Peak performance

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
OK, een beetje een woordgrap, maar het vat deze track / jam wel samen.
Alles begon rondom een heerlijke patch van de Peak die vroeg om wat bas van de Minitaur.
De 707 hoefde niet zoveel te doen, maar maakte het geheel wel mogelijk.

Ik heb deze keer (voor mijn doen) weinig scenes (4) gebruikt en dus was het werk aan de winkel (perfomance dus) om de boel een beetje afwisselend te houden.
Niet 100% strak, maar ik kan er prima mee leven.
Het is psvr live.
Alles ging via USB in 2 spoortjes (Master out) naar Reason waar nog wat compressie is toegepast.
Ook met 4 tracks (Drum, Minitaur, Peak, 707 lead) kun je je dus prima vermaken.
Op het vijfde kanaal had ik wat vocal samples geladen, maar die hebben het uiteindelijk niet gehaald in deze performance. Dat was net teveel van het goede voor m'n live capaciteiten.
Ik had ze natuurlijk ook kunnen sequencen, maar dat bewaar ik voor een volgend project.

Het trio mag nog een projectje blijven en ik kan niet wachten om er een kwartet van te maken (Subsequent 37 past er ook nog net bij qua audio, midi zal ik door moeten lussen via de Peak)

De komende dagen even wat andere bezigheden dan jammen, maar hier heb ik iig veel plezier aan beleefd.

 
Klinkt goed! Ik blijf jaloers op je MC707-skills!
 
Knap gedaan weer, kan me voorstellen dat je bij zo'n jam er helemaal in zit.
Thnx.
Ja man. Heerlijk.
Je hebt echt 10x pret van zo'n performance.
Eerst een aantal keren tijdens het jammen / in elkaar knutselen van de patterns.
Dan een aantal keren oefenen en de globale opbouw in je hoofd krijgen.
Dan 'voor het eggie' doen.
Daarna de video editen en die natuurlijk weer een paar keer kijken :)
Houdt je van de straat zullen we maar zeggen.
 
Ik vind de wending die de track neemt op 2:10 heel erg mooi. Hij bloeit dan echt heel erg open.

En wat kleine imperfecties betreft laat ik graag Jeff Mills aan het woord:

"Many people would probably disagree with me there, but I’d probably leave space open for unique things to happen. In the recording studio I don’t use a recorder anymore. I took the multitrack recorder out. I have no other syncing mechanism except for MIDI and a little bit of CD trigger, but that’s about it. And there’s nothing to capture it except for one recorder, so I can’t play it back, I can’t redo it. The master is the master, because I want to capture the moment, mistakes and all"
 
Ik vind de wending die de track neemt op 2:10 heel erg mooi. Hij bloeit dan echt heel erg open.

En wat kleine imperfecties betreft laat ik graag Jeff Mills aan het woord:

"Many people would probably disagree with me there, but I’d probably leave space open for unique things to happen. In the recording studio I don’t use a recorder anymore. I took the multitrack recorder out. I have no other syncing mechanism except for MIDI and a little bit of CD trigger, but that’s about it. And there’s nothing to capture it except for one recorder, so I can’t play it back, I can’t redo it. The master is the master, because I want to capture the moment, mistakes and all"
Thnx man.
Ik had precies datzelfde gevoel toen ik die variatie opnam.
Als ik ooit 50% van het niveau van Jeff mag halen, dan ga ik dat vinkje zetten op de list
 
Back
Top