50.000 x Behringer Pro-800

Ik heb er een besteld. Geen idee wanneer ik het ontvang.
De sound demo's vond ik zeer overtuigend, heel veel persoonlijkheid. Maar we gaan het meemaken, ik verwacht geen wonderen voor 400 euro, als het maar klinkt als in de demo's ben ik hier behoorlijk blij mee.
Ik vind het echt klinken als zijn eigen ding, niet de kwaliteit van de prophet 6 of de retro perfectie van de 5, maar een soort rauw videoband gevoel waar ik meteen voor viel.

Ik heb trouwens de Neutron (behringer) rack ears meebesteld. Maar ik kon nergens met zekerheid vinden of die geschikt zijn voor de Pro 800 of het 19 inch rack waarin ik het wil hangen. Weet iemand of ik iets gekocht heb, waar ik ook wat aan heb?
 
Ik ben niet zo'n fan van goedkope kopieën die veel beloven maar uiteindelijk toch meer 'iets weg hebben van' dan dat ze de originele synths repliceren, maar het is inderdaad hoe dan ook heel wat om voor dit geld een volledige polysynth op de markt te zetten en ongetwijfeld zullen er prima sounds uitkomen ook.
Ik weet dat jij swereld beste synths in huis hebt en ik denk dat de meeste mensen hier dat ook graag zouden willen. Maar de Boog en Pro One hebben toch wel meer dan 'iets weg van' het origineel. Zie bijvoorbeeld de uitgebreid test van Starsky Carr. Ik zeg dat echt als iemand die geen fan is of vind dat andere bedrijven te duur zijn. Maar ik denk dat sommige van de behringer producten hun doel met vlag en wimpel behaald hebben. Andere zoals de K-2 klinken niet precies als een MS-20, maar wat ik ervan hoor ook nog steeds zeer bruikbaar voor het doel.
 
400e is toch niet echt een dubbeltje, het is niet een td3 die veel mensen even voor de gein maar kochten (of kregen).
Ik verwacht dat ie nog goedkoper gaat worden na verloop van tijd?
Uli heeft indertijd verklaart dat als ze van een item veel verkochten dat ze dan de prijs verlagen omdat ze niet het onderste uit de kan willen hebben maar de (over)winst deels ten goede willen laten komen aan de kopers en daarmee de prijs dan verlagen.
50.000 orders da's nogal wat, behringer wordt steeds polulairder zo lijkt het, zelfs bij de zeikers. :D
 
Ik weet dat jij swereld beste synths in huis hebt en ik denk dat de meeste mensen hier dat ook graag zouden willen. Maar de Boog en Pro One hebben toch wel meer dan 'iets weg van' het origineel. Zie bijvoorbeeld de uitgebreid test van Starsky Carr. Ik zeg dat echt als iemand die geen fan is of vind dat andere bedrijven te duur zijn. Maar ik denk dat sommige van de behringer producten hun doel met vlag en wimpel behaald hebben. Andere zoals de K-2 klinken niet precies als een MS-20, maar wat ik ervan hoor ook nog steeds zeer bruikbaar voor het doel.
Het is ook wel een beetje het totaalpakket, de klank die er vaak net tot behoorlijk naast zit, dat het teruggebracht is naar 19" rack (wat ook duidelijk voordelen heeft, maar de OGs zijn juist zo lekker groot met grote knoppen en schuiven) en dat het gewoon in alles voelt, ruikt en eruit ziet als een liefdeloos gemaakt massaproduct. En dat wordt dan afgezet tegen pareltjes uit de synthgeschiedenis. Dat geeft wel wat wrijving bij mij. Wat dat betreft zou ik het een stuk toffer vinden als Behringer genoeg geleerd heeft van de clones om meer eigen ontwerpen te gaan maken die gewoon op hun eigen merites beoordeeld kunnen worden zonder de hype van de reputatie van een legendarische voorganger. Verder is het inderdaad prima bruikbaar spul, ik heb de K-2, Pro-1 en Neutron gehad en daar kwam prima geluid uit.
 
