Russian Vacuum Tube Synthesizer, Apparatus

Click image for larger version  Name:	front1_1200x900.jpg Views:	0 Size:	86,1 KB ID:	3754081
Click image for larger version  Name:	back1_1200x900.jpg Views:	0 Size:	77,3 KB ID:	3754082

http://apparatus.su/



Specification:
  • kenoton rectifier power supply
  • audio path based entirely on radio tubes
  • two independent thyratron oscillators with quartz frequency stabilization, which ensures frequency accuracy throughout the entire operating range
  • voltage-controlled second order vactrol filter with the possibility of self-oscillation and overdrive
  • voltage-controlled amplifier, based on the traditional schematic of tube opto compressors
  • triode asymmetric overdrive
  • velocity-sensitive ADSR envelope generator with two trigger modes
  • MIDI Clock synchronizable low-frequency oscillator with retrigger option and smooth waveform morphing: saw-triangle-reverse saw in triangle mode or pulse width modulation in square wave mode, sample & hold
  • auto and continuous modes of portamento / legato
  • monophonic and duophonic mode
  • powerful headphone amplifier, compatible with low impedance load
  • analogue VU meter

$1899
 
De domeinnaam is Fins evenwel. Het Cyrillische lettertype van het Russischtalige gedeelte is net zo spuuglelijk als het dure product zelf. Wel leuk om mijn Russisch qua synthologie bij te spijkeren.
 
De voorkant, nou ja. Maar de achterkant ziet er wel heel goedkoop uit.

Edit: filmpje...

 
Laatst gewijzigd:
Zag alles van Philips uit de jaren 50 er aan de achterkant ook niet zo uit?

Ja, en dat was ook niet fraai. Maar de voorkant zag er bij veel toestellen van Philips wel mooi uit. Dat is bij deze Rus ook maar matig, imho.
 
Wat zijn thyratron oscillators?

Een thyratron is een beetje anders dan een "gewone" buis, eigenlijk is deze voor het schakelen van grote stromen. Maar het is niet moeilijk om een oscillator hiermee te maken, en met het variëren van de aangelegde spanning zal de frequentie ook veranderen. Dus heb je al de basis van een VCO.
 
Leuk idee, matige uitvoering. Hij ziet er op zich wel lekker oostblok-elektronika uit, maar wel heel beperkte synthese voor 1900 USD. En die demo is om te huilen zeg.
 
Ik vind het wel een geinig ding eigenlijk, zowel om te zien als te horen. Het geld heb ik er zelf niet voor over, maar het lijkt me wel wat aparts.
 
ik vind het wel een stoer ding, heeft wel wat, benieuwd naar de sound
 
schreeuwt als een droeve moeder om 'r vermitse dochter :halleluja
 
De domeinnaam is Fins evenwel.
Het duurde even voor ik begreep dat SU niet voor Sovjet Unie stond. :D

Het Cyrillische lettertype van het Russischtalige gedeelte is net zo spuuglelijk als het dure product zelf.
Waar zie je dat? Of doel je op het lettertype van de Russische website? Dat is hetzelfde als het westerse lettertype, best bijzonder dat het font zowel in latijns als cyrillisch beschikbaar is.
 
Het duurde even voor ik begreep dat SU niet voor Sovjet Unie stond. :D

Maar daar stond het wel voor. Tegenwoordig ligt het beheer bij een Russisch instituut. Weet niet hoe Akikaze denkt dat het Fins zou zijn, het staat in elk geval niet voor 'suomi' .
 
:D

Okee, dus ze hebben expres dat "nostalgische" domein gekozen.

Ja, maar had dan wat "nostalgisch" gedaan met de synth. Je kunt zelfs een buitenlands apparaat Sovjetiseren, dan moet het toch zeker lukken met eentje van Russische bodem... ;)

Volca-Soviet.jpg - Click image for larger version  Name:	Volca-Soviet.jpg Views:	0 Size:	166,2 KB ID:	3754230



Fullsize hier.
 
Dat is een karikatuur. Dan liever deze vroege Russische analoge synthesizer.

shit_upravleniaya_sl_1.jpg
 
Zo'n kartonnen achterkant is wel een beetje jammer ja en ze hadden ook wel iets stijlvoller hout kunnen kiezen. Verder is ie best mooi en die demo klinkt best goed.
Maar mijn portemonee is het 'm zeker NIET waard nee.
 
Last edited by a moderator:
Maar daar stond het wel voor. Tegenwoordig ligt het beheer bij een Russisch instituut. Weet niet hoe Akikaze denkt dat het Fins zou zijn, het staat in elk geval niet voor 'suomi' .

Weer wat geleerd! Finland heeft .fi. Kennelijk dwepen de bouwers met de vergane glorie van Sovjet Unie. Ze hadden ook voor .ru kunnen kiezen, maar wilden een punt maken. Nog een reden om het ding niet te kopen. Ik heb tijdens mijn studie genoeg ellende van het sovjetbewind gezien en gehoord. Er zijn er nog genoeg die terugverlangen naar die tijd, omdat er toen meer orde en zekerheid was, maar men vergeet voor het gemak de miljoenen slachtoffers. Verder laat ik het hierbij en ga ik het alleen maar over muziek hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top