50.000 x Behringer Pro-800

Eprom

Ouwe rot
Lid sinds
27 juli 2021
Berichten
544
Locatie
Gelderland
Behringer heeft in twee dagen tijd 50.000 orders ontvangen voor de aangekondigde PRO-800. (Het lijkt er dus op dat zelfs de grootste Behringer bashers er toch ook maar stiekem eentje hebben besteld.:D)
Nu kan ik niet veel info vinden over verkoop aantallen van andere (analoge) synths, maar van de DX-7 zijn er zo'n 150.000 gemaakt en van de D-50 zo'n 200.000. Het lijkt er op dat dit één van de best verkopende analoge synths ooit zou kunnen worden.

Screenshot 2023-05-01 at 12.24.12.png
 
Kleine kanttekening dat het orders zijn van hun 'partners', de thomann en baxxen neem ik aan. Maargoed, die zullen hun huiswerk wel gedaan hebben en ook wel een gedeelte pre-order hebben ontvangen.
 
Ik heb m besteld bij Thomann. Voor die prijs kon ik het echt niet laten. Maar als ik zie dat ze zoveel orders hebben ontvangen vraag ik me af hoe lang het wel niet gaat duren voordat ze leveren.

En ik heb persoonlijk geen hekel aan de producten van Behringer, alleen heb ik een gruwelijke hekel aan hun manier van marketing: ze blijven maar synths aankondigen en promoten die pas over jaren klaar zijn. Als ik iets wil, dan wil ik het nu! :bekdicht:
 
Kleine kanttekening dat het orders zijn van hun 'partners', de thomann en baxxen neem ik aan. Maargoed, die zullen hun huiswerk wel gedaan hebben en ook wel een gedeelte pre-order hebben ontvangen.
Klopt, dit zijn alleen nog maar de pre-orders van hun 5 "super partners".
Het zal nog wel even duren voordat Bax en andere aan de beurt zijn.
 
Damn, dat zijn toch wel aantallen, en dat enkel voor een preorder voor de grote “super partners”.
 
Het is echt een bizarre prijs, zelf als je azijnzeikerig gaat analyseren dat hij bij sommige patches nét even anders klinkt het zoals bij de Pro1 en het dus geen goede emulatie is etcetera etcetera. En het toffe is dat je nog steeds een bruikbare poly-mod sectie en complexe LFO hebt voor dat geld. Ik ben er wel in geïnteresseerd na een gedwongen krimp van het fysieke oppervlak van mijn studio alias prutshoek.
 
De illusie om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten spreekt veel mensen aan. En dan op Marktplaats zodra het nieuwtje eraf is, zoals de andere Behringer tjak
 
Het is echt een bizarre prijs, zelf als je azijnzeikerig gaat analyseren dat hij bij sommige patches nét even anders klinkt het zoals bij de Pro1 en het dus geen goede emulatie is etcetera etcetera. En het toffe is dat je nog steeds een bruikbare poly-mod sectie en complexe LFO hebt voor dat geld. Ik ben er wel in geïnteresseerd na een gedwongen krimp van het fysieke oppervlak van mijn studio alias prutshoek.
Dat iets goedkoop is. Of dat iets klinkt als wat er op de doos staat zijn tuurlijk 2 verschillende dingen.
 
Het is echt een bizarre prijs, zelf als je azijnzeikerig gaat analyseren dat hij bij sommige patches nét even anders klinkt het zoals bij de Pro1 en het dus geen goede emulatie is etcetera etcetera. En het toffe is dat je nog steeds een bruikbare poly-mod sectie en complexe LFO hebt voor dat geld. Ik ben er wel in geïnteresseerd na een gedwongen krimp van het fysieke oppervlak van mijn studio alias prutshoek.

Ik heb alleen wat moeite met de envelope en daarmee bepaalde sounds.
Maar heb de pro one en ben er best blij mee.
Dus die kritiek is geen azijnzeiken maar een punt waarop de bro 1 wat te kort komt .
Heb de Pro One nog steeds en ben ook niet van plan om die weg te doen.
Wil er wel grotere knoppen op zetten en een externe envelope aan patchen.

De Pro 800 lijkt me ook interresant. kwa prijs en toch een heeeeeeeel klein beetje de prophet 5 sound.
Ben benieuwd naar de demo's.
zoals @Nap al zei "lekker voor een dubbeltje op de voorste rij zitten". whohohaha

nee ff serieus...heb geen haast.
 
Ik heb alleen wat moeite met de envelope en daarmee bepaalde sounds.
Maar heb de pro one en ben er best blij mee.
Dus die kritiek is geen azijnzeiken maar een punt waarop de bro 1 wat te kort komt .
Heb de Pro One nog steeds en ben ook niet van plan om die weg te doen.
Wil er wel grotere knoppen op zetten en een externe envelope aan patchen.

De Pro 800 lijkt me ook interresant. kwa prijs en toch een heeeeeeeel klein beetje de prophet 5 sound.
Ben benieuwd naar de demo's.
zoals @Nap al zei "lekker voor een dubbeltje op de voorste rij zitten". whohohaha

nee ff serieus...heb geen haast.
Ah helemaal niet nodig het persoonlijk te nemen, je bent niet de enige die tot die conclusie komt op het internet en het verschil is ook gewoon wel te horen.

