Waar moet ik mij nou daadwerkelijk op richten?!

Misschien is je probleem gewoon die Motif, die heeft immers van zijn eigen al timing problemen :D

En misschien schuilt in jouw wel de niewe Vangelis ...als je maar die Triton had gekocht... :W
 
Is de Motif niet echt je favoriet R5 :confused: ;)
Bij mij begint ie steeds beter te bevallen, alleen met het converteren van pattern naar song is het best nog weleens een geklooi. Dat was met de Roland MC-series wel anders; daar heb je in no-time een song mee gemaakt

Maar verder begint alles wel steeds meer op zijn plaats te vallen :)
 
Origineel geplaatst door Archaos
Is de Motif niet echt je favoriet R5 :confused: ;)
:r
 
Bericht door een moderator:
Heren, on-topic gaarne. En het reageren middels een enkele smiley wordt, zoals bekend, niet echt op prijs gesteld alhier.
 
Hoewel ik niet meer zo overhoop lig met deze Motif heb ik soms toch nog wel weer een verlangen naar een MC'tje. Natuurlijk zou een MC-909 dan voor de hand liggen, maar deze is me net even iets te duur nog. En ik wil er nog wel een synth bij kunnen hebben. Ik zat onlangs te denken aan een combinatie van een Novation KS-5 en een Roland MC-307. Lijkt mij nog helemaal niet zo verkeerd. Wordt die Novation ook veel in bands gebruikt of is wordt het meer door dance-producers gebruikt enzo?
 
Ik heb tot nu toe weinig positief gehoort over de Novation.
Ik geloof zelfs dat ze hem de KraakSynth noemen...

Misschien kan je eens posten in volgende thread: Mijn gear/setup - wat veranderen?
(Wel niet vergeten je genre, huidige gear & budget te posten)
 
Origineel geplaatst door r.5
Ik heb tot nu toe weinig positief gehoort over de Novation.
Ik geloof zelfs dat ze hem de KraakSynth noemen...

Wat betreft de Novation KS, gezien z'n prijs is deze behoorlijk aantrekkelijk. De KS is meer gericht op dance/trance. Het enige nadeel is idd dat ie over ze nek gaat, zodra je bij bepaalde presets een akkoord van 5 of meer toetsen gebruikt. Maar ik heb ergens hier op SF een thread gezien, waarin stond dat ze met een Update voor de KS komen. Voor de rest vind ik het echt een top bakkie! Hij gaat bij mij ook absoluut niet de deur uit!
 
misschien helpt dit.

Neem een leuk liedje niet te moeilijk maar je moet m wel erg leuk vinden en denken dit kan ik namaken en zou ik zelf hebben willen maken. Vervolgens maak je m na. veel luisteren hoe dingen worden gedaan helpt. Uiteindelijk zijn t allemaal trucen. Uit een trucendoos. Hoogstwaarschijnlijk kom je in de buurt van het origineel t hoeft niet 100% te kloppen ntulijk.

Ik heb zo ooit eens n nr van Basement Jaxx nagemaakt "Breakaway" van t album Rooty. Echt leerzaam ben er bijvoorbeeld achtergekomen hoe je de drumpartij onwijs levendig kan maken met 5 verschillende hihats, een paar snares n zooitje claps en ga zo maar door(herinner ik me nu, moet ik maar weer eens toepassen (zie je n truc)). Succes
 
Origineel geplaatst door Scratch
Wat betreft de Novation KS, gezien z'n prijs is deze behoorlijk aantrekkelijk. De KS is meer gericht op dance/trance. Het enige nadeel is idd dat ie over ze nek gaat, zodra je bij bepaalde presets een akkoord van 5 of meer toetsen gebruikt. Maar ik heb ergens hier op SF een thread gezien, waarin stond dat ze met een Update voor de KS komen. Voor de rest vind ik het echt een top bakkie! Hij gaat bij mij ook absoluut niet de deur uit!

Is hier toevallig ook een rackversie van? Wellicht ga ik nog eens een rackmodule erbij kopen. Ik heb over de Korg-X5DR module ook goeie dingen gelezen trouwens. Om nieuwe sounds te krijgen zou ik tevens wel meer samples in de Motif kunnen gaan gebruiken, maar om heel eerlijk te zijn vind ik het wel een beetje tijdrovend om de juiste samples te selecteren en om ook nog eens te bewerken en te integreren. Ik zou wat meer sounds in deze Motif willen die wat specifieker zijn; een beetje richting crossover-dance zoals Underworld, Prodigy en zelfs Depeche Mode.
 
an / dx plug in

an / dx plug in

koop een an of dx plug inboard voor je motif, tis natuurlijk ook een synth ,kun je weer ff vooruit, zou trouwens helemaal geen nieuwe gear kopen eer je al bestaande gear volledig beheerst, natuurlijk is het verleidelijk om na al dat gepiel met een motif lekker om op iets simpel te raggen, maar zo kom je niet verder, ik heb de motif nu een maand of 3 en vindt een van de meest intuitieve workstations die ik ooit heb gehad, en geloof me ik heb er wat gehad....probeer de motif volledig te leren kennen en ga dan pas complexere dingen maken, eerst kloten met de pattern sequencer, samples intergreren, elke keer een beetje verder, maar het duurt ff, en vergeet niet sommige maken op de simpelste dingen geweldige dingen, blijft natuurlijk ook een kwestie van talent en wat je wil "bereiken" ,........succes:okdan:
 
Re: an / dx plug in

Re: an / dx plug in

Origineel geplaatst door hisolid
koop een an of dx plug inboard voor je motif, tis natuurlijk ook een synth ,kun je weer ff vooruit, zou trouwens helemaal geen nieuwe gear kopen eer je al bestaande gear volledig beheerst, natuurlijk is het verleidelijk om na al dat gepiel met een motif lekker om op iets simpel te raggen, maar zo kom je niet verder, ik heb de motif nu een maand of 3 en vindt een van de meest intuitieve workstations die ik ooit heb gehad, en geloof me ik heb er wat gehad....probeer de motif volledig te leren kennen en ga dan pas complexere dingen maken, eerst kloten met de pattern sequencer, samples intergreren, elke keer een beetje verder, maar het duurt ff, en vergeet niet sommige maken op de simpelste dingen geweldige dingen, blijft natuurlijk ook een kwestie van talent en wat je wil "bereiken" ,........succes:okdan:

Welke Motif heb je eigenlijk? En hoe bouw jij eigenlijk songs op in de Motif?
In de onderstaande link heb ik ook nog een andere vraag over de Motif trouwens;
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=31972&perpage=20&pagenumber=6
 
Back
Top