Het is ook wel een beetje het totaalpakket, de klank die er vaak net tot behoorlijk naast zit, dat het teruggebracht is naar 19" rack (wat ook duidelijk voordelen heeft, maar de OGs zijn juist zo lekker groot met grote knoppen en schuiven) en dat het gewoon in alles voelt, ruikt en eruit ziet als een liefdeloos gemaakt massaproduct. En dat wordt dan afgezet tegen pareltjes uit de synthgeschiedenis. Dat geeft wel wat wrijving bij mij. Wat dat betreft zou ik het een stuk toffer vinden als Behringer genoeg geleerd heeft van de clones om meer eigen ontwerpen te gaan maken die gewoon op hun eigen merites beoordeeld kunnen worden zonder de hype van de reputatie van een legendarische voorganger. Verder is het inderdaad prima bruikbaar spul, ik heb de K-2, Pro-1 en Neutron gehad en daar kwam prima geluid uit.
Behringer heeft regelmatig aangegeven te maken wat de klanten willen. En die klanten willen nou eenmaal graag allemaal een Jupiter-8 of een Prophet-5 of een Moog, maar dan wel eentje die in hun budget past. Daar springen ze handig op in.

Ikzelf zou graag een Deepmind 2.0 XXL Deluxe willen zien. met meer golfvormen, een derde OSC en een patch matrix en layers van twee of meer klanken. Behringer heeft die kennis in huis, maar het is blijkbaar rendabeler om synths (clones) te maken die mensen herkennen.
 
Ikzelf zou graag een Deepmind 2.0 XXL Deluxe willen zien. met meer golfvormen, een derde OSC en een patch matrix en layers van twee of meer klanken. Behringer heeft die kennis in huis, maar het is blijkbaar rendabeler om synths (clones) te maken die mensen herkennen.
Inderdaad. Dat zou een gigantisch betere richting zijn. Ook nog 2x 8-stemmig. En zelfs als die dan 1.200€ kost (afgaande op de doorsnee Behringer prijzen) dan nog wordt dat imo een succes. Want wat hier allemaal wordt opgesomt zit bv in mijn Summit, maar die kost al gauw 2K. Een DSI REV2 zlefs nog meer. Dus ja, ik denk wel dat zo iets levensvatbaar is.
Maar hopelijk zien we snel de PRO16 verschijnen...
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad. Dat zou een gigantisch betere richting zijn. Ook nog 2x 8-stemmig. En zelfs als die dan 1.200€ kost (afgaande op de doorsnee Behringer prijzen) dan nog wordt dat imo een succes. Want wat hier allemaal wordt opgesomt zit bv in mijn Summit, maar die kost al gauw 2K. Een DSI REV2 zlefs nog meer. Dus ja, ik denk wel dat zo iets levensvatbaar is.
Maar hopelijk zien we snel de PRO16 verschijnen...
Dat zou ik ook wel tof vinden, al is de deepmind ook min of meer gebaseerd op de 106. Het zou interessant kunnen zijn als behringer vaker klassieke design aanpast en uitbreid. Het zou ook wel tof zijn als hun instrumenten wat minder lelijk waren... maar ja, dat zouden ze wss ook duurder worden. Er komt iig wel een opvolger va de Neutron aan, de Proton geloof ik? Toch een van hun meest originele creaties.

 
Ikzelf zou graag een Deepmind 2.0 XXL Deluxe willen zien. met meer golfvormen, een derde OSC en een patch matrix en layers van twee of meer klanken. Behringer heeft die kennis in huis, maar het is blijkbaar rendabeler om synths (clones) te maken die mensen herkennen.
Dat zou ik ook wel tof vinden, al is de deepmind ook min of meer gebaseerd op de 106. Het zou interessant kunnen zijn als behringer vaker klassieke design aanpast en uitbreid. Het zou ook wel tof zijn als hun instrumenten wat minder lelijk waren... maar ja, dat zouden ze wss ook duurder worden. Er komt iig wel een opvolger va de Neutron aan, de Proton geloof ik? Toch een van hun meest originele creaties.