Het gaat er meer om dat zelfs als je het als een mislukte Prophet 600 beschouwt het alsnog een hele mooie bak voor het geld is, net zoals de Bro 1.
 
Ik heb een paar jaar geleden ooit een lijstje gemaakt van de productie-aantallen per synth. Dat was puur op basis van de publieke bronnen die ik destijds kon vinden, dus geen idee hoe correct/speculatief ze zijn. Misschien wel leuk om in een losse thread een lijstje up-to-date te houden, maar hier is alvast de copy-paste:

Roland-spul:
  • D-50: 200,000
  • Juno: 116,000 (Juno-6, Juno-60 and Juno-106 together)
  • Juno-106: 40,000
  • Jupiter-8: 3,300
  • Jupiter-6: 5,000
  • JX-3P: Estimates vary between 1,000 and 5,000
  • MC-202: 4,000
  • SH-101: 50,000
  • TB-303: 10,000
  • TR-808: 12,000
  • TR-909: 10,000

De rest:
  • EMS Synthi 100: 34
  • Crumar Spirit: 5
  • Fairlight: 300
  • E-MU Emulator: 500
  • PPG Wave 2.3: 700 (2.2 - 300, Waveterm - 300)
  • Oberheim 4 Voice: 800
  • OSCar: 1,000
  • Kawai SX240: 1,000
  • Synclavier: 1,600
  • Yamaha CS80: 2,000
  • Kurzweil 250: 3,000
  • Rhodes Chroma: 3,000
  • EII: 3000
  • Korg Oasys: 3,000 (approximately)
  • EIII/EIIIXP: 3,200+
  • ARP Omni: 4,000
  • Prophet 5: 8,000
  • Mono/Poly: 10,000
  • Sequential Circuits Pro One: 10,000
  • MicroKorg: 200,000+
  • Minimoog: 13,000
  • Korg Wavestation: 14,000 (keyboard model only)
  • MS-20: 20,000+
  • Akai S1000: 22,000
  • Polysix: 30,000
  • Ensoniq Mirage: 30,000
  • Ensoniq ESQ-1: 50,000
  • Korg Poly800: 100,000
  • Korg 01/W: 100,000+
  • DX7: 160,000
  • Korg M1: 250,000
  • Triton: *loads*
 
Volgens mij zijn er een stuk meer JX3p gemaakt dan dat lijstje zegt?

Crumar Spirit lijkt ook eerder 100+ te zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij zijn er een stuk meer JX3p gemaakt dan dat lijstje zegt?
Dit was destijds mijn bron voor die JX-3P stat, voor zoverre internet-bronnen betrouwbaar zijn: :maffia:
 
Ah helemaal niet nodig het persoonlijk te nemen, je bent niet de enige die tot die conclusie komt op het internet en het verschil is ook gewoon wel te horen.

Het gaat er meer om dat zelfs als je het als een mislukte Prophet 600 beschouwt het alsnog een hele mooie bak voor het geld is, net zoals de Bro 1.

neem het ook niet persoonlijk. lijkt erop dat we het wel eens zijn.
De p800 is toch mooier geworden dan ik dacht.
 
Ik ben niet zo'n fan van goedkope kopieën die veel beloven maar uiteindelijk toch meer 'iets weg hebben van' dan dat ze de originele synths repliceren, maar het is inderdaad hoe dan ook heel wat om voor dit geld een volledige polysynth op de markt te zetten en ongetwijfeld zullen er prima sounds uitkomen ook.
 
Het is echt een bizarre prijs, zelf als je azijnzeikerig gaat analyseren dat hij bij sommige patches nét even anders klinkt het zoals bij de Pro1 en het dus geen goede emulatie is etcetera etcetera. En het toffe is dat je nog steeds een bruikbare poly-mod sectie en complexe LFO hebt voor dat geld. Ik ben er wel in geïnteresseerd na een gedwongen krimp van het fysieke oppervlak van mijn studio alias prutshoek.
Voor 399,- wil ik er wel eentje bij. Ik ben ook niet zo geïnteresseerd in of het wel of niet een 100% clone is.
Ik heb in mijn 35 jarige muziek carrière heel wat originele versies van analoge- en digitale bakken in mijn bezit gehad en ze ook allemaal weer verkocht/weggegeven, dus heb geen last meer van het "Poser Syndrome". Daar ben ik te oud voor.

PS. Misschien moeten we eens een "hou oud ben jij eigenlijk?" poll maken? :D
 
De illusie om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten spreekt veel mensen aan. En dan op Marktplaats zodra het nieuwtje eraf is, zoals de andere Behringer tjak

400e is toch niet echt een dubbeltje, het is niet een td3 die veel mensen even voor de gein maar kochten (of kregen). Een dubbeltje impliceert verder inferieure kwaliteit terwijl behringer toch echt wel goede kwaliteitcontrole heeft. Verder juig ik het op MP zetten alleen maar toe :D
 
Back
Top