Need more inputs... (analogs to DAW)

Zijn die nieuwe geheel nieuwe techniek, qua drivers, componenten, architectuur etc?
Ik ken de nieuwe niet heel goed. Maar ze hebben bij de nieuwe 24i in ieder geval de pci component laten vallen. Ik geloof dat ze de boel nu via usb of ethernet verbinden. Dus ook de drivers zullen wel anders zijn.
Ik verwacht dat de onderliggende techniek ook wel veranderd zal zijn. De oude adc chips zullen wellicht niet eens meer leverbaar zijn. De oude 24io had een lineaire voeding. Ik gok dat ze nu wel een switcher hebben gebruikt.
Verder heeft de nieuwe variant geen jack aansluitingen meer volgens mij. Dus je hebt db25 verloopjes nodig.
 
Een analoge mixer. Kleintje is al goed. 808 losse kanalen erin en dan als 2 track of plus sends voor fx en je kick zit vooraan in je mix.
 
Ok op windows lijkt me dat dus zeker niet de juist aanpak, ondanks dat het misschien wel kan...

Wel, UAD kaarten kun je 'cascaden', zonder moeilijke ASIO troep (of wat dan ook gangbaar is op Windows tegenwoordig). Op Mac is het ook niet nodig om een 'aggregate device' te maken. De computer ziet gewoon netjes 1 audio device, zonder hassle. Maar nogmaals – 48 channels met UAD gaat in de papieren lopen. Reken op 10k+.
 
Ik ken de nieuwe niet heel goed. Maar ze hebben bij de nieuwe 24i in ieder geval de pci component laten vallen. Ik geloof dat ze de boel nu via usb of ethernet verbinden. Dus ook de drivers zullen wel anders zijn.
Ik verwacht dat de onderliggende techniek ook wel veranderd zal zijn. De oude adc chips zullen wellicht niet eens meer leverbaar zijn. De oude 24io had een lineaire voeding. Ik gok dat ze nu wel een switcher hebben gebruikt.
Verder heeft de nieuwe variant geen jack aansluitingen meer volgens mij. Dus je hebt db25 verloopjes nodig.

Ok thnx, ga er zelf nog ff verder induiken dan.
 
Wel, UAD kaarten kun je 'cascaden', zonder moeilijke ASIO troep (of wat dan ook gangbaar is op Windows tegenwoordig). Op Mac is het ook niet nodig om een 'aggregate device' te maken. De computer ziet gewoon netjes 1 audio device, zonder hassle. Maar nogmaals – 48 channels met UAD gaat in de papieren lopen. Reken op 10k+.

UAD lijkt me zeker mooi spul, maar dat is toch echt wel boven mijn budget en bovendien ben je dan wel gelijk locked in.
 
UAD lijkt me zeker mooi spul, maar dat is toch echt wel boven mijn budget en bovendien ben je dan wel gelijk locked in.

Eens. Lock-in heb je overigens alleen als je de plugins koopt (wat je natuurlijk doet, want de marketing machine van UAD is niet grappig).
Hence mijn suggestie voor de Antelope.
Kwa mixers – ik heb een tijdje geprobeerd te werken met een Toft ATB-32. In principe een fijne mixer, klinkt niet slecht – ook gebruikt door (Chris) Clark (WARP records). Maar.. uiteindelijk weggedaan omdat hij volledig onbetrouwbaar werd, ik was uiteindelijk iedere avond mijn mixer / bekabeling aan het debuggen, in plaats van muziek te maken. Zeker met de hoeveelheid channels waarover je praat, kan het snel gecompliceerd worden. Uiteindelijk heb ik maar een goeie mixer gekocht en alles laten aansluiten. Nu heb ik helaas geen tijd meer om muziek te maken. Maar ik denk dat het heul goed werkt allemaal nu ha ha.
 

