Behringer Cat



You didn't think we were done for the year did you? Introducing the Behringer CAT Synthesizer. Happy New Year everyone
1f642.png
 
Volgens mij is dat bekend dat je de Model D ook goed kunt aansturen als je de settings veranderd.
Dan kan hij last note priority doen.
 
Met de low note priority van de originele Minimoog kan je wel lekker tremolo (roll) spelen. :) Als je echt eens een unieke note triggering ervaring wil hebben: Maxikorg.
 
Damn.. wat dik.. :D

Must have deze bak..! :halleluja

Serieus, een van de beste synths uit het oude tijdperk, staat wat mij betreft op zelfde hoogte als Minimoog, Arp Odyssey, zo niet, ietsjes hoger nog.
 
Ik vind de synth ook fantastisch.

Wat ook erg prettig is aan de UI, is dat de layout meer lijkt op bijvoorbeeld een Arp dan een Moog, maar iets gemakkelijker de juiste control te vinden door de combinatie van de schuifjes en draaiknoppen.

De klank en het filter vind ik ook erg goed. Erg handig die waveform mixer. Je hebt snel dikke geluiden, maar kan ook simpel weer terug naar simpelere sounds.
 
Damn.. wat dik.. :D

Must have deze bak..! :halleluja

Serieus, een van de beste synths uit het oude tijdperk, staat wat mij betreft op zelfde hoogte als Minimoog, Arp Odyssey, zo niet, ietsjes hoger nog.

Lekker idd.8) Hoor nu voor het eerst The Chemical Brothers sound :) Vanavond ff hoed luisteren.
 
dat ding klinkt echt beghoorlijk slecht he gewoon
 
Die laatste demo heb ik heel snel doorgeskipped, het klinkt nergens naar, of die cat is niet goed, of die demo niet. De echte Cat is vet. En de demo die ik een paar posts geleden plaatste van de Berhringer Cat is ook dik.
Ik ga d'r van uit dat de Behringer Cat goed klinkt en deze laaste demo, die is dus gewoon niet echt. Ik verwijder hem nu uit mijn geheugen.

Vet hoor, de Behringer Cat! :W
 
Met die Behringer editor software kan je een polychain modus kiezen. Dus ik heb hem ingesteld op “2 synths in Unison-2 mode” en ineens is het rare gedrag met keyboard note prioriteiten weg. Misschien is er nog een andere verborgen instelling op het apparaat zelf, maar ik zie nog nergens een handleiding!

Bij mij werkte die instelling niet. Ik ben zojuist van het probleem afgekomen toen ik Polychain / 2 synths (minder kan uiteraard niet) / mono / 1 koos. Ik weet niet waar die laatste 1 (keuze uit 1 en 2) voor dient. Ik kon toen ook de nootprioriteit kiezen. Ik vind het niet alleen raar dat Behringer dit in mijn ogen waardeloze ontwerp heeft overgenomen, maar ook dat de oplossing in de Polychaininstellingen zit...waar je zelf achter moet komen! Hiervoor was een handleiding wel handig geweest. Ik krijg het gevoel dat Behringer aan het bezuinigen is! De flatcable, die bij de Pro-1 zat, zat er ook niet bij. Gelukkig is het wel een leuke synthesizer.... met kruismodulatie, iets waar je anders niet zo gauw aan begint.
 
Ben blij voor je dat het toch nog gelukt is!
ook voor mij was de synth zonder de juiste instellingen behoorlijk onbruikbaar geweest.
 
Back
Top