JP8000/8080 VST/AU Editor

Hoe werkt dit in ableton? Een beetje economisch, of moet ik er een miditrack voor de plugin, een midi track voor midi ontvangst en een external instrument track voor aanmaken?

De kracht van ableton vind ik de eenvoud, helaas gaat die eenvoud snel weg met het integreren van bepaalde gear.

Voorbeeld, voor de 909 heb ik een drumrack, te bespelen met pads en stepsequencer van push en elke output z'n eigen kanaal. Super eenvoudig. Kost maar 1 track, uitvouwen en je mixt de Sounds, heel overzichtelijk.

Gek genoeg, Drumazon vsti welke toch eenvoudiger zou moeten zijn denk je...

Een miditrack met drumpads voor de push drumpads en sequencer want die krijg je niet op een vsti Channel, een track voor drumazon vsti zelf die dus z'n midi krijgt van de drumpads midi track en alle tracks voor de audio welke je weer grouped. Dat zijn drie tracks, word daar een beetje flauw van. Hoe kan het dat een external instrument drumpads, midi outs en meerdere kanalen voor de drums in 1 track integreert, en je voor een vsti zoveel extra sporen moet aanmaken om hetzelfde te kunnen.
 
De demo geeft een error in Reaper x64. Bij herstart van Reaper herkent hij hem zelfs niet meer.

Plug-in JP-80x0 Editor x64.dll executed invalid operation during scanning

En waar zie je die korting? Hier kost die nog 50 EUR.
 
Laatst gewijzigd:
Idd, Die code invoeren,

Op Win 7 krijg ik de demo niet aan de praat.. Ik kan ni direct vinden waarom 't ni werkt ?? 't werkt met niks..

Op OSX wel, maar Pwwiijjjj, Die is toch groot uitgevallen,Ook op de 17", Een beetje te mooi om waar of bruikbaar te zijn...

Die Slotjes zijn wel intressant, of toch voor sommige settings.

Ik hou het bij Soundiver en m'n eigen ingebouwde Synthctrl Features,, maar daar hebben jullie ni veel aan off course..
 
Nee, heb net op 2de pc geprobeerd, ook win7 x64 en zelfde probleem. Ze zeggen nochtans dat hij op alle platformen draait.
Jammer...voor 30EUR had ik hem wel willen proberen.
 
Ik ben al maanden aan het worstelen om het goed te laten werken in Fruity Loops op windows 7 64 bit en meer recentelijk in logic 9.1.8 onder os x 7.5. Momenteel kan ik de nieuwste versie in logic niet registreren en dus geen automation toepassen. Dit lukt met de voorloper hiervan wel in fruity loops 12. Daar heb ik nog geen update gedaan onder het mom van 'If it aint Broke...' Ik weet dat Jani heel hard aan het werk is om alle bugs aan te passen. Toch zou het tof zijn als hij bij de nieuwste versie even een tutorial online knalt met de nieuwe manier van registreren.

Kortom: als het werkt is het een mooi product dat die 30 euro meer dan waard is. Voor mij is vooral de librarian erg handig.
 
Jullie hebben de midi kabel toch niet perongeluk in de keyboard input gestopt. Zal vast niet maar toch.
 
Jullie hebben de midi kabel toch niet perongeluk in de keyboard input gestopt. Zal vast niet maar toch.

Haha, ik had de JP-8000 niet eens aangesloten. De plugin moet zo ook opduiken in je DAW.
Bij hun MS2000 plugin werkt dit perfect. Anyway, ze hebben me al geantwoord dat ze er aan werken en dat er binnenkort een update komt. Hopelijk voor hun actie afloopt.
 
Jep, Ik heb contact gehad met de bouwer ervan. Die had een foutje gemaakt. Nu werkt 'ie goed :-) Fijne editor indeed!

Ik heb trouwens een UK adres nu, scheelt BTW ;-)
 
Ik denk dat er nog 'foutjes' in zitten,, Als ik een midi poort selecteer crasht het onmiddelk..
 
Ik denk dat er nog 'foutjes' in zitten,, Als ik een midi poort selecteer crasht het onmiddelk..

Als je input selecteerd, en deze hetzelfde is als je input van je DAW, dan inderdaad geeft ie een error. Ik was terecht gewezen op de manual. Ik heb andere plugins met hetzelfde systeem. Het is de nature van dit type plugin welke niet echt goed wordt ondersteund. Als je input poort niet selecteerd, en output wel, en input via je DAW komt, lukt het prima :)

wel inderdaad de laatste versie downloaden.
 
editor werkt redelijk maar er zitten nog wel wat bugs in. zit hier op cubase.

ik kan bestaande soundbank, die wel inlaadt in mn jp8k, niet goed in de editor krijgen.
hij laadt m wel, fonts kloppen niet en sounds doen het niet. zowel met .mid als met .syx het geval.
verder gaat t met copy-paste ook niet goed. als ik sounds uit 1 van de gratis banken copy-paste in eigen nieuwe bank dan gaat het bij 1e selectie goed, bij openen 2e bank om uit te selecteren gaat er van alles mis met namen.

is allemaal wel mee te leven.

enige waar echt tegenaan loop is dat ik mn kb niet kan gebruiken met de simpele manier van installeren omdat alle midi-ins uitgezet moeten worden. ga t proberen met de aangeraden workaround met hulp-programamaatjes maar hou nooit zo van dat soort gedoe.
 
Heb de demo's geprobeerd. De controls werken mooi, opslag en library kan ik niet gebruiken vanwege de demo.

Euveltje, hij herkent helaas maar 1 um-880, er staan wel 16 um-880 midi poorten in, maar als ik de overige 8 midi poorten selecteer stuurt en ontvangt hij alsnog midi uit en in naar de eerste um-880.
 
Back
Top