Een beetje ambient en een beetje van mijzelf

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
De meeste jams die ik maak, hebben als einddoel om gebruikt te worden voor videomateriaal.
Ik weet (na 30 jaar) wel een beetje wat ik wil qua achtergrondmuziek, dus vaak maak ik m'n jams zonder dat ik een specifieke video in gedachten heb.
In dit geval was dat anders en had ik een (vond ik zelf) erg geslaagde filmsessie waar ik muziek bij wilde jammen.
Het moest iets dromerigs worden, want de dronebeelden waren opgenomen tijdens een mistige morgen.
Nou ja, dan kom je al snel op 'ambient' uit en dat is een genre waar ik me met moeite aan kan houden.
Ik had ongeveer 8 minuten beeldmateriaal, dus daarna kon ik het niet laten en ging ik 'even' los met de Subsequent en Peak.

Eigenlijk zijn het dus 2 jams, maar ze lopen vloeiend in elkaar over. Het tweede deel heeft weinig meer met ambient te maken, maar daarbij probeer ik de randjes van de Peak op te zoeken.
Na verloop van tijd is die sweet spot gevonden en ik vond de weg er naartoe ook heel vermakelijk.

Misschien is dit er ÊÊn om gewoon aan te zetten en naar te luisteren (kijken mag natuurlijk ook). Ik kan er iig lekker bij werken.

 
Mooi hoor! Het noise ritme is trouwens eigenlijk best leuk.
Thnx.
Dat was ÊÊn van de 'hidden sounds' van dit soundpack. Niet te sequencen via de pads, maar wel als je een externe controller gebruikt.
Je kunt je spel daarna niet meer veranderen (want de 707 ziet ze niet), maar ze worden wel netjes afgespeeld.
 
Lekker. Gewoon een lekkere productie. Niks op aan te merken. Zo kan ik het niet ;-) Ik klooi maar wat aan, als ik jouw filmpje zo bekijk.
 
Nice, heel fijn sfeertje!
EDIT: Ik zocht of ik de film ergens kon zien maar zie dat het ook in het filmpje zit :) Ziet er heel koel uit met die kerk in de mist!
Thnx!
Ja, die is nog niet klaar. Ik ben nog aan het kijken hoe lang e.e.a. moet duren en wil nog teksten toe voegen (en dat kost aardig wat edit tijd, maar is het wel waard om e.e.a. interessanter te houden)
 
Mooi! Vooral de c sectie heb ik een paar keer opnieuw opgezet, heel chill!
Thnx. En ja, ik stiekem ook.
Vooral het laatste stuk, als de chaos een beetje getemd is en er een soort kreunende Peak overblijft met een zwaar beladen Subsequent.
Ik heb nog zeker een uur zitten jammen nadat ik de opname gestopt had.
 
Het meer open arrangement werkt heel goed, de losse geluiden komen erg goed uit de verf. Erg tof. Wel heel erg aan de lange kant voor mij
Thnx.
Ja klopt, hij is lang. De beelden waren ongeveer 8 minuten, dus dat wilde ik met het ambient stuk vullen.
En wat daarna komt (vind ik stiekem ook heel leuk) is een vrije uitloopsessie op zoek naar een schreeuwende sweetspot.
Ergens aan het einde vind ik hem :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top