Need more inputs... (analogs to DAW)

Thnx, for the response. Ja die X32 heb ik ook bekeken, maar de betere kwaliteit van de midas en de formfactor spreken mij toch wel heel erg aan. Ik wil op mijn desk ook nog wel wat ruimte overhouden voor de Push en Maschine en de opstaande rand van de bediening is ook een dikke plus. Dat het allemaal uiteindelijk wat duurder wordt vind ik minder erg, helemaal omdat ik de investering niet ineens hoef te doen.

nog een vraag, als je het weet, hoe ervaart die vriend de latency? Niet snel problemen met pops en clicks? Ik kom vanaf de NI Komplete Audio 6 naar de Babyface Pro en dat was wel een verademing....

De X32 compact of producer is ook uitbreidbaar ;) Verschil zit em voornamelijk in de pre-amps (zoals ik al zei). Midas is ook gewoon musicgroup net als Behringer. :)

Wat betreft de Latency op de Midas, dat zou ik niet weten... maar zoals met alle digitale tafels heb je idd wat vertraging.
Wat betreft de Cracks 'n pops: van de keren dat ik bij hem thuis was of op klus mee ben geweest en hij de Midas gebruikte, heb ik absoluut geen gekke dingen gehoord.. en dat zou ook niet goed zijn lijkt mij.. heb zelf ook redelijk wat digitale tafels (Yamaha 03d, pro-mix 01, AW4416 en Tascam DM24).. en absoluut nog nooit iets geks gehoord.

Ken trouwens ook een band, die draait al meerdere jaren met een Behringer X32 (de grote), kan eens horen wat hun ervaringen zijn nu na een wat langere staat van dienst on-the-road?? Ik denk dat het enige wat echt kwetsbaar is (op alle digi mixer trouwens), de moving faders zijn. En helemaal onder invloed van vocht en stof. Je wilt bv niet weten wat de lucht kwaliteit is (deeltjes fijnstof) als er ergens gedanst wordt. ;)
Maar als je een nieuw exemplaar koopt en het goed conditioneert (geen drank erin morst) kun je jaren vooruit.

Edit: Ik lees nu dat je Midas misschien als geluidskaart wilt gebruiken.. deze uitbreiding is optioneel.. Die vriend van mij gebruikt em voornamelijk on-the-road. Maar via USB wordt dan de samenwerking van computer en Mixer die als geluidskaart fungeert; de welbekende chain met allerlei trage schakels en de kraakjes die daarbij horen.
 
Laatst gewijzigd:
Edit: Ik lees nu dat je Midas misschien als geluidskaart wilt gebruiken.. deze uitbreiding is optioneel.. Die vriend van mij gebruikt em voornamelijk on-the-road. Maar via USB wordt dan de samenwerking van computer en Mixer die als geluidskaart fungeert; de welbekende chain met allerlei trage schakels en de kraakjes die daarbij horen.

Precies, ik ga um idd nooit buiten de studio gebruiken en hij zou dus mijn Babyface Pro moeten vervangen. Ik heb ergens (denk Gearslutz) volgens mij ook gelezen dat je deze eventueel via AES op een PCI audio interface kan aansluiten, dus mocht eea niet performen dan zou dat misschien een escape zijn. Maar dat moet ik ff teruglezen hoe dat precies zit.
 
Ik zit ook nog ff te kijken nu.. de USB 32x32 lijkt toch wel standaard.. (my bad..) :) maar die vriend van mij gebruikt voor opnames een pro-tool set.. dus hoe de Midas performed als geluidskaart zou hij ook niet kunnen vertellen.
 
Ik zit ook nog ff te kijken nu.. de USB 32x32 lijkt toch wel standaard.. (my bad..) :) maar die vriend van mij gebruikt eigenlijk alleen maar pro-tools dus hoe de Midas performed als geluidskaart zou hij ook niet kunnen vertellen.

Ok thnx, maar wel goed om er ff op gewezen te hebben, ik in ieder geval eens beter bekijken hoe en wat je allemaal kan uitbreiden.
 
Ik gebruik zelf een X32 die via USB 32x32 audio doet via Pro Tools , hij performed hier als geluidskaart erg goed! Ik neem aan dat de M32 van Midas dan minstens net zo goed, al dan niet beter, zal performen.
 
