50.000 x Behringer Pro-800

Is het filter bereik nu ook groter dan van de Prophet 600 of is het nu gelijk daaraan?
Ik heb helaas geen Prophet-600, dus de vergelijking moet ik aan Starsky Carr laten, maar deze update is echt een wereld van verschil.
Het is nu bijvoorbeeld geen enkel probleem meer om snappy synth bassen ala Pro-One te maken, wat me hiervoor niet lukte.
 
Zit te klooien met de banks en de presets, bank A wordt aangegeven op het display maar hoe selecteer ik B,C of D?
Ik kan in die quick start guide niet vinden hoe je een init patch selecteert of van bank A naar B, C of D gaat en draaien aan de value knop verandert ook niets, op 101 drukken gaat ie weer naar patch A-1
Iemand enig idee?
 
Houd de Preset knop ingedrukt en druk daarna op [1,2,3 of 4] en laat ze los. Je hebt nu bank respectievelijk bank [A, B, C of D] te pakken.
Init presets zitten in bank B, C en D. Een preset kun je copy-pasten mocht dat later nodig zijn. Een flink nadeel is dat zodra je een bijvoorbeeld de LFO shapes wilt wisselen, je volgens mij niet meer terug kan naar de number-readout (patch nummer), dus als je je patch wilt wegschrijven dan moet je onthouden hebben in welk slot je bezig was.

Presets moet je helaas met de hand kiezen of via een program change, de value-knop wordt daar helaas (nog) niet voor gebruikt.

Tevens is er vandaag weer een nieuwe update uit (v1.27) met nieuwe features en fixes.
 
Houd de Preset knop ingedrukt en druk daarna op [1,2,3 of 4] en laat ze los. Je hebt nu bank respectievelijk bank [A, B, C of D] te pakken.
Init presets zitten in bank B, C en D.
Ah oké, dat ze dat niet even in de manual zetten, ze doen alsof iedereen dat gewoon weet, thanks!
Een preset kun je copy-pasten mocht dat later nodig zijn. Een flink nadeel is dat zodra je een bijvoorbeeld de LFO shapes wilt wisselen, je volgens mij niet meer terug kan naar de number-readout (patch nummer), dus als je je patch wilt wegschrijven dan moet je onthouden hebben in welk slot je bezig was.
Oh goed dat je vertelt anders raak je zomaar dingen kwijt.
Presets moet je helaas met de hand kiezen of via een program change, de value-knop wordt daar helaas (nog) niet voor gebruikt.
Had ik al wel begrepen alleen dacht ik in m'n naiviteit omdat ik niet naar een nadere bank kon dat dit wellicht met de valueknob zou kunnen.
Het zou wel handig zijn denk ik dat die valueknob gewoon actief zou kunnen zijn op die manier dat zodra je in een categorie zit dat die valueknob op dat moment actief wwordt voor de categorie waar je in bezig bent.
Zou wel iets zijn voor een komende update, hoop dat mensen dat gaan aangeven want Uli wil dat soort dingen wel meenemen als genoeg mensen om iets vragen.
Tevens is er vandaag weer een nieuwe update uit (v1.27) met nieuwe features en fixes.
Had ik gezien, ik heb 'm al geupdate, dank je!
 
Laatst gewijzigd:
Ah oké, dat ze dat niet even in de manual zetten, ze doen alsof iedereen dat gewoon weet, thanks!

Oh goed dat je vertelt anders raak je zomaar dingen kwijt.

Had ik al wel begrepen alleen dacht ik in m'n naiviteit omdat ik niet naar een nadere bank kon dat dit wellicht met de valueknob zou kunnen.
Het zou wel handig zijn denk ik dat die valueknob gewoon actief zou kunnen zijn op die manier dat zodra je in een categorie zit dat die valueknob op dat moment actief wwordt voor de categorie waar je in bezig bent.
Zou wel iets zijn voor een komende update, hoop dat mensen dat gaan aangeven want Uli wil dat soort dingen wel meenemen als genoeg mensen om iets vragen.

Had ik gezien, ik heb 'm al geupdate, dank je!

Je raakt inderdaad snel dingen kwijt. Je kunt bijvoorbeeld soms ook tegen een soort van save bug aanlopen:
Druk je op rec, dan kun je daarna het slot nummer van de bank aangeven waar je de patch wilt saven. Vaak is dit hetzelfde nummer. Soms blinkt het rec ledje dan niet meer nadat je het nummer in hebt gevoerd. Dan is de patch dus op geslagen. Maar in sommige gevallen blijft het ledje van de knop [rec] wel knipperen. Tip: Voer dan weer dat nummer in, anders ben je je patch kwijt.
 
