50.000 x Behringer Pro-800

Groot gelijk met nog even wachten! SungodRa heeft zijn patches nu in 3 varianten vanwege de verschillen in firmware.
Balen zeg, niet best...

Ook ik heb een hele soundset klaar staan voor release. :D
Ik heb even gewacht, want ik had gehoopt dat de Pro-800 na deze laatste firmware de mogelijk had om de cutoff toe te wijzen aan je modwheel.
Vet! Waar release je?
 
Geen idee, ik heb geen Pro-800 maar ik zit erover na te denken 1 te kopen.
Is het dit?

Volume and tune controls not reacting, related to following issues:• “With Soft Thru = OFF, no volume”• “Not working while the PRO800 is connected to MIDI USB”• “MCP live issues”• “After receiving controllers 3 (Tune) or 7 (Vol) the controls stop working, but turning themachine off and on makes them work again.”

Release Notes
Bij de recensies op thomann.de las ik half juni het volgende

.... Auch nach dem heutigen Firmwareupdate sind noch ein paar kleine Bugs da. Z.B das das Volumen nach den Ausschalten auf 0 gesetzt wird. Also nach dem einschalten immer das Volumen hochziehen, sonst bleibt das Gerät Stumm....

Weerhoudt me er nog even van om op de koopknop te drukken.
Over de menu structuur om naar redelijk basale instellingen te komen, lees ik ook best wat negatieve impressies.
 
Ik snap niet waarom je synths zou kopen om 'presets' mee af te spelen, maar voor elk wat wils.
Ik moet toch wel zeggen dat als ik een bak een tijdje heb gehad en vanaf init verse patches gebouwd heb ik toch heel andere dingen hoor als andere mensen patches hebben gemaakt. Ook vaak in demo's worden bepaalde geluiden op een andere manier gespeeld dan ik het doe en dan kan dat ene dunne geluidje ineens heel mooi zijn terwijl ik meestal voor dik en/of rauw ga.

Maar om een berg presets in te laden en dan door de geluiden heen te skippen terwijl je een beetje met de cutoff kut is wel waardeloos. Ik ben daar echt definitief op afgeknapt bij de Matrix 1000, daar had ik het idee na 2-300 patches dat ik alleen nog maar het zelfde brassy stringy geluid zat te luisteren.
 
Ik snap niet waarom je synths zou kopen om 'presets' mee af te spelen, maar voor elk wat wils.
Je hebt mensen die veel spelen en niet sound design doen.
Zelf heb ik nooit presets gekocht. Gebruik wel eens een preset.
Maar als je je eigen geluiden maakt en dan daar mee schrijft voelt het voor mij vaak net beter/persoonlijker..
Maar goed er zijn zoveel manieren van muziek beleving. Belangrijk is dat je doet waar je blij van word. :)
 
Ik speel presets op piano, orgel en accordeon. Ik koop synths om me in te verliezen. wat anderen ermee doen boeit me niet echt.
 
Ik snap niet waarom je synths zou kopen om 'presets' mee af te spelen, maar voor elk wat wils.
Even heel kort: de meegeleverde presets in de Pro-800 zijn gewoon K*T.
Maar als je de moeite neemt om zelf het apparaat te ontdekken haal je er al heel snel veel betere klanken uit.

(Dit geldt trouwens ook voor de Deepmind. Ik heb deze na een dag al terug gestuurd omdat de klanken me tegen vielen. Toen ik een paar maanden later de module versie aangeboden kreeg en er zelf mee aan de slag ging was het plots een heel ander verhaal. Zeker waneer de de "Dual Sawtooth trick" gebruikt is de Deepmind-12 echt super vet!)
 
Bij de recensies op thomann.de las ik half juni het volgende

.... Auch nach dem heutigen Firmwareupdate sind noch ein paar kleine Bugs da. Z.B das das Volumen nach den Ausschalten auf 0 gesetzt wird. Also nach dem einschalten immer das Volumen hochziehen, sonst bleibt das Gerät Stumm....

Ik heb één van de eerste en heb dit nog nooit meegemaakt.

Over de menu structuur om naar redelijk basale instellingen te komen, lees ik ook best wat negatieve impressies.
Ik kan me voorstellen dat mensen die gewend zijn aan moderne synths met grote displays en touch screens met deze "klacht" komen. Maar persoonlijk vind ik dit echt onzin. Dit is een clone van de Prophet-600 en de menu structuur is dus hetzelfde.
 
Met de veranderingen tov de release firmware voelt het bijna als een mk.II, ze hebben er een hoop aan verbouwd, in positieve zin.
 
Bij de recensies op thomann.de las ik half juni het volgende

.... Auch nach dem heutigen Firmwareupdate sind noch ein paar kleine Bugs da. Z.B das das Volumen nach den Ausschalten auf 0 gesetzt wird. Also nach dem einschalten immer das Volumen hochziehen, sonst bleibt das Gerät Stumm....

Weerhoudt me er nog even van om op de koopknop te drukken.
Over de menu structuur om naar redelijk basale instellingen te komen, lees ik ook best wat negatieve impressies.

Ik citeer mezelf even, omdat er inmiddels dicht bij huis een informatieve clip is gemaakt die toch meer enthousiasme bij me heeft gezaaid.
Heb geen aandelen of belang in deze club, maar leek me de moeite van het melden waard.
MI gewoon informatief op een heel ingetogen manier via heldere captions, zonder gesproken text icm verbale zelf-felicitatie die bij veel synthfluencers onvermijdelijk lijkt.
Enige dat ik er niet zo 123 in terug zie is onder welke FW versie dit gedaan is.
Voor de Minifreak hebben dezelfde mensen destijds volgens mij ook zoiets gemaakt, waardoor ik me redelijk soepel over m'n weerstand tegen Arturia-producten kon heenzetten ;-)

 
Ik citeer mezelf even, omdat er inmiddels dicht bij huis een informatieve clip is gemaakt die toch meer enthousiasme bij me heeft gezaaid.
Heb geen aandelen of belang in deze club, maar leek me de moeite van het melden waard.
MI gewoon informatief op een heel ingetogen manier via heldere captions, zonder gesproken text icm verbale zelf-felicitatie die bij veel synthfluencers onvermijdelijk lijkt.
Enige dat ik er niet zo 123 in terug zie is onder welke FW versie dit gedaan is.
Voor de Minifreak hebben dezelfde mensen destijds volgens mij ook zoiets gemaakt, waardoor ik me redelijk soepel over m'n weerstand tegen Arturia-producten kon heenzetten ;-)


Hartelijk dank voor de mooie woorden @levka :okdan: - De clip is gemaakt met de laatste firmware: v1.4.3. Bedankt voor de tip, meteen even toegevoegd aan omschrijving.
 
Back
Top