Wie gebruikt een losse audio-editor (en waarvoor)?

... en ik kom er net (pas) achter dat het Paulstretch-algoritme standaard in Audacity zit. Niet zo uitgebreid qua opties als de normale "x-versie", maar wel tof om te weten.
Ja die in Audacity is heel goed. Ik gebruik de plugin Paulstretch X niet eens meer. Even wat in Audacity laden en stretchen gaat sneller.
 
Een losse audio editor geeft mij wel overzicht dus ik zou zeggen dat het wel extra waarde toevoegt. Sound forge heb ik niet eerder gebruikt zover ik me kan herinneren. Als ik aan Magix denk, denk ik aan Magix music maker 1 en 2 daar had ik vroeger veel lol mee gehad (herinner de videoclips). Ze zullen ondertussen natuurlijk wel wat serieuzere programma's maken ^_^

Ik gebruik idd ook al wat jaren Audacity. Naast dat het een stabiel programma is waar je snel en redelijk precies mee kunt editen is heeft het ook gewoon een praktische reden; met Linux heb je minder keus en Audicity het prettigst van de de opties op de keuzelijst. Erg blij met Audacity.
 
Geinig, al die CoolEdit Pro users. Hier ook lang gebruikt. En daarna met hetzelfde euvel gezeten: ga ik lopen pielen in m'n DAW (Cubase)? Niet altijd handig voor snelle montages.
Nu gebruik ik daar Izotope RX voor. Nooit kunnen wennen aan Audacity helaas. Andere opties die langskwamen ga ik zeker (weer) proberen: Edison, WavePad, Wavosaur en ocenaudio.
 
Back
Top