Ik zat net deze draad te lezen waarin je die ook voorstelt: https://www.synthforum.nl/forum/syn...audiointerface-met-veel-inputs-voor-imac-2017. In dezelfde draad (en ook een andere op gearslutz) wordt echter melding gemaakt van instabiele drivers. Heb jij dit product zelf (en zo ja wat is dan je ervaring daarmee?). En wat sluit je eigenlijk aan op die d-subs? Heb je dan weer allerlei andere shit nodig om je jack inputs daarheen te krijgen?
 
Ik zat net deze draad te lezen waarin je die ook voorstelt: https://www.synthforum.nl/forum/syn...audiointerface-met-veel-inputs-voor-imac-2017. In dezelfde draad (en ook een andere op gearslutz) wordt echter melding gemaakt van instabiele drivers. Heb jij dit product zelf (en zo ja wat is dan je ervaring daarmee?). En wat sluit je eigenlijk aan op die d-subs? Heb je dan weer allerlei andere shit nodig om je jack inputs daarheen te krijgen?

Drivers (USB) waren eerst niet zo stabiel, maar product is inmiddels al jaren op de markt en dat is opgelost als ik zo lees. Ik heb hem eerst zonder problemen aan een MacPro gehad. Nu draai ik hem als MADI convertor aan een RME MADIFACE XT. Die heeft 3 MADI ios voor 192 spoortjes in en uit :) . Die DSubs zijn analoge multikabels naar 8x jack balanced, zijn wel prijzig. 75 p/s ongveer. Ik heb ook een RME M-32AD die heeft al zijn IO's zowel als Dsub als Analoge jacks. Maar dan moet je wel een MADI convertor hebben of zo'n HDSP kaart van RME
 
Ik heb een tijd terug voor een euro of 1000 een Presonus studiolive 24.4.2ai op de kop getikt. Een flinke unit op je buro, dat zeker, maar moet zeggen dat het lekker werkt. Elk kanaal gaat ableton in en komt er op hetzelfde kanaal weer terug. Ik kan dus fx en eq in ableton gebruiken en daarna nog evt de processing van de mixer zelf en dan de mains van de mixer naar mijn speakers. Ik vind het erg prettig werken om voor elk kanaal een schuif te hebben en mute/solo + eventueel snel een eq. De faders zijn niet gemotoriseerd, maar je kan redelijk eenvoudig switchen tussen projecten, want ze hebben een handig systeem om handmatig de schuiven naar een vorige opgeslagen setting te zetten. Extra handig met deze setup is dat vrij makkelijk ook ff aan de slag kan zonder de computer. Ander handigheidje dat ik wel eens gebruik, vooral bij het mixen, is meerdere kanalen van ableton groeperen naar een enkel kanaal op de mixer.
 
kobuz dat lijkt me fantastisch wat je daar omschrijft qua werkwijze, maar ik ben altijd een beetje huiverachtig tegenover die digitale mixer.
Als de drivers niet meer ondersteund worden vallen in dit geval toch wel een heel deel van de functies weg.

Om het topic verder aan te vullen kan ik melden dat ik momenteel een setup aan het bouwen ben bestaande uit een Midas Venice 320, een RME HDSP9652 en 3 adat converters (RME ADI-8pro en 2 Lucid ADA8824's).
 
Ook heel vet, een midas venice was voor mij de andere optie om naar toe te werken. Uiteindelijk voor de sl mixer gegaan omdat ik er voor een mooie prijs een kon kopen die letterlijk zgan was.
 
Wel, UAD kaarten kun je 'cascaden', zonder moeilijke ASIO troep (of wat dan ook gangbaar is op Windows tegenwoordig). Op Mac is het ook niet nodig om een 'aggregate device' te maken. De computer ziet gewoon netjes 1 audio device, zonder hassle. Maar nogmaals – 48 channels met UAD gaat in de papieren lopen. Reken op 10k+.

HAha moeilijke asiotroep. Zo'n fijne manier van even mensen laten weten dat je jezelf te goed voelt voor iets wat anderen probleemloos gebruiken. Ik heb dat met supermarktproducten en eigenlijk alles waar mensen achteraan lopen omdat de reclame ze het heeft verteld. Ik kan echt neerkijken op mensen die op status uit zijn door dingen te hebben in plaats van te kunnen.
 
