• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Peavey PC1600(x) MIDI controller

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

zero1

Ouwe rot
Lid sinds
4 april 2003
Berichten
834
Locatie
Utrecht
Te koop: Peavey PC1600(x) MIDI Controller

pc1600_1.jpg


Een van de eerste MIDI controllers die op de markt kwam, begin jaren 90, en nog steeds erg interessant, naar mijn mening.
Hij is volledig zelf programmeerbaar, met uiteraard alle mogelijke MIDI controller data maar ook SysEx. Daardoor is hij erg geschikt als controller voor ongeveer elk MIDI apparaat: synth(module)s, drumcomputers, effectprocessors, workstations, software, licht sturing enz.

Peavey zelf heeft uiteraard al de nodige presets bijgeleverd, maar op het net zijn nog veel meer patches te vinden. En als jouw exotische bak er niet bij zit en je bent een beetje technisch dan maak je gewoon zelf een patch. Ik heb dat in ieder geval wel gedaan, valt best mee. Er bestaan een aantal editors voor PC & Mac om patches te maken en te beheren. Ook exotische SysEx boodschappen als checksums voor Roland & Yamaha apparatuur worden ondersteund.

Zeer geschikt voor het editen van o.a.: Oberheim Matrix6(R)/1000/Xpander, Lexicon LXP/PCM, Roland AlphaJuno/MKS, Waldorf, Yamaha DX/TX, Digidesign ProTools (native ondersteund), Emu, Korg............. enz enz.

Ook leuk: de twee CV inputs geven leuke freak opties, wat dacht je van je analoge synth/sequencer je MIDI apparatuur laten aansturen? Of met voetpedalen controller/SysEx data sturen.....

pc1600_2.jpg


tech specs:

- 16 faders (60mm)
- 16 drukknoppen
- 1 data wheel
- 2 control voltage (cv) / pedal inputs inputs
- MIDI out & in connectors
- 3 MIDI thru opties: merge, replace, update

50 presets, programmeerbare setup string, MIDI filtering

Formaat: 43 x 16 x 5 cm

Dit ding is zeer(!) solide gemaakt, dik plaatstaal met alle aansluitingen stevig vastgeschroefd. Hij kan makkelijk mee op wereldtoernee!

pc1600_1b.jpg


Meer info:

unofficial PC1600 site voor veel nuttige info & links. Ook links naar de handleiding in PDF formaat.

De peavey support site voor presets & FAQ


Degene die ik te koop heb is de oorspronkelijke PC1600, maar deze heeft de firmware update van de nieuwere PC1600x (versie 2.2). Technisch is hij 100% in orde. Uiterlijk 98% (heel lichte lakschade).
De foto's hier zijn van internet geplukt. De mijne ziet er iets beter uit!


Onderop heb ik twee gaten gemaakt waarin kooimoeren zitten. Daarmee is hij ergens vast op te schroeven. Ik had hem zo op een 19" blindpaneel. Dat paneel krijg je erbij. De behuizing van de voeding is ooit gesneuveld, ik heb er toen een ander kastje omheen gezet.

Heb recent het ding helemaal schoongemaakt en nagekeken. De memory back-up batterij is vervangen, dus die moet er weer jaren tegen kunnen!

De originele handleidingen krijg je erbij.
Hij gaat hier, na vele jaren trouwe dienst en met een beetje pijn in m'n hart, de deur uit. Want: ik heb geen MIDI apparatuur meer om aan te sturen.....

Vraagprijs: 222 euro.
Je ziet ze zo weinig te koop dat een vraagprijs lastig is te bepalen. En tegen opbod verkopen mag hier niet. Dus ik begin misschien wat aan de hoge kant en mocht het te lang duren voordat ie verkocht wordt dan zal de prijs zakken. Maar ik heb geen haast! Dus erg laag bieden heeft geen zin (reageer ik ook niet op).

Ruil: alleen tegen een controller die meer op computer gebruik is toegesneden: Bitstream 3x, Novation Zero-SL, Mackie Control... Met eventueel bijbetaling. Geen interesse in controllers van Behringer, Evolution, dingen met toetsen of andere MIDI gear.

Ophalen in Utrecht centrum. Versturen doe ik liever niet.
 
PC1600.jpg


Een foto van mijn exemplaar, nu gemonteerd op het 19" paneel. Het lampje krijg je er ook nog bij! De adapter daarvan ook, als ik die nog terug kan vinden.
 
Goh ik had gedacht dat ik deze snel kwijt zou zijn... Kennelijk weet men hier dit ding niet op z'n waarde te schatten. Of niemand edit meer z'n midi synths. Nou ja.
Nieuwe prijs: 202 euro....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top