Ik gebruik zelf een X32 die via USB 32x32 audio doet via Pro Tools , hij performed hier als geluidskaart erg goed! Ik neem aan dat de M32 van Midas dan minstens net zo goed, al dan niet beter, zal performen.

Ok en zonder extra expansion geluidskaart dus? Weet jij wat de use case voor die expansion dan is? Om een betere audio interface (met lagere latency bv) te kunnen gebruiken dan de interne kaart?
 
Ik zit ook nog ff te kijken nu.. de USB 32x32 lijkt toch wel standaard.. (my bad..) :) maar die vriend van mij gebruikt voor opnames een pro-tool set.. dus hoe de Midas performed als geluidskaart zou hij ook niet kunnen vertellen.

FYI zover zat je er niet naast. De M32R Live is de opvolger van de M32R, de nieuwe versie heeft die expansion standaard aan boord (vandaar de Live aanduiding):

This latest updated adds better illuminated buttons and knobs and an installed DN32-LIVE expansion module.

hier nog wat info over die kaart:

https://www.klarkteknik.com/Categor...Accessories/DN32-LIVE/p/P0DN1#googtrans(en|en)
 
Die midas preamps staan heel goed bekend.
Ik heb ze op m'n interface en dat klinkt prima, geen ruis of wat dan ook.
Als je kijkt op youtube dan zie je verschillende vergelijkingstests van anderen tov Behringer/Midas.

Ik ben zelf ook opzoek en mijn oog is gevallen op de Behringer XR18. Wellicht ook het bekijken waard:

Ja, die leek mij ook best ok alleen je hebt alleen line in en geen extra gain als ik het goed heb?
Ik denk dat ik voor zo'n ADA8200 ga net als fifth bot al gebruikt, voor mij is 16 ins genoeg, daar red ik het mee en voor die 159 euro dat kost me de kop niet.
Ik heb niet de ruimte om bijv naast de Rd-8 nog veel erbij te zetten, hooguit 1 a 2 synths bijv.
 
Ik heb zelf een XR12.. eigenlijk gekocht voor de 4-voudige FX processor die het is :D maar een XR18 is ook nogeens inzetbaar als 18x18 geluidskaart via USB.. en je hebt geen jack naar XLR verloopjes nodig zoals op de MIDAS of Behringer X32 :)
De gain op de ins is volgens mij gewoon instelbaar (moet ik ff testen).. maar je kunt er ook mic's op aansluiten, dus gevoeligheid instellen zou dan sowieso moeten kunnen.

Als je het aantal inputs van 18 afweegt tegen de XR32 rack (759,-), die 16 xlr + 6jack ingangen heeft, is de XR18 zeker een budget vriendelijke manier.. Je moet ook niet vergeten dat je tov een geluidskaart de ingangen kunt EQen, compressen en ook nog eens 4 stereo top FX tot je beschikking hebt.
Minder is dat je er een iPad bij moet hebben om em te controllen.. of als alternatief is er een de mogelijkheid om de app te installen op je PC/Mac met een vrije LAN poort.
 
Laatst gewijzigd:
De XR18 heeft preamps dus je kunt gewoon condensator microfoon aansluiten

Een XR18 kan dat idd.. maar niet mixer met een pre-amp is geschikt om een condensator aan te kunnen sluiten.. :) Om die te laten werken heb je phantoom voeding voor nodig (48+).. maar een dynamische microfoon of ribbon gaat prima op elke mixer met XLR ingang en een pre-amp.
Wat wel van belang is, is dat de pre-amps van goeie kwaliteit zijn (lage noisefloor, goede klank.. etc als de gain open gaat). Eigenlijk nog nooit getest op mijn XR12 maar voor mic's in een studio kun je beter een extra pre-amp gebruiken met 2 kanalen die van betere kwaliteit zijn ipv 16 x gemiddelde kwaliteit pre-amp voor drums, instrumenten of vocals live uitversterken.. Ik bedoel.. niemand die dat verschil gaat horen in de gemiddelde live situatie. Maar als het dan toch goed moet, misschien deze?: https://www.thomann.de/nl/midas_mr_18.htm
Ik zou me voor een drumcomputer met een analoog circuit niet echt zorgen maken voor iets iets minder stille pre-amp.. een originele 808 of 909 is nou ook niet bepaald muisstil.. :D

FYI zover zat je er niet naast. De M32R Live is de opvolger van de M32R, de nieuwe versie heeft die expansion standaard aan boord (vandaar de Live aanduiding):

This latest updated adds better illuminated buttons and knobs and an installed DN32-LIVE expansion module.

hier nog wat info over die kaart:

https://www.klarkteknik.com/Categori...oogtrans(en|en)

Ah.ok. Volgens mij maakt die vriend van mij ook regelmatig multitrack opnames bij gigs met die Midas.. zal eens vragen wat hij erin heeft.
 
