VST/AU editor voor Yamaha PLG150-AN (o.a. AN200), maar...

VasC

Dat smurfen we...
Lid sinds
8 november 2003
Berichten
3.565
Locatie
Boven het Noordzeekanaal
Ik denk dat veel mensen een beetje met hetzelfde probleem zitten. Het is hier op SF wel vaker ter sprake gekomen maar ook op andere sites.

Voor de Yamaha PLG150-AN (zit o.a. in de AN200, maar ook los te koop voor in de MOTIF (tot ES), CS6x, S80 etc.) kaarten kun je AN1x edit gebruiken etc. maar deze software wordt niet meer ondersteund. Daarnaast heb je op de MAC een probleem. Dus ik dacht, laat ik eens de mannen van reKon Audio mailen en met de vraag of ze geen plannen hebben voor een editor te maken, net als hun andere editors, als vst/au gebruikt kan worden in je DAW. Oké, je kunt discussiëren over het feit of zo'n editor handig is voor een Nord Lead 2 of een virus, maar voor de PLG150-AN kaarten lijkt het mij zeker wel het geval. Zeker om de volle potentie uit de kaart te halen. Het lijkt mij iig super als je deze vanuit je DAW kunt besturen en dan ook op een MAC, maar ook op de PC. Lijkt mij ook iets zekerder voor de toekomst i.p.v. software door Yamaha gemaakt.

Dus ik mail hem en hij geeft het volgende aan:

"Not likely, as I do not own that hardware. I would need to have the hardware on hand to build and test it. If you really want to see it happen, you could temporarily donate it to me to build it out (about two months, then I return it and pay to ship it back."

Op zich dus wel veel belovend, maar om nu mijn CS6x op te sturen, gaat ook wel een beetje ver. Als ik een AN200 had gehad, dan was het wellicht iets anders geweest. Is in ieder geval een stuk lichter ;) Aan de andere kant zou het mooi zijn als hij zelf zo’n ding zou kopen voor weinig, ik denk namelijk dat het een erg handig stuk software zou zijn. Zeker omdat er voor de MAC geen alternatieven zijn en de ondersteuning voor de bestaande software op de PC ook niet meer bestaat.
Dus mocht iemand zijn AN200, 2 maandjes willen en kunnen missen…;) dan liggen er mogelijkheden, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat niemand dat wilt.

Of zijn er andere alternatieven beschikbaar (voor de MAC, en dan niet Windows draaien op de MAC)
 
ik las ooit op het forum over iemand die de plg150-an los had aangestuurd, dus niet in een kastje van yamaha, hoe zit dat precies? kan hij lopen op een adapter en een midi in en dan direct audio uit de kaart? lijkt me wel wat aangezien ik regelmatig zo'n kaartje langs zie komen.
 
...
Of zijn er andere alternatieven beschikbaar (voor de MAC, en dan niet Windows draaien op de MAC)
Op mijn website (zie link hieronder) staat, onder Environments een editor die ik gemaakt had voor de AN1x en aanverwante. Die draait op Logic (PC) maar mogelijk ook op Apple.
Ik gebruik hem soms voor m'n PLG AN's (bezit ook SoundDiver dus...).

Zo'n editor maken valt mee maar neemt wel flink wat tijd in beslag.
 
Back
Top