50.000 x Behringer Pro-800

ik zie niet in wat een p12 met een p6/800 te maken heeft.
ik ben niet echt larisch over de p800 maar als dat je smaak is en hij is kwa klank verder wat minder flexibel dan is dat toch goed?

Analoog is nou eenmaal beperkt kwa sound pallette.
 
ik zie niet in wat een p12 met een p6/800 te maken heeft.
Die hebben niks met elkaar te maken. Net zoals om het even welke synth niks met om het even welke andere synth te maken heeft.
Maar vaak wordt wel vergeleken. Dat doet iedereen. Synths vergelijken. Goedkope met dure, dure met goedkope.
Ik wil de Pro800 bv ook graag vergelijken met de Modal Cobalt 8M. Net een tikje duurder, maar persoonlijk vind ik die zo veel spannender qua synth engine dan de Pro800.

 
Het grootste nadeel is de waarde van dat Behringer spul na 2 jaar.
Hoe kom je daar nou bij, mensen die een paar jaar terug een Deepmind voor pakweg 700 kochten krijgen er nu nog steeds zo'n 500 of meer voor, een Neutron of model D bijv die ooit 300 of iets minder kostte brengt nog altijd meer dan 200 op dus 100 a 200 verlies op je synth na een paar jaar dat valt wel mee toch?
 
Ik heb niet de indruk dat Behringer synths sneller of dieper in waarde dalen dan andere synths inderdaad (nieuwprijs - 25-30%). Tweedehands prijzen zijn stabiel, hoogstens dat er af en toe wat opschudding is als er weer een pallet Behringers wordt gedumpt bij Bax of Thomann tegen veel lagere prijzen dan gebruikelijk maar dat is tot dusver altijd van korte duur.
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben vrij actief op Marktplaats en heb de afgelopen 10 jaar veel verkocht. Ik heb het idee dat de Behringer synths het tweedehands echt helemaal niet slecht doen, wat ik wel een beetje had verwacht. Ik zie ze vaak voor zo'n 70% van de nieuwprijs oid. Dat is misschien iets minder dan de gevestigde merken, maar echt niet slecht. Wat ik opvallend vind is hoe labiel de nieuwprijzen zijn van bijvoorbeeld een Bonopoly of Barp 2600.

Ik zie ook niet echt het nut van een P12 of Cobalt met een P800 vergelijken. Als het niet je smaak is okay, maar dat is echt totaal niet vergelijkbaar.
 
De grootste afschrijving die ik ooit heb mogen doen is 50% op een gerespecteerd toestel (Motif XS7) van een gerenommeerd merk (Yamaha). Die was in 1 klap 50% van zijn waarde kwijt toen de Motif XF serie kort daarna uitkwam. Gekocht voor ±€2500 en uiteindelijk verkocht voor €1200 ofzo, en daar zat niet gek lang tussen. Dat is ook de reden dat ik nóóit meer een nieuwe digitale workstation-achtige synth zal kopen.
 
tja je wilt niet weten wat een supernova II 48v of bijv een nordlead 3 aan waardederving deden bij verkoop.

Ik keek eigenlijk nooit wat een HW bak zou kunnen opleveren, enkel wat ie bij aanschaf mij kon bieden. Met de helft was ik vaak al blij. Software schrijf ik bij aankoop al gelijk af, geen zin in de moeite met al die registraties en usernames/passwords etc. Kan het ook nooit tegenvallen :P
 
De grootste afschrijving die ik ooit heb mogen doen is 50% op een gerespecteerd toestel (Motif XS7) van een gerenommeerd merk (Yamaha). Die was in 1 klap 50% van zijn waarde kwijt toen de Motif XF serie kort daarna uitkwam. Gekocht voor ±€2500 en uiteindelijk verkocht voor €1200 ofzo, en daar zat niet gek lang tussen. Dat is ook de reden dat ik nóóit meer een nieuwe digitale workstation-achtige synth zal kopen.
Idem met een Nord electro 4. Dan brengen ze een 5 en een 6 uit en is hij nog de helft waard...
 
Nou ja, als je iets nieuw koopt weet je dat je bijna altijd wel verlies zult maken bij verkoop en dat vind ik ook niet erg. 20-30% is dan ingecalculeerd. Maar om binnen een jaar ruim de helft van de waarde te zien verdampen, zeker bij zo'n hoog bedrag, vind ik toch wel een dingetje hoor. Als je de synth eeuwig houdt maakt het niet zoveel uit, maar als je af en toe wil schuiven met spullen is het wel even slikken.
 
Dat is het bij mij ook, ik koop synths niet als investering maar ik verander regelmatig van setup en als er dan telkens 50% afschrijving op zou zitten, zou de hobby voor mij onbetaalbaar zijn.
 
Als je hem koopt voor 400, een x aantal uur mee zoet bent en vervolgens kan verkopen voor 300 is het voor mij geen ding.
Telkens +1.000 euro afschrijven wordt wel een dure hobbie.

Aangezien de Pro-800 alweer in backorder staat tot augustus ofzo, wacht ik nog even af.
 
Voordeel van de Pro 800 is dat ik geen grote schommelingen in de nieuwprijs verwacht, in ieder geval niet omlaag. Dat heeft ook invloed op de tweedehands waarde. Ik neem aan dat ze hem niet opeens voor 300 euro gaan verkopen ofzo. De Wasp was laatst iets van 160 euro, dan blijft er tweedehands niks over. De Barp 2600 heb ik ook voor onder de 500 nieuw gezien...
 
Voordeel van de Pro 800 is dat ik geen grote schommelingen in de nieuwprijs verwacht, in ieder geval niet omlaag. Dat heeft ook invloed op de tweedehands waarde. Ik neem aan dat ze hem niet opeens voor 300 euro gaan verkopen ofzo. De Wasp was laatst iets van 160 euro, dan blijft er tweedehands niks over. De Barp 2600 heb ik ook voor onder de 500 nieuw gezien...
Had Behringer laatst niet aangekondigd om alles zoveel % lager te willen verkopen?
 
Ik weet dat jij swereld beste synths in huis hebt en ik denk dat de meeste mensen hier dat ook graag zouden willen. Maar de Boog en Pro One hebben toch wel meer dan 'iets weg van' het origineel. Zie bijvoorbeeld de uitgebreid test van Starsky Carr. Ik zeg dat echt als iemand die geen fan is of vind dat andere bedrijven te duur zijn. Maar ik denk dat sommige van de behringer producten hun doel met vlag en wimpel behaald hebben. Andere zoals de K-2 klinken niet precies als een MS-20, maar wat ik ervan hoor ook nog steeds zeer bruikbaar voor het doel.
Ik zou toch zeker wéér voor de Korg MS-20 mini (of module) gaan als ik nu een MS-20 alike nodig had. Hij is gewoon beter qua klank
 
Afschrijving is voor mij bijna altijd 100%

Het mag stijgen of dalen dalen in MARKTwaarde.
Het betekend allemaal niets als je zelden iets verkoopt.

Maakt het leven simpel en rustgevend. Hobby geld weg is weg. Geluk en plezier in de plaats.
 
Back
Top