Laatst gewijzigd:
Ik keek voor de zekerheid maar even, ik zie wel ingangen maar ik zie nergens switches waarmee je een hogere of lagere ingangsgevoeligheid kan instellen?
Ik vraag me dan af hoe je bij de XR 18 de ingangsgevoeligheid aanpast van line in naar instrument/hiZ?
 
Als het kan, da zou het vast alleen via software kunnen (dus via ipad/pc). Heb deze video zelf niet bekeken, maar misschien vind je hier je antwoord:

 
Ik keek voor de zekerheid maar even, ik zie wel ingangen maar ik zie nergens switches waarmee je een hogere of lagere ingangsgevoeligheid kan instellen?
Ik vraag me dan af hoe je bij de XR 18 de ingangsgevoeligheid aanpast van line in naar instrument/hiZ?
Gain is af te stellen in de app zelf. :)

X-air gain.jpg - Click image for larger version  Name:	X-air gain.jpg Views:	1 Size:	31,3 KB ID:	3706672


Meer info over de expansion card mogelijkheden voor de M32/X32:

https://dbbaudio.com/2017/x32-expansion-cards/

Ik zocht nog even naar de oplossing met de laagste latency, dat schijnt via Dante te zijn.. wel prijzig.. (link gaat over de X32, waarvan het digitaal hart min of meer hetzelfde is.
https://community.musictribe.com/t5...in-studio-with-x32-in-2018/td-p/196557/page/3
 
Ik zocht nog even naar de oplossing met de laagste latency, dat schijnt via Dante te zijn.. wel prijzig.. (link gaat over de X32, waarvan het digitaal hart min of meer hetzelfde is.
https://community.musictribe.com/t5...in-studio-with-x32-in-2018/td-p/196557/page/3

Ja die heb ik ook voorbij zien komen, iets van 800-900EUR. Anyway, ik heb alles even laten bezinken en ik ga deze koop denk ik maar een half jaartje uitstellen (Eerst gaat de Novation Summit hier komen, daar heb ik sneller meer plezier van, de Peak heb ik verkocht, die mis ik nu wel). In de tussentijd los ik het probleem wel op met patchen, op zich wel te doen, maar een Digital console gaat er zeker komen, misschien zelfs we de M32 als ik geduld genoeg kan opbrengen om te sparen :D.
 
Ja die heb ik ook voorbij zien komen, iets van 800-900EUR. Anyway, ik heb alles even laten bezinken en ik ga deze koop denk ik maar een half jaartje uitstellen (Eerst gaat de Novation Summit hier komen, daar heb ik sneller meer plezier van, de Peak heb ik verkocht, die mis ik nu wel). In de tussentijd los ik het probleem wel op met patchen, op zich wel te doen, maar een Digital console gaat er zeker komen, misschien zelfs we de M32 als ik geduld genoeg kan opbrengen om te sparen :D.
Haa.. synths hebben sowieso prioriteit. :)
Zelf heb ik als digitale budget-mix oplossing 'n paar AW4416s. Die kun je ook uitbreiden tot 24 kanalen. Zijn dus HD recorders maar ook prima te gebruiken als mixer en soms voor weinig te vinden met uitbreidingen.

Kwam nog een review tegen van iemand die via USB niet al te beste resultaten meld: https://www.bax-shop.nl/digitaal-me...rack-digitale-mixer-rackmodule#productreviews (2e review). Maar misschien weet Aottens een truc om dit te verbeteren?
Ik las hier op SF ergens dat de audio interfaces van Behringer het wel heel goed doen op latency.. maar het is altijd een optelsom.. heb je een zwaar project? moet je de buffer ook omhoog gooien om het kraakvrij te houden.
Wat je ook nog zou kunnen doen is een mixer en bussen/ groups via adat de Babyface in.. zo doe ik het met de AW4416 en mijn EMU geluidskaart ook. :)
 
Back
Top