Behringer Cat



You didn't think we were done for the year did you? Introducing the Behringer CAT Synthesizer. Happy New Year everyone
1f642.png
 
oef, gelukkkig hoef ik niet te kiezen.

Ik heb veel liefde voor de Pro 1, echt veel. Maar de Cat kan meer en is vetter.
Maar als ik moet kiezen, dan toch de Pro 1, daar heb ik meer liefde voor vanwege bepaalde sounds die ik er graag mee maak.

Maar als het gaat om wat je er mee kan in de breedte (ik heb het woord al vaker gebruikt) dan de Cat.
De Cat is echt een enorm veelzijdige synth, daar kom je pas achter als je hem een tijdje gebruikt, de Pro 1 is misschien wat makkelijker in te passen, meer bread and butter ofzo.
De Cat geeft me inspiratie voor nieuwe dingen waarbij de Pro1 misschien meer een werktuig wat je pakt als je hem nodig hebt als je al een idee hebt.

Ik heb het hier overigens wel over mijn ervaring met een goed werkende Cat SRM en originele Pro One, ik durf nu niet te zeggen of de Berhringer cat ook zo uit gaat pakken. Ik hoop 't wel.

De echte Cat blaast en briest en wil brullen, pushen, duwen, alsof er een V12 in zit ofzo, het laag, die power, dat hebben maar heel weinig synths.

Kan je hier wat mee ?
 
Behringer mixer? :D

Wel mooie live setup, alleen hopen dat er niks de geest geeft. :doei:
 
Da's t mooie van die ouwe tijd, daar maakte men zich wat minder druk om, sowieso waren er niet echt alternatieven destijds.

Ik heb de Chemical Brothers trouwens live gezien op Glastonbury eind jaren 90, supervet optreden en wat een basssssssss.... :D
 
demian : Ben echt heel benieuwd naar betere demo's om te zien of dat met deze Behringer er ook uitkomt met wat je beschrijft. Een V12, weet niet of dat Behringer dat lukt, maar een goede benadering zou al mooi zijn, denk ik. Helemaal als het iets van 300 euro kost.
 
Ik wist 't wel.. Chemical Brothers gebruiken 2 Cats live. 8~

 
demian : Ben echt heel benieuwd naar betere demo's om te zien of dat met deze Behringer er ook uitkomt met wat je beschrijft. Een V12, weet niet of dat Behringer dat lukt, maar een goede benadering zou al mooi zijn, denk ik. Helemaal als het iets van 300 euro kost.

Veel is afhankelijk van wat mensen er mee willen, maar om je een idee te geven, beide oscs hebben hun eigen sub oscillator, als je die licht tov elkaar ontstemd en dan nog wat golfvormpjes er bij doet als zaag en pulse, beetje ruis er bij en filter niet al te ver open, dan staat deze bak al grommen te blazen, ga daarna met crossmod spelen en je stijgt echt op. 8)

Het zal er misschien ook mee te maken dat het signaal op de main output bij de originele Cat erg 'hot' is, en misschien in de interne mixer ook, ik hoop dat dat bij de Berhinger ook zo is.
 
Laatst gewijzigd:
Het zal er misschien ook mee te maken dat het signaal op de main output bij de originele Cat erg 'hot' is, en misschien in de interne mixer ook, ik hoop dat dat bij de Berhinger ook zo is.

dat hoor je ook in het eerste filmpje van de bh cat in het openings muziekje.
Al of de synth lekker overstuurd. Dacht eerst dat dat een compressor was.
 
Da's t mooie van die ouwe tijd, daar maakte men zich wat minder druk om, sowieso waren er niet echt alternatieven destijds.

Ik heb de Chemical Brothers trouwens live gezien op Glastonbury eind jaren 90, supervet optreden en wat een basssssssss.... :D

Die bass is typisch 3340 vco’s. 101 en 202 zelfde laken en pak.
 
Oja, ik bedoelde ook niet dat de bass uit de Cat kwam, maar meer dat de Bass wel erg bizar was op bij dat optreden, vooral bij het nummer Chemical Beats over die PA die daar stond, meer bass bestaat niet.
De Cat wordt meer voor allerlei weirde en effect sounds gebruikt door de Chemical Brothers.
 
Oja, ik bedoelde ook niet dat de bass uit de Cat kwam, maar meer dat de Bass wel erg bizar was op bij dat optreden, vooral bij het nummer Chemical Beats over die PA die daar stond, meer bass bestaat niet.
De Cat wordt meer voor allerlei weirde en effect sounds gebruikt door de Chemical Brothers.

De eerste versie begint met 101 kicks en basslijn. Toen ze zich nog Dust Brothers noemde. Maar niet boeiend verder je bedoelde die uitstervende kick van die sample. Die is ook vet ja.
 
Heb altijd al een Octave Cat willen hebben sinds deze release https://youtu.be/p0DnE-wfaCs

Hier gebruikte Dilla hem trouwens wel voor de bass.
 
De Cat is de laatste vintage analoog die ik nog (en al meer dan 15 jaar) heb. Het is één bak karakter, en het filtert klinkt waanzinnig lekker. Ik heb de eerste discrete versie, waarvan helaas al sinds aankoop, en ook nog na servicebeurten bij twee zeer ervaren reparateurs, de pitch van OSC 2 altijd wat (en hoorbaar) zwiept.

Ik gebruik 'm evengoed toch vaak, al is het hoog tijd om het probleem eens echt op te laten lossen. Naar ik begrepen heb is Artefacts gestopt (op de frontpage van zijn site staat een bericht uit 2017 dat hij geen nieuwe reparaties meer aanneemt?), Saint Eric blijkt gestopt, j.baars gestopt ... Bij welke capabele reparateur in NL kun je eigenlijk nog we terecht voor dit soort reparaties?

En uh ja, deze heeft niet de originele, maar wel écht houten, zijkantjes. Klinken vanzelfsprekend veel beter dan de originele van spaanplaat.
.



Click image for larger version  Name:	Octave Cat - 1:2 - SEPT 2019.JPG Views:	0 Size:	60,7 KB ID:	3728874
 
Laatst gewijzigd:
Van de Cat weet ik dat de trimmers nogal van brakke kwaliteit zijn, die vervangen zou het probleem op kunnen lossen, maar mogelijk is er meer aan de hand.
Misschien een oproepje plaatsen op het forum of iemand er naar kijken wil?
 
Van de Cat weet ik dat de trimmers nogal van brakke kwaliteit zijn, die vervangen zou het probleem op kunnen lossen, maar mogelijk is er meer aan de hand.
Misschien een oproepje plaatsen op het forum of iemand er naar kijken wil?

Ik zou 'm ditmaal graag naar iemand toe brengen die het daadwerkelijk kan oplossen :) De vorige twee keer lag -ie al in het mandje bij forumleden reparateurs, en kwam -ie ook weer met de zwiepende pitch terug, zonder indicatie van wat er mee aan de hand is.
 
Back
Top