Het is sommige mensen gegeven om dingen te hebben en sommige mensen is het gegeven om dingen te kunnen. Wat ook kan, iemand heeft veel moeten doen en laten om iets te hebben óf te kunnen.

​​​​​​Voor dit topic verder weinig van belang overigens.

 
Is een patchbay geen optie? Je gebruikt die dingen vast nooit allen samen
 
Is een patchbay geen optie? Je gebruikt die dingen vast nooit allen samen

Zeker en die heb ik nu al:

Tevens heb ik onlangs een patchbay aangeschaft, dus op dit moment kan ik redelijk eenvoudig een RD-8 en 1 monosynth tegelijk opnemen.

Voor de korte termijn overweeg ik een 2e patchbay aan te schaffen, zodat ik simpel verbindingen tussen de patchbays hoef te leggen. Maar op de lange termijn is het voor mij denk ik geen optie, ik heb gewoon meer dan 12 inputs nodig (dat is de max van mijn Babyface Pro)
 
Drivers (USB) waren eerst niet zo stabiel, maar product is inmiddels al jaren op de markt en dat is opgelost als ik zo lees. Ik heb hem eerst zonder problemen aan een MacPro gehad. Nu draai ik hem als MADI convertor aan een RME MADIFACE XT. Die heeft 3 MADI ios voor 192 spoortjes in en uit :) . Die DSubs zijn analoge multikabels naar 8x jack balanced, zijn wel prijzig. 75 p/s ongveer. Ik heb ook een RME M-32AD die heeft al zijn IO's zowel als Dsub als Analoge jacks. Maar dan moet je wel een MADI convertor hebben of zo'n HDSP kaart van RME

Ok thnx, ga ik ook even naar kijken, maar ik proef dat deze oplossing ook wel eens in de papieren kan gaan lopen :P
 
Ik heb een tijd terug voor een euro of 1000 een Presonus studiolive 24.4.2ai op de kop getikt. Een flinke unit op je buro, dat zeker, maar moet zeggen dat het lekker werkt. Elk kanaal gaat ableton in en komt er op hetzelfde kanaal weer terug. Ik kan dus fx en eq in ableton gebruiken en daarna nog evt de processing van de mixer zelf en dan de mains van de mixer naar mijn speakers. Ik vind het erg prettig werken om voor elk kanaal een schuif te hebben en mute/solo + eventueel snel een eq. De faders zijn niet gemotoriseerd, maar je kan redelijk eenvoudig switchen tussen projecten, want ze hebben een handig systeem om handmatig de schuiven naar een vorige opgeslagen setting te zetten. Extra handig met deze setup is dat vrij makkelijk ook ff aan de slag kan zonder de computer. Ander handigheidje dat ik wel eens gebruik, vooral bij het mixen, is meerdere kanalen van ableton groeperen naar een enkel kanaal op de mixer.

Ja ik neig op dit moment nog het meest naar deze optie. Misschien zijn andere opties van betere kwaliteit, meer flexibel en meer toekomstvast, maar voor de andere aangedragen oplossingen (met uitzondering van de analoge mixer oplossing) heb je toch wel weer een combinatie van allerlei shit nodig (interface, AD-converters, switchtes, multikabels etc.) waardoor je ook op dergelijke bedragen (of zelfs meer!) uitkomt. Met een dergelijke mixer heb je allees ineens geregeld, synths inprikken, usb-kabeltje verbinden en klaar (of is dat te simpel gezegd :D)?

Ik begon met thread ook met deze opties:
Een Midas 32(R), Allen & Heath Qu-24 of misschien een Behringer X32 lijken me allen interessante opties

Presonus heb ik ook wel overwogen, maar heb daar ook wel wat negatieve dingen over gelezen. Misschien niet (meer) terecht, want dat ging volgens mij vooral over oudere versies. Als ik een digitale mixer zou nemen, dan zou dat minimaal 32 kanalen moeten hebben (bv dan dus de Presonus Live Studio 32 III met motorized faders).
 
Back
Top