Ah oké, dat ze dat niet even in de manual zetten, ze doen alsof iedereen dat gewoon weet, thanks!
Staat toch gewoon in de manual hoor. Pagina 60

Screenshot 2023-07-13 at 22.57.22.png
 
Staat toch gewoon in de manual hoor. Pagina 60
Je hebt gelijk, het was me ontgaan.
Misschien komt het doordat het qua talen elk stukje een beetje door elkaar staat ipv de hele manual in elke taal in z'n geheel, dat maakt het wat onoverzichtelijk op die manier.
 
Je hebt gelijk, het was me ontgaan.
Misschien komt het doordat het qua talen elk stukje een beetje door elkaar staat ipv de hele manual in elke taal in z'n geheel, dat maakt het wat onoverzichtelijk op die manier.
helemaal mee eens. De handleiding kan zeker nog wat aandacht gebruiken. Vooral omdat de nieuwe functies er ook nog niet in staan.
 
Houd de Preset knop ingedrukt en druk daarna op [1,2,3 of 4] en laat ze los. Je hebt nu bank respectievelijk bank [A, B, C of D] te pakken.
Init presets zitten in bank B, C en D. Een preset kun je copy-pasten mocht dat later nodig zijn. Een flink nadeel is dat zodra je een bijvoorbeeld de LFO shapes wilt wisselen, je volgens mij niet meer terug kan naar de number-readout (patch nummer), dus als je je patch wilt wegschrijven dan moet je onthouden hebben in welk slot je bezig was.

Presets moet je helaas met de hand kiezen of via een program change, de value-knop wordt daar helaas (nog) niet voor gebruikt.

Tevens is er vandaag weer een nieuwe update uit (v1.27) met nieuwe features en fixes.
Er is weer een nieuwe firmware update (1.3.7) uit waarbij het skippen van de presets o.a. is aangepast:

• Navigate presets with VALUE encoder, only works when the PRESET LED is solid i.e.:
• The preset is loaded and not edited.
• And when the PREF or SETTINGS are not active.
• INFO: There is loading delay, only the last selected preset is loaded.
 
Er is weer een nieuwe firmware update (1.3.7) uit waarbij het skippen van de presets o.a. is aangepast:

• Navigate presets with VALUE encoder, only works when the PRESET LED is solid i.e.:
• The preset is loaded and not edited.
• And when the PREF or SETTINGS are not active.
• INFO: There is loading delay, only the last selected preset is loaded.
Weet je misschien of die volume = 0 bug nu ook is opgelost?
 
Geen idee, ik heb geen Pro-800 maar ik zit erover na te denken 1 te kopen.
Is het dit?

Volume and tune controls not reacting, related to following issues:• “With Soft Thru = OFF, no volume”• “Not working while the PRO800 is connected to MIDI USB”• “MCP live issues”• “After receiving controllers 3 (Tune) or 7 (Vol) the controls stop working, but turning themachine off and on makes them work again.”

Release Notes
 
Er is weer een nieuwe firmware update (1.3.7) uit waarbij het skippen van de presets o.a. is aangepast:

• Navigate presets with VALUE encoder, only works when the PRESET LED is solid i.e.:
• The preset is loaded and not edited.
• And when the PREF or SETTINGS are not active.
• INFO: There is loading delay, only the last selected preset is loaded.
Ik las op gearslutz best wat slechte reacties op de nieuwe firmware. Zo zouden ook modulatie signaalsterktes zijn aangepast waardoor oudere presets anders klinken.
Zo ook bijv gekochte patches.
 
Dank voor het delen @MonoTron en @Eprom - Een van de redenen waarom we hier nog wachten met het uitbrengen van een sound set. Eigenlijk is de synthesizer te vroeg uitgebracht (open beta lijkt het). Tof van die editor @Eprom !

Groot gelijk met nog even wachten! SungodRa heeft zijn patches nu in 3 varianten vanwege de verschillen in firmware.
 
Dank voor het delen @MonoTron en @Eprom - Een van de redenen waarom we hier nog wachten met het uitbrengen van een sound set.
Ook ik heb een hele soundset klaar staan voor release. :D
Ik heb even gewacht, want ik had gehoopt dat de Pro-800 na deze laatste firmware de mogelijk had om de cutoff toe te wijzen aan je modwheel.
 
Back
Top