Russian Vacuum Tube Synthesizer, Apparatus

Click image for larger version  Name:	front1_1200x900.jpg Views:	0 Size:	86,1 KB ID:	3754081
Click image for larger version  Name:	back1_1200x900.jpg Views:	0 Size:	77,3 KB ID:	3754082

http://apparatus.su/



Specification:
  • kenoton rectifier power supply
  • audio path based entirely on radio tubes
  • two independent thyratron oscillators with quartz frequency stabilization, which ensures frequency accuracy throughout the entire operating range
  • voltage-controlled second order vactrol filter with the possibility of self-oscillation and overdrive
  • voltage-controlled amplifier, based on the traditional schematic of tube opto compressors
  • triode asymmetric overdrive
  • velocity-sensitive ADSR envelope generator with two trigger modes
  • MIDI Clock synchronizable low-frequency oscillator with retrigger option and smooth waveform morphing: saw-triangle-reverse saw in triangle mode or pulse width modulation in square wave mode, sample & hold
  • auto and continuous modes of portamento / legato
  • monophonic and duophonic mode
  • powerful headphone amplifier, compatible with low impedance load
  • analogue VU meter

$1899
 
Ja, alweer zo'n heerlijke low-tech oldskool achterkant, zoals ze halverwege de vorige eeuw volop gemaakt werden. :okdan:
Past wel een beetje bij de nieuwe tijd waarin er weer meer lokaal geproduceerd moet worden, al zal dit 'karton'board eerder zijn om bij te dragen aan het vintage-gevoel.

Alles goed en wel maar die USB-connector kan dan toch echt niet. Dat is als een perfecte roestige jaren '50 emulatie van een rock 'n roll elpee waar ineens een akelig auto-tune-effect in te horen is.


Die buizen bovenop lijken me trouwens wel onpraktisch, omdat je er dan niets meer bovenop kunt plaatsen.
 
Die buizen bovenop lijken me trouwens wel onpraktisch, omdat je er dan niets meer bovenop kunt plaatsen.

Dat is voor de binnenlandse markt. Woon je ergens in Siberië en is het 's winters maar amper warm te krijgen in huis: kun je in elk geval je handen lekker opwarmen. :)


Ik vind die uitstekende buizen trouwens ook wel wat exhibitionistisch hebben.

LOL :D
 
Die buizen bovenop lijken me trouwens wel onpraktisch, omdat je er dan niets meer bovenop kunt plaatsen.

Wel slim - zo'n apparaat duldt het eenvoudig niet om de onderliggende partij te zijn. Ik vind die uitstekende buizen trouwens ook wel wat exhibitionistisch hebben. :D
Maar alle gekheid op een stokje, oude techniek ziet er toch gewoon veel mooier uit dan die moderne waarin alles in karakterloze blokjes is weggewerkt. :beard:
 
Past wel een beetje bij de nieuwe tijd waarin er weer meer lokaal geproduceerd moet worden.

Ja, we worden wat dat betreft een beetje met de neus op de feiten gedrukt. Maar als je 'iets' met elektronica doet, lokaal een eindproduct maken, probleem is dat bijna alles wat je nodig hebt uit verre landen komt. En ook de fabrikanten van componenten kunnen weer afhankelijk zijn van andere landen. Een IC-tje kan gemaakt worden in Vietnam of de Filipijnen ofzo, maar die fabriek is misschien weer afhankelijk van chemicaliën uit China, bijvoorbeeld. Ik zie dit nog niet zo snel veranderen. Best slim in dit geval om een synth te verkopen met buizen, die worden in Rusland zelf gemaakt. Geen idee of deze die nu worden aangeboden Russische buizen hebben, maar bij problemen kan deze fabrikant gemakkelijker terugvallen op binnenlandse productie. En de schoorsteen blijft voor hem doorroken.
 
Naar het schijnt zijn radiobuizen ook beter bestand tegen een atoomaanval...
 
Huh? Je quote ProgHead een minuut voordat hij zijn post plaatst? Heb je dan toch een tijdmachine uitgevonden?

Tijdmachines zijn de laatste tijd een populair thema op het forum, kwam al een paar keer voorbij. Daar kan wel wat mee, dacht ik, wat knutselen in m'n schuurtje, en... tadaaa! :D

Nee hoor, ik zag z'n post net na die van mij, dus i.p.v. weer een nieuwe post als reactie, dan als toevoeging in de vorige. :)
 
Net zo goedkoop als de achterkant van deze VCS3.

Deze nieuwe Rus wil inderdaad misschien een "nostalgisch" tintje eraan geven, als het lijkt op een synth van een halve eeuw geleden. Het zou niet mijn keuze zijn, als ik iets nieuws op de markt zou brengen. Maar het zit aan de achterkant, dat scheelt.
 
Back
Top