50.000 x Behringer Pro-800

Da's niet wat er staat - er staat dat ze de envelopes mogelijk sneller kunnen maken, en vragen of men het ook wil.

update met snapier envelopes....dat lijkt me wel een leuke update.
Ja zeg, als je een cloon maakt dan is het de bedoeling dat het zeker qua klank 1:1 is. Anders is het geen cloon.
Ik heb zelf 2x M1000, en ik lig er niet bepaald wakker van dat die niet erg snappy zijn. It is what it is. Ik gebruik de M1000 ook niet voor snappy, maar voor mellow. :-)
Eerlijk gezegd vind ik dat soort discussies een beetje gemekker. Who cares... ? En al zeker niet voor die prijs. Pseudo-purist-synth-kennertjes-geneuzel.
Als je nu zou zeggen: waarom heeft die BehBak geen 128 voices en 16 outputs, dan had je een punt.
 
Laatst gewijzigd:
Hele fijne muzikale demo van iemand die er twee aan elkaar gekoppeld heeft als 16 voice, 800 euro voor deze sound is echt tof;


Dik hoor, maar dat is meteen de reden waarom ik geen Pro400 koop. Het had een Pro 800 moeten zijn. A/B Layer en Bi-timbraal met cascade of Polychain functie. Gemiste kans.
Het blijft dus wachten op de Pro16...
 
Ik heb ondertussen zo'n 100 nieuwe presets gemaakt. Wat is de beste manier om ze online aan te bieden?
 
Youtube demo van de sounds en een downloadlink in de beschrijving van de video? Of wil je ze te koop aanbieden?
 
Ja zeg, als je een cloon maakt dan is het de bedoeling dat het zeker qua klank 1:1 is. Anders is het geen cloon.
Ik heb zelf 2x M1000, en ik lig er niet bepaald wakker van dat die niet erg snappy zijn. It is what it is. Ik gebruik de M1000 ook niet voor snappy, maar voor mellow. :-)
Eerlijk gezegd vind ik dat soort discussies een beetje gemekker. Who cares... ? En al zeker niet voor die prijs. Pseudo-purist-synth-kennertjes-geneuzel.
Als je nu zou zeggen: waarom heeft die BehBak geen 128 voices en 16 outputs, dan had je een punt.
Bro you funny 😂

Er is op een gegeven moment een premie uitgeloofd voor een snellere cpu en ook envelopes. Voor de M1000 gelukt.
ik zou een moord doen voor snellere en envelopes op mijn Matrix 6.
Maar goed verder leuke bak zoals die is.
klinkt iets beter dan de M1000 vind ik als pseudo purist synth kenner neuzel.
Dit omdat de DCO's van de M6 meer driften omdat de pitch clock anders is uitgevoerd. whohohohhahaha
 
Een bericht op Facebook suggereert dat ze in een nieuwe firmware update het bereik van de filter envelope hebben vergroot. Iets dat als een tekortkoming wordt besproken in deze video, vanaf minuut 08:30: Starsky Carr Analysis video

ik ben benieuwd. Ik hoop het deze week van Thomann te ontvangen.
 
Een bericht op Facebook suggereert dat ze in een nieuwe firmware update het bereik van de filter envelope hebben vergroot. Iets dat als een tekortkoming wordt besproken in deze video, vanaf minuut 08:30: Starsky Carr Analysis video

ik ben benieuwd. Ik hoop het deze week van Thomann te ontvangen.
Ik ben heel tevreden over de Pro-800 over het algemeen, maar hoop wel dat deze update ook het "MIDI Overflow" probleem oplost.
Dit gebeurt trouwens alleen wanneer ik mijn Yamaha CS6x gebruik. Net als de meeste andere Yamaha synths stuurt deze een belachelijke hoeveelheid Active Sensing Data uit. Ik filter dit er normaal al uit via mijn DAW, maar bij het rechtstreeks aansluiten via MIDI kan dat niet.
 
Laatst gewijzigd:
Screenshot 2023-07-12 at 23.04.46.png
 
Op je wenken bediend? Ik ben benieuwd of het probleem zo verholpen is.
Ik ben nu aan het updaten en ga zo snel mogelijk testen.
Gelukkig neemt Behringer hun "we hear you" motto serieus.
 
Eerste indruk OMG! Het filter bereik is ZO VEEL GROTER :okdan: Wat een verschil.

Ook het bereik van de LFO-MOD is veel groter geworden en je kan daardoor de Pro-800 zo veel "rauwer" laten klinken. Ik moet al mijn gemaakte presets weer langs lopen om ze aan te passen, maar heb nu ook heel veel inspiratie voor nieuwe sounds.
 
Is het filter bereik nu ook groter dan van de Prophet 600 of is het nu gelijk daaraan?
 
Back
Top