binnenkort naar het recycle station. Dan heb ik alleen nog een DCC speler over. (Kent u dat?)
Weet iemand nog een cassette-CD player combi voor in de auto te koop?
 
Ik vindt het wel jammer dat m'n cassette speler in de auto defect is, ik merk toch dat ik nu alleen radio luister en geen cdees.

Thuis luister ik af en to nog bandjes.
 
Bij mij was het luisteren naar cassettes in 1 klap over toen ik de auto naar de sloop had gebracht en er later achter kwam dat ik m'n favoriete tapejes er niet uit had gehaald. Dus toen heb ik maar een autoradio met mp3 cd speler gekocht. Ik heb nog wel een NAD en een Philips deck in de studio maar die gebruik ik zo goed als nooit, ik gebruik alleen nog m'n reel recorders. Ik zou ooit nog wel een keer zo'n Tascam 112 willen bezitten:

tascam_112R_MKII_MAIN.jpg


Of misschien deze:

pmd502.jpg


Of deze, puur voor de heb:

1000zxllimited-h.jpg


of het Über deck:

Nakamichi-Dragon-Front-25cm.jpg
 
Oh, ik heb nog een Marantz cassette deck die op 2 snelheden kan, 4.75 en 9.5 cm/s. Mooi voor spooky en versnelde dingen. In combinatie met m'n tascam 244 erg mooie en rare dingen mee gemaakt.
 
Jazekers gebruik ik nog cassettes......heb zelfs nog een een echte Sony :walker:man.....
Eind jaren tachtig toen ik als klein DenDertje naar de middelbare school ging kocht ik samen met wat vriendjes samen hiphop platen/12"...iedereen wat van z'n lunchgeld bijelkaar en op naar Attalos waar toendertiijd nog BuzzFuzz werkte.....maar ja een plaat kon je niet door vieren delen dus opnemen op de cassette....en daar staan ze nog steeds op....ik heb bijelkaar zo'n 150 cassettes (me pa zo'n 3500) en ik moet zeggen dat van de betere tapes de geluidskwaliteit nog prima is.......het geheim zit m in dat je ze in het donker moet bewaren...uv is geloof ik niet zo goed voor de tape...
Tegenwoordig heb ik een Pioneer cassettedeck dat nog steeds prima functioneert en ik draai ze nog steeds ook in de oto.
 
Ook alleen nog in de auto. Heb in huis geen tape player meer. En zet die tapes maar eens om naar mp3... wat een werk, nog afgezien van de kwaliteit.
 
Alleen nog in de auto. Zo'n beetje de hele platenbibliotheek van de Utrecht in de jaren 80 en die draai ik van A tot Z. Duurt een paar jaar en dan weer opnieuw. Zo nu en dan wordt er eentje opgegeten, vooral bij warm weer. Die mag ik dan van mezelf op CD vervangen. M'n onlangs overleden Aiwa deck gaat binnenkort naar het recycle station. Dan heb ik alleen nog een DCC speler over. (Kent u dat?)
Weet iemand nog een cassette-CD player combi voor in de auto te koop?
Zat DCC niet tussen Casette en DAT in?
 
Zat DCC niet tussen Casette en DAT in?

Ja, als ik me goed herinner was DCC wel digitaal, maar werd een compressiemethode gebruikt die lijkt op MP3 of MiniDisc compressie. De fans van DCC en MD vlogen elkaar regelmatig in de haren welke compressiemethode beter was.

Een vriend van me had een DCC speler, maar ik vond het maar niks. Ben ook nooit een fan van DAT geweest overigens. Ik hou gewoon niet van bandjes.
 
Helaas is de geluidskwaliteit van cassettes niet echt CD kwaliteit, maar ik durf een simpele stelling aan qua levensduur:

Cassettes gaan LANGER mee dan zelf gebrande CD R's (mits beide koel en droog bewaard
 
Back
Top