Ja dat zou leuk zijn en ik ben ook benieuwd naar die Proton die nog op stapel staat, de Neutron vond ik een schot in de roos dus ik wil de opvolger wel zien in ieder geval.
Natuurlijk kunnen ze bij behringer ook echt goede nieuwe synths maken, ze hebben alweer een paar jaar terug een afdeling in Japan geopend om te werken aan zg "flagship synths" en ik vraag me af of ze daar in staking zijn gegaan? :D innovation centre

Maar ik vind het ook tof dat ie van alles voor iedereen bereikbaar maakt, zo'n Polykobol die je vrijwel niet tegenkomt of een VCS voor een leuk prijsje ipv onbetaalbaar dat is wat veel synthliefhebbers wel willen dus wat mij betreft gaat ie nog ff door met het uitbrengen van kloons al heb ik maar in een paar modellen interesse.
 
Dit is geweldig toch?

Nu kunnen veel mensen genieten van hetgeen de P600 te bieden heeft aan een betaalbare prijs met garantie.

Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde maar goed genoeg voor bakken plezier.

DSI doet het niet, die doen liever €3789 memorymoog remakes. Blij dat Behringer het dan doet.
 
58e2b5b7ec09561cdadd197fa09b0c6e--cute-funny-pics-funny-photos.jpg

"Niet helemaal hetzelfde"

Geintje natuurlijk :D
 
Van Thomann:
Wat betreft de schatting van de herbevoorrading van de Behringer Pro-800: we verwachten dit product rond 1 augustus 2023 weer te ontvangen van onze leverancier.
 
Behringer heeft regelmatig aangegeven te maken wat de klanten willen. En die klanten willen nou eenmaal graag allemaal een Jupiter-8 of een Prophet-5 of een Moog, maar dan wel eentje die in hun budget past. Daar springen ze handig op in.

Ikzelf zou graag een Deepmind 2.0 XXL Deluxe willen zien. met meer golfvormen, een derde OSC en een patch matrix en layers van twee of meer klanken. Behringer heeft die kennis in huis, maar het is blijkbaar rendabeler om synths (clones) te maken die mensen herkennen.
Een derde OSC? Het ding heeft er niet eens twee. Of toch geen twee volwaardige. En moesten ze die ruis er eens uitkrijgen (ik denk dat die vooral uit de effects komt) en een deftig display voorziern, zou ik al blij zijn. Oh ja: en een deftig display.
 
Dit is geweldig toch?

Nu kunnen veel mensen genieten van hetgeen de P600 te bieden heeft aan een betaalbare prijs met garantie.

Natuurlijk is het niet helemaal hetzelfde maar goed genoeg voor bakken plezier.

DSI doet het niet, die doen liever €3789 memorymoog remakes. Blij dat Behringer het dan doet.
Klopt dat DSI dat niet meer doet. Ze bestaan al een tijdje niet meer….
 
Klopt dat DSI dat niet meer doet. Ze bestaan al een tijdje niet meer….
Goh ja, ik moet ook wel toegeven dat ik zonet (wijselijk?) een Prophet12 heb gekocht. (en die klinkt mwhoohaaa grrrrr lekkerrrrr)
En dus lig ik ook niet echt wakker van de Pro Behringer wha-ever dinge...
Maar als het ding goed klinkt, dan klinkt het goed. En 'goed' is dan een subjectief gevoel dat ieder maar voor zichzelf moet uitmaken.
Feit is dat je alvast weinig verkeerd kan doen voor die prijs...
:D
 
Laatst gewijzigd:
Moet het nog zien dat ze er 50.000 van verkopen…
en dat ze er 50.000 van geproduceerd krijgen, vooralsnog wordt er veel beloofd maar loopt de levering de laatste jaren nogal achter .

Maar we houden de moed erin, hopende op die vcs synthi waar al enige jaren zo’n mooi prototype van is
 
Het grootste nadeel is de waarde van dat Behringer spul na 2 jaar.
Als ik de demo's van de Pro 800 na elkaar beluister, dan valt me steeds op dat je snel hervalt in dat soort typische brassy, stringy klanken... Dus is nog wat afwachten wat volgt ,voor zover de eenvoudige Pro synth engine dat toelaat.
Als je vervolgens de DSI P12 beluisterd (akkoord, die kost 2dehands nog steeds 4x zoveel als de Pro 800) - tja dan hoor je heelwat anders dat imo toch van een heel ander niveau is. Wat overigens ook weer niet betekent dat de Pro800 minderwaardig is...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top