Behringer Cat



You didn't think we were done for the year did you? Introducing the Behringer CAT Synthesizer. Happy New Year everyone
1f642.png
 
Haha, ik heb me in ieder geval erg vermaakt met mijn Cat destijds. De Oscar vind ik ook een erg mooi ding maar is minder breed toepasbaar. Maar het zijn allebei absoluut toffe synths.
 
Er is gewoon erg veel goed aan deze synth. De Oscillators klinken echt goed, het filter is ook echt goed (als het een SSM2040 is of clone daarvan), 7 golfvormen kan je mixen en dan nog ruis er bij. Alleen dat geeft al flink wat mogelijkheden.

Volgens Behringer is het een clone van de SRMII versie

''Reproduction of original “CAT SRM II” circuitry with matched transistors and JFETs''

Maar de SRMII is de laatste in de reeks en die heeft 3340 vco's en de 2044 filter chip.

Wat niet klopt is dat ze matched transistors aangeven,dat zit allemaal onchip dus indien de 2044 er in zit,dus er klopt iets niet.
 
Ongetwijfeld klopt er iets niet, maar ik ga hem wel kopen natuurlijk, en tevreden mee zijn. 8)
 
En dan te bedenken dat de Cat indertijd door Arp als een kopie van de Odyssey werd beschouwd! Waarbij Octave wel verder ging dan het originele ontwerp. Leuk dat Behringer deze terug op de markt brengt.
 
Wel vet. Ik zou als vintage verzamelaar toch angstzweet krijgen. Wie weet wat brengt Behringer zo nog uit. :D Heeft dit invloed op tweedehands prijzen?
 
Wat niet klopt is dat ze matched transistors aangeven,dat zit allemaal onchip dus indien de 2044 er in zit,dus er klopt iets niet.

Scherp van je :okdan: Dan zitten de matched transistors wellicht on chip.

Maakt mij verder ook weinig uit. Als het maar goed klinkt.
Maar zou wel fijn zijn als er tempco's op de vco en vcf zitten ...
 
Wel vet. Ik zou als vintage verzamelaar toch angstzweet krijgen. Wie weet wat brengt Behringer zo nog uit. :D Heeft dit invloed op tweedehands prijzen?

zie het op zn 2020's....
neem de behringer mee naar een GIG, (vrijwel, zo goed als helemaal) niemand zal het verschil in de mix horen en laat je vintage apparaat veilig thuis in de geconditioneerde kamer...
scheelt stress tijdens het vervoeren en in mogelijke onderhoudskosten, best of both worlds! :D

ik heb nog nooit een MS20, Pro 1, mini Moog, WASP, CAT en/of OSCAR gehad en heb dus geen referentiekader hieromtrent...
ik vertrouw op de blauwe ogen van Behringer dat ze echt hun best hebben gedaan om het origineel zo dicht mogelijk te benaderen...

Toch een kleine negatieve kanttekening:
het tempo bij behringer ligt te hoog....
deze pokemons zijn niet in 1 gevecht gelijktijdig verslaan... :bekdicht:
zelfs als je ze allemaal in 1x bestelt heb je kans dat je min. 3-4maanden verder bent voordat de gehele bestelling is geleverd...


als het verbruik van de CAT in euroformaat ook op 1A ligt, volgens modulargrid is dat voor de K2 enzo, dan mogen ze een aardig heavy dutie voeding in de aangekondigde case gooien...
 
die sounds klinken allemaal erg t zelfde, of ligt t aan mij
 
Met deze synth zul je zelf aan de slag moeten om dat te ontdekken. Klankpalet is juist erg breed.
